2017-09-26, 23:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Det var då ett förbannat tjat om att hon inte anmält händelsen...

Jag kan se ett flertal anledningar till att hon inte anmäler:
- Det skulle skada hennes framtid i partiet.
- Det skulle skada partiet.
- Det skulle skada hennes image i.om att det saknas konkreta bevis.
- Det skulle slösa polisens resurser i onödan.
- Det skulle sätta någon annan i klistret (spekulativt då jag inte vet något om detta).

Alla dessa anledningar tycks enligt mig rimliga, om än sista är något spekulativ.
Att hon inte anmält betyder inte att det inte inträffat. Det hon för fram i media är inte heller att hon vill att MGM ska sättas dit. Utan hon kritiserar SD för att sopa hennes anmälan under mattan.

Vi tar det en gång till lite övertydligt:
Hennes kritik handlar om att SD inte tar sexuella övergrepp inom partiet på allvar och tystade ned det hela.
Inget av dessa argumenten förstår sig den typiska inavlade sd:röstande trollmannen på. För han gör själv allt för att härska och söndra, så när då en ung utsatt kvinna väljer att vara stark och faktiskt sätta sitt parti före sig själv kan personen inte relatera då han saknar allt samvete och medkänsla med andra.

Men en bra sammanfattning! Synd bara att det är våldtäktsmän och brottslingar som får sitta kvar i partiet, men det säger ju mer om partiet än om något annat.
Citera
Medlem
Citat:

- Det skulle sätta någon annan i klistret (spekulativt då jag inte vet något om detta).

Alla dessa anledningar tycks enligt mig rimliga, om än sista är något spekulativ.
Att hon inte anmält betyder inte att det inte inträffat. Det hon för fram i media är inte heller att hon vill att MGM ska sättas dit. Utan hon kritiserar SD för att sopa hennes anmälan under mattan.

Hennes kritik handlar om att SD inte tar sexuella övergrepp inom partiet på allvar och tystade ned det hela.

Hanna Wigh har varit partiet mycket mera lojal än vad SD trollen här inne förstår. Därför sker detta nu. Hade aldrig behövt hända om de skyddat henne mot våldtäktsmannen. Likheter med Jehovas pedofiler är slående.

Linus Bylund = VÅLDTÄKTSMAN

https://sv.wikipedia.org/wiki/Linus_Bylund
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Mycket oklarheter i fallet som jag hoppas polisen reder upp. Hanna påstår ett sexövergrepp från en riksdagskollega som nu går till svarsmål med att ha haft en sexuell relation till Hanna. Hanna har inte velat polisanmäla kollegan men SD har nu valt att polisanmäla fallet. Varför har Hanna inte velat säga vem den utpekade mannen var förrän idag? Det s.k sexövergreppet var för flera år sen och varför går Hanna just nu ut med det i media? Kan det bottna med att Hanna är lättkränkt eller gjort sig omöjlig inom partiet? Får väl hoppas på att Hanna och SD sparat dokumentation kring ärendet för att få en klarhet vad som hänt, alt. inte hänt.

Men det är väl närmast solklart nu. De var knullkompisar DÅ och de FORTSATTE uppenbarligen att vara det.

Och nej, polisen lär snabbt lägga ner fallet när de får lite detaljer.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ok, kan vi se betalningen tror du eller ska vi gissa på att du svamlar? Det är sannerligen en stor hund begraven i partiet som vetat om men struntat i att ta upp frågan. Som sexister backar dom sina egna ryggar och inget berättas utanför SD då är man rökt och utmobbad.

Ja om du kollar kontot. Men du tror väll hon sitter i TV och blir intervjuad av tidningar helt gratis
Citera
2017-09-26, 23:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashsmash
Mer nedlåtande än så här kan man inte bli. Röstar du på Miljöpartiet?

Jag kan tro att hon hade ett förhållande och sedan kände sig sviken, och då gick hon all in.

Eller så var det bara ett Expotroll...

Imponerande verkningen har du övat länge? Du tror att poängsamlandet handlar om att gissa andras politiska val? Då bedrog du dig fullständigt och har numera presenterat dig som en representant för det HW talar om media i dag nämligen nättroll.

HW är inte typen som behöver känna sig sviken utan här handlar det i första hand om vad en brottsmisstänkt säger så som ett förhållande för att smutskasta henne. Det begriper inte du, men många andra gör det. Vi kan det här nu inget förvånar från det hållet, men det går in och det går ut lika fort.

Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Ja om du kollar kontot. Men du tror väll hon sitter i TV och blir intervjuad av tidningar helt gratis
Min fråga löd har du betalningen tillgänglig? Vi har en förundersökning och en timeout på listan, men jag har faktiskt inte sett den här betalningen och lär inte få se den heller eftersom du vräker ur dig något du gissar på.
Citera
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schnyggsomfan
Har jag förstått det rätt, hon hade en KK relation med den utpekade GM under flera år och hon vill inte göra en polisanmälan? Hur trovärdigt är caset då?

Mycket låg trovärdighet. Tråkigt för Hanna som uppenbarligen inte mår särskilt bra. En time-out skulle vara det bästa för henne i nuläget.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:

Varför blev hon då irriterad över att SD anmälde det och varför sa hon i tv4 intervjun att "Det är slöseri med polisens och åklagerns resurser". Kan tänka mig det vore om det är en falskanmälan.
Citera
2017-09-26, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Men att hon gick ut i media och uppmanade folk att inte rösta sd och säger att hon hellre lägger sin dotter i koranskola än sdu skadar inte sd?

Uppenbarligen har hon ändrat åsikt om partiet efter denna händelse? Det är väl ändå det som det hela grundar sig i?

Det är sällan man ser problemen inom en grupp innan man själv drabbas av dem. Att hon inte ville skada partiet 2016 betyder inte att hon inte vill skada det nu.
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Får man inte yttra sig då eller vad menar du? Är det vigt för en viss grupp att diskutera ett misstänkt brott? Visserligen försöker man ge order men det fungerar inte här. Det har ingen betydelse och det borde du fatta.

Klart man får yttra sig, det ska man göra men personen låtsades att han eller hon hade tänkt rösta SD men ångrade sig tack vare den här tråden, vilket är en ren lögn när man ser historiken på inläggen.
Citera
Medlem
MADs avatar
Citat:

Det mest fascinerande är att då hon inte anmälde gav hon SD en reell chans att hantera detta internt, men istället försöker de släta över situationen som nu har eskalerat utom kontroll.
Hade de sparkat personen ifråga direkt hade den här historien förmodligen aldrig kommit fram i ljuset.
Citera
2017-09-26, 23:25
Bannlyst
Citat:

Sexuella övergrepp? Enligt Wigh har denne man tafsat på allt och alla medans ingen annan sagt detta..
Enligt mannen har de haft en sexuell relation i 5 år.. Hon beskriver ett sexuellt svin.. detta svin har hon knullat med i 5 år.. enligt honom..hon var inte beredd på nästa steg.. att SD skulle polisanmäla..😉
Citera
2017-09-26, 23:25
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Vilken liten fitta du är

Du vet mycket väl om att det var SD som gick till polisen och ville ha saken utredd. Det påstådda offret vill inte ha med en polisyndersökning att göra.
DU påstår att SD har en unken kvinnosyn, men då är det väl konstigt att det endast är SD som vill komma till botten med vad som har hänt.
Det passade visst inte in i din enfaldiga agenda så då ids du inte ens skriva det.

Djävla mupp

Ja mycket märkligt att vänsterfalangen vrider och vänder sig för att SD anmält händelsen. De kanske vill tysta ner det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in