2017-09-26, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Så då går hon Kalla Fakta istället, det lär ju inte skada partiet?

Att anklaga någon för våldtäkt utan att låta han försvara sig är inte ok, när det är en offentlig person så blir han dessutom uthängd och dömd av vargflocken som härjar bl a här, genom att inte polisanmäla så får han aldrig chansen att försvar sig, han blir istället dömd för evigt.

Att hon inte ville skada partiet betyder inte att hon inte vill skada det nu.
Citera
2017-09-26, 23:30
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Detta köper jag inte.
Nähä. Jag säger inte att det ÄR så men många har påstått att hon skulle sakna trovärdighet eftersom hon inte har polisanmält. Jag menar bara att det KAN finnas många anledningar till att ett brottsoffer inte polisanmäler. Sedan är det ju så att han naturligtvis kan vara oskyldig ändå och hon vara en hämndlysten mytoman
Citera
2017-09-26, 23:31
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Att han tog henne på fittan? Hade de inte haft ett förhållande sedan tidigare?

Enligt en brottsmisstänkt som står under en åklagarledd förundersökning ja. Hon säger att han påstår det för att smutskasta henne, så var kan man få det förhållandet verifierat? Kan man också begå övergrepp om man nu skulle varit ihop för 4 år sen? Noep man kan inte ens våldta sin sovande fd sambo, så för att förstå lagstiftaren så föreslår jag att du kollar upp det.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Ja ! "Å nu ska SD polisanmäla å ha sig"!

Är väl bra att de inte gör en socialdemokrat och lägger locket på eller hur?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Nej Hanna har hög trovärdighet då hon tagit upp detta inom partiet en längre tid. Händelser uppbyggda på lögn är mycket svåra att bygga upp och använda på det sättet.

Motparten är dessutom dömd för våld. Hans trovärdighet är minimal.

Linus Bylund = VÅLDTÄKTSMAN

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund

Hanna har ingen hög trovärdighet alls. Kolla hennes politikhistoria sedan 2010. Man ifrågasätter tom att hon gift sig på goda grunder. Hon skiljer sig 2011 när hon börjar göra karriär. Då kan hon inte vara ihop med en arbetslös litauer..
Citera
Medlem
Citat:
Polisen är ju till för att lösa brott. Så en anmälan vore ju till grund att få sin sak prövad. Varför ville inte Hanna ens det? Hon namngav inte den utsatte förrän idag då SD lämnat in en anmälan. Dessa punkter du tar upp är inte hållbara.

Hon har väl fortfarande inte officiellt namngett personen?
Hon menar ju likväl att hon namngav personen till Jomshof direkt i anslutning till händelsen.
Citera
2017-09-26, 23:32
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
På vilket sätt har dessa sexuella trakasserierna visat sig då?

Det är ointressant ur ett feministiskt perspektiv. Det viktigaste är vad en kvinna SÄGER, och säger hon att hon blivit sexuellt utnyttjad så HAR hon blivit sexuellt utnyttjad. Bevisningen ligger i det sagda ordet, och det är så en kvinna avancerar i karriären inom övriga partier.

SD skiljer på den punkten från ex.vis socialdemokraterna. Inom SD bryr dom sig mer om sanningen än om hur snacket går, så jag väljer socialdemokraterna. Men så är jag kvinna också och Cecilia Gralde håller med.
Citera
2017-09-26, 23:33
Medlem
Nosemonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Helt OT, men du felanvänder rättshaverist. Rättshaverist är någon som har rätt men inte fattar att denne inte kommer att få rätt.

Nja, där har vi lite olika åsikt. Jag menar att en rättshaverist är någon som tror/anser sig ha rätt men inte nödvändigtvis behöver ha det. Personen är dock oerhört envis och enträgen för att visa att dennes version är rätt (oavsett om den är det eller inte).

"En rättshaverist (från tyska Rechthaberei) är en person hemfallen åt rättshaveri, vilket enligt Svenska Akademiens ordlista är en "person som påstridigt hävdar sin rätt". Ordet är pejorativt, det vill säga nedsättande. I sin ursprungliga, vidare, bemärkelse betecknar ordet en person som har ett begär att alltid ha rätt (jämför besserwisser). I dag används ordet emellertid ofta om personer som envetet hävdar sin rätt, i juridisk bemärkelse." https://sv.wikipedia.org/wiki/R%C3%A4ttshaverist
Citera
Medlem
Jens4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becknaren99
Nej Hanna har hög trovärdighet då hon tagit upp detta inom partiet en längre tid. Händelser uppbyggda på lögn är mycket svåra att bygga upp och använda på det sättet.

Motparten är dessutom dömd för våld. Hans trovärdighet är minimal.

Linus Bylund = VÅLDTÄKTSMAN

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund
Bidra gärna till diskussionen med något nytt istället för att i varje inlägg upprepa exakt samma sak.
Intressant f.ö med en profil som inte skrivit ett enda inlägg om något annat än HW sedan registreringen.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sparka personen på vilka grunder?
Behövs det inte göras en polisutredning då ett allvarligt brott påstås ha begåtts?

Skulle SD gjort en egen brottsutredning eller menar du att personen skulle kickats enbart på Hannas uppgifter?

Om den personen i fråga inte gjort något alls så har jag svårt att tänka mig att han skulle ta time out.
Så något har säkerligen hänt.
Självfallet skulle de själva ha polisanmält direkt när Hanna först tog upp det, men om vi bortser från det så hade säkert Hanna gått med på att hålla tyst om de sparkat gärningsmannen. Moraliskt tveksamt, helt klart men ändå en möjlighet till att undvika att det kom ut.
Citera
2017-09-26, 23:34
Medlem
Citat:
Jag reagerade också på det. Varför vill hon inte ha upprättelse nu när hon satt igång en storm. Varför rata polisens utredning med att tycka det är slöseri? Osar skumt.

Du tänker som så att SD:s ledning har en massa bevis på våldtäkten?

Eller vad är det polisen ska utreda på?
Citera
2017-09-26, 23:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Hanna Wigh är ju känd för att inte ha sålt sin själ bara för att få sitta vid köttgrytan. Hon har offrat allt och därför är påståenden här om att det är hämnd helt absurda.

Hanna Wigh har på typ 4 år tagit sig från att ställa upp i kommunval i Falköping till att sitta i partistyrelsen. Detta hade inte gått om hon inte knullat med den hör mannen i 5 år. När hon satte dit Forsberg samt höll på Kasselstrand och Hahne så blev hon nedpetad. Detta tolererar inte en sådan personlighet som Wigh.. som alltid själv varit den som lett gruppen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in