Funkar det bra att bomba om man häller över amfetaminet i en tom gelatin-kapsel(?) ni vet en sådan som andra läkemedel och koffeinpulver osv ligger i. Tog typ 0.2g för ca 1 timme sen på tom mage och känner ingenting :/ Ska denna metoden fungera eller har jag fått dåligt tjack? Kan tillägga att det var sk klet, som jag dock smulade upp lite grann. Har tidigare ingen erfarenhet av amfetamin.
tycker en 0.4a bomb är lite mycket för en nybörjare, jag tror att det blir trevligare att känna sig för första gången. det är ju också väldigt olika från person till person hur hårt det kickar.
en annan fråga gällande bomba vs snorta,
jag använder en mindre mängd tjack dagligen (väntar på adhd-medicin). men upplever att jag efter några timmar blir lite stissig när jag bombat, men mår bra när jag snortat. känns som att det brukar vara tvärt om? någon som får samma effekt?
En 0,2 bomb, och sedan när det börjar kännas av, pite pirr i magen/kroppen, så kan man dra en liten lina och jobba sig uppåt. Allt beror ju på kvalité, tolerans osv. Jag föredrar RP och bomb över nasalt. RP som ersättare till nasalt. Jag gör en bög, alltså.
RP har ett skönare rus, mer jämnt och skönt. Ger en kick, men själva ruset håller sig bra mycket längre än det nasala i mitt fall. RP för en nybörjare skulle jag dock inte rekommendera om det inte rör sig om mindre doser.
EDIT: Öhumm.. RP är inget jag sysslar med i sociala sammanhang då. Då får näsan gå under istället.
Snortar nästan alltid när jag tar Tjack, men denna gång bombade jag och är väldigt nöjd, tog bomben vid 13 tiden och känner av än. Är det så att att bomba ger ett längre rus än att snorta?
Det spelar ingen roll hur jag tar det, oralt, nasalt eller rektalt. Behövs minst 1 gram för att få någon som helst effekt. Kan tillägga att jag har provat många kranar och endast en gång fått tag på något som slår till på under en gubbe. Den laddningen var helt suverän med härligt och långt rus plus att den räckte hur länge som helst. Alla andra har varierat från uselt till superuselt...
Det spelar ingen roll hur jag tar det, oralt, nasalt eller rektalt. Behövs minst 1 gram för att få någon som helst effekt. Kan tillägga att jag har provat många kranar och endast en gång fått tag på något som slår till på under en gubbe. Den laddningen var helt suverän med härligt och långt rus plus att den räckte hur länge som helst. Alla andra har varierat från uselt till superuselt...
Du har kommit till korsningen. Det är dags att välja - IV eller lägga ner. Minns det som om det vore igår, den dagen då jag kom till samma insikt.
Kör både nasalt och bomb. Brukar bli 100mg bomb sen följt utav en 80mg näsa, händer även att jag blandar det i shotglas å sveper, lite toss and wash.
Men ingenting klår IV eller RP, där är det 0-100 rätt in i en vägg ibland.
Då kvalitén på tjacket jag köpt skilt sig sjukt mycket åt har jag blivit mer eller mindre "tvungen" att snorta det för att snabbare kunna avgöra hur jag ska dosera. Annars är bomba mysigare och typ pirrigt, att sakta känna när det börjar verka. Håller ju längre med. Snorta är dock trevligt när man vill ha en snabb och hård kick + att det är härligare stämning när man festar med likasinnade att sitta och snorta tillsammans.
Jag har två barn, familj, heltidsanställning och dricker extremt måttligt. Drogerna är ute ur bilden sedan 11 maj 2011. Jag kan verkligen inte knarka med måtta, så det var det eller döden att välja på.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!