2017-09-27, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Skulle vara intressant att få en insikt i SD's hederskultur, känns som en väldigt grabbig kultur där alla är "bror" med varandra och håller varandra om ryggen vad som än sker. Kvinnor ses som sexobjekt och hemhjälp, är det så?

Låter som islamsk hederskultur.
Snart tvångsgifter Sd bort sina döttrar samt inför sharialagar.
Citera
2017-09-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Personalpolitik är det den som recenseras så är det inte mycket till fall kvar. Jaha ett parti kan ha bättre personalpolitik, chockerande.

SD har inte ett parallellt rättssystem. Personalpolitik har inte med saken att göra. HW vägrar att anmäla vare sig då eller ens nu. Hennes argument mot anmälan är bisarrt, polisen har för mycket att göra ändå. Svårt att anmäla för tredje person i första läget om hon helt enkelt inte vill och av allt att döma haft en relation med personen i fråga. Både svarande och kärande skulle ogilla detta, därtill skulle partiet också ogilla det. Det finns helt enkelt inget utrymme för att dra iväg med en anmälan.

Att anmäla nu handlar om att syna korten. SD vet att det inte finns något och anmäler nu själva. Det har inget med personalvård att göra i nuläget, det handlar om skademinimering. Detta oavsett vad som hänt.

Uppenbarligen ville hon skada "GM"s karriär såväl då som nu, men inte göra det till rättssak. Hon ville att partiet i första hand skulle skada "GM", i andra hand (det vill säga nu) media. Nu när hon tappat inflytande i partiet går hon ut med detta, fortfarande kritisk till juridisk process. För lite och försent är ett engelskt talesätt som stämmer in här, även om hon skulle ha rätt i sak.

2013 säger hon sig fått bra stöd av partiet, Söder och Jomshof i ett ärende med trakasserande tjänsteman. Nu säger hon själv att hon ljög om det stödet. Jaha... Jag tycker för min del att historien tycks märklig och det tycker nog var och en oavsett vad de tycker om SD och den utpekade.
Det ter sig uppenbart att Hanna Wigh ljuger.
Citera
2017-09-27, 08:08
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Knappt två dygn, så föll vänstermedias korthus. Bra grävt Flashback!

Det handlar alltså om en försmådd kvinna i ett triangeldrama, förmodligen med en allvarlig störning.

LB får framstå som en jävla häradsbetäckare. Hjältestatus! Fan vad bra!

För den stora massan krävs det nog mer än otrohet för att uppnå hjältestatus men vi är ju alla olika 🤔
Citera
2017-09-27, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Det ter sig uppenbart att Hanna Wigh ljuger.

Ja alltså, jag ger henne en viss möjlighet i mitt inlägg. Men ens om något har hänt har det skötts väldigt illa från hennes sida.
Citera
2017-09-27, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Instämmer, klart hon var en röstmagnet. Fick enormt många personliga streck på valsedeln. Upplevdes som en orädd, klämmig kvinna som vågade ta debatten mot tröga kärringar av båda könen. Kryssade själv henne på valsedeln 2014 efter att hon blivit nypt av den där otäcka sossetanten.

Jag tror dock att hon mest har sig själv att skylla att stjärnan dalat -- självcentrerad, impulsiv, extremt lat och allmänt bråkig och utan förmåga till konsekvensanalys har med tiden gjort henne mer och mer omöjlig.
Sossenypet var en bluff. När man tittar på videon reagerar HW inte med vare sig kroppsspråk eller mimik när sossetanten tar hennes arm och föser HW åt sidan. Strax efteråt får dock HW ett brett leende. Det var nog då hon fick idén att ljuga ihop nyphistorian.
Citera
2017-09-27, 08:24
Medlem
plackerss avatar
Eftersom vare sig han eller SD vågat gå ut med namnet är han skyldig.
Citera
2017-09-27, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Knappt två dygn, så föll vänstermedias korthus. Bra grävt Flashback!

Det handlar alltså om en försmådd kvinna i ett triangeldrama, förmodligen med en allvarlig störning.

LB får framstå som en jävla häradsbetäckare. Hjältestatus! Fan vad bra!

Ingen rök utan eld. Om allt var skitsnack hade personen inte tagit Time-out. Hur funtade är människors logik nuförtiden?
Citera
2017-09-27, 08:34
Medlem
Garnityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Låter som islamsk hederskultur.
Snart tvångsgifter Sd bort sina döttrar samt inför sharialagar.
Det är bara ta en titt runt omkring på Flashback så ser man snabbt den uppenbara ironin i att Sverigevänner i allt väsentligt delar såväl kvinnosyn som straffrättsliga ideal med rådande kultur i mellanöstern.
Citera
2017-09-27, 08:34
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Går att se programmet redan nu.

https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta/3935892
Tack för ett informativt program. Det var väl egentligen inga nyheter. Det är ju bara vad bl.a. jag har försökt tala om här på sidorna hela tiden, men blivit bemött av omogen argumentation.
Men man kan ju hoppas att det öppnar ögonen på någon. Om man tycker illa om kriminella invandrare så ska man fan inte godta ett hycklande gäng kriminella i riksdagen. Fy fan, dom skitar ner mitt land. Sverigevänner - Pyttsan!
Citera
2017-09-27, 08:35
Medlem
Bättre förekomma än förekommas - anmäl våldtäkt

Anna Ardin (S) gav det rådet på hemsida som metod att hämnas på män.

Minns ni Assange?

Sossen Anna Ardin hade sex med Assange. Poserade glatt på bild efteråt.

När hon fick veta att även legat med väninnan -> anmälan våldtäkt.

Hanna Wigh har ett KK förhållande med LB som visar sig samtidigt ha flickvän, nu har damerna uppenbart snackat ihop sig och Hanna Wigh hänger ut han som våldtäktsman, det är Assange en gång till!
Citera
2017-09-27, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det hände alltså 2012 och hon satt kvar 5 år till? Var det inte Hanna Wigh som rätt nyligen hade något bråk med någon annan SD-dam där dom anmälde varandra för misshandel? Känns som hon lämnade pga det.

Fattar inte varför hon inte vill outa personen som begått sextrakasserierna om hon inte hittat på allt.

Men om detta hände 2012, hon hon ett förhållande med GM efter det??
Citera
2017-09-27, 08:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
För min del söker jag information, men efter 256 sidor återfinns fortfarande ingen MGM. Samma kommentarer postas om och om igen, "samtalen" går runt, runt, runt... Löst tyckande är inte intressant!

Finns det verkligen ingen som vet vem MGM är...?
Jo hon heter Hanna Wigh, hon gick ut med att hon sexofredats för att smutskasta SD. Men det hela har nystats upp nu, hon ljög hela tiden, hon hade en sexuell relation med en Bylund i partiet, hon sa inte ifrån eller gjorde motstånd och dessutom verkade det ha pågått nått slags triangeldrama med en annan tjej. Det hela kan sammanfattas som en smutskastningskampanj från tv4. Vilket ju inte är första gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in