2017-09-26, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej, men det är ju inte möjligt att utesluta bevismaterial i en rättegång av hänsyn till de anhöriga. Inte heller är det möjligt i ett civiliserat land att ha hemliga rättegångar - de skulle ju öppna upp för vilken rättskorruption som helst. Utan då rekommenderar man i stället de anhöriga att inte närvara.

Men om obduktionsprotokollen blir offentliga,
då är det allmängods sedan och kan skrikas ut i löpsedlar.
Det är ju sagt sedan länge att det ej blir någon fup (förunders...) som kommer att släppas offentlig.
Ja, jag vet ej hur det fungerar.
Citera
2017-09-26, 23:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Ubåten hade visst genomgått ett stort arbete några månader före dödsfallet. Rätt symptomatiskt för den här dåren att han kallar inlägget "On track", fast verkligheten är en helt annan.

https://ing.dk/blog/on-track-198286

Citat:
Efter mange uger - jeg ved ikke nøjagtigt hvor mange faktisk - med rigtigt meget arbejde på Nautilus, er hun nu fuldt operationel både over, og under vandet.

Knappast skulle PM frivilligt sänka ubåten då utan ett jäkligt bra skäl. Efter mord och styckning så trodde den pajasen att snuten inte skulle bärga den på sju meters djup. Hundra ansiktsklappar räcker inte till i sammanhanget. Sen dagen efter när snuten meddelar att ubåten ska bärgas så blev han tvungen att snabbt komma fram med luckhistorien.
Citera
2017-09-26, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Snart skulle hela raketbluffen avslöjas!

'Ska inte jag få henne, så ska ingen.'

Peter Madsen har sänkt minst 2 fritidsubåtar och 1 kvinna.

Jag har varit inne på att Kim Wall kom mycket 'lägligt' för Raket-Madsen.
Citera
2017-09-26, 23:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
https://ing.dk/blog/naar-vi-flyver-alpha-aar-status-hos-raketmadsen-202643

Om det där är något som PM har skrivit så är det ju ett stort skämt alltihop. Kommentarerna till inlägget är ju bara för mycket alltså haha.

Sen kan man ju hitta några godbitar från PM själv också. Tex:

Här undrar man ju fan om det har slått runt helt på PM eller funderar han på självmord?

Låter ju helt jäkla sjukt ju. Ja man kan ju utläsa här några dagar före dödsfallet att PM verkar tappa fattningen totalt ju. En vandrande katastrof helt enkelt. Snart skulle hela raketbluffen avslöjas!

Du läser ju som Fan läser Bibeln! Visst, man kan dra lite på munnen åt att M och hans svärmor syr fast linorna på raketens bromsskärm, och att M:s fru övervakar det pyrotekniska. Men detta är inte NASA med NASA:s resurser, och det är det som är själva grejen!

Sedan skriver han ju längre ner om att man inte får bli för passionerad, utan måste kunna ta det med ro även om de har glömt någon liten sak vilket gör hela uppskjutningen omöjlig när de anländer till Bornholm. Men det skriver han ju också om på ett humoristiskt och avspänt sätt. Detta är definitivt inte en man som går i tankar om att begå självmord, eller mörda någon, eller offra sin älskade Nautilus.
Citera
2017-09-26, 23:20
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Ville Madsen smuggla så skulle första ubåten nog varit bäst för uppgiften.

Nautilus är massvis mycket för stor. Passar inte att använda under vattnet i den lilla plaskdammen. Bäst skulle vara en ubåt utan torn som behöver så lite vattendjup som möjligt.

Men vanlig motorbåt/segelbåt och gömma sig i mängden skulle väl vara allra bäst. Narkotika och handeldvapen tar så lite plats att det inte är några stora lastpallar att transportera runt.

Ja, inget väcker ju så mycket uppmärksamhet som en stor ubåt som ser ut att vara från andra världskriget... Han behöver inte ens måla den gul, för att alla ska lägga märke till den och komma ihåg när och var de såg den sist...
Citera
2017-09-26, 23:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men om obduktionsprotokollen blir offentliga,
då är det allmängods sedan och kan skrikas ut i löpsedlar.
Det är ju sagt sedan länge att det ej blir någon fup (förunders...) som kommer att släppas offentlig.
Ja, jag vet ej hur det fungerar.

Det måste det ju tyvärr bli i ett så här stort och uppmärksammat fall. (Allmängods.)
Citera
2017-09-26, 23:27
Medlem
Citat:
Men det är väl klart att det är sexuellt, artikeln osar ju av det. Kolla bara på bilderna. Vampyrintresse har alltid varit sexuellt, även Christopher Lee som Dracula och nu i modern tid Edward i Twilight sätter ju fart på kvinnors fantasier (dom som har den böjelsen från början alltså).

Kan du citera från artikeln från där du finner stöd för vad du skriver?

Mitt helhetsintryck är ungefär att Kim Wall skriver på ett respektfullt, välvilligt och sakligt sätt.
Citera
2017-09-26, 23:29
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Kan du citera från artikeln från där du finner stöd för vad du skriver?

Mitt helhetsintryck är ungefär att Kim Wall skriver på ett respektfullt, välvilligt och sakligt sätt.

Nej, jag vill inte se den där artikeln mer. Jag blir illamående. Hela ämnesvalet är ju sjukt.
Citera
2017-09-26, 23:33
Medlem
Citat:
Det måste det ju tyvärr bli i ett så här stort och uppmärksammat fall. (Allmängods.)

Vet du det säkert. Eller är det vad du tycker verkar rimligt?
Jag vet att tidningar inte publicerar närgångna detaljer från obduktionsprotokoll av pressetiska skäl.
(När jag skrev löpsedlar menade jag nätet.)
Av vilken anledning skulle allmänheten få tillgång till allt i ett fall?
Är det en demokratisk rättighet eller något som går före hänsyn till anhöriga samt offret själv?
Jag har väldigt svårt att tro att det är så.
Citera
2017-09-26, 23:44
Medlem
Merwinnas avatar
rederik Just 1 måned siden
Din hjælp til raketterne
Du kan være med til at hjælpe Raketmadsen med opsendelserne. Helt konkret.
Og alle kan være med. 3 liter diesel til Nautilus koster 25 kr.
Send via MobilePay: 60 789 989

Alle beløb er velkomne og modtages med tak.

Du kan også donere her:
https://rmsg.dk/donationer

Tak for din opbakning.

Frederik Just
Formand for RMSG

9 13

Här tigger Rymdlaboratoriet pengar till diesel till Nautilus (på M:s blogg några dagar före Kims och Peters utfärd). Så nog sjutton måste det upplevas irriterat om någon ljuger till sig en tur som kostar mycket bränsle, med falska förespeglingar om att artikeln redan är såld...

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vet du det säkert. Eller är det vad du tycker verkar rimligt?
Jag vet att tidningar inte publicerar närgångna detaljer från obduktionsprotokoll av pressetiska skäl.
(När jag skrev löpsedlar menade jag nätet.)
Av vilken anledning skulle allmänheten få tillgång till allt i ett fall?
Är det en demokratisk rättighet eller något som går före hänsyn till anhöriga samt offret själv?
Jag har väldigt svårt att tro att det är så.

I Sverige är det i alla fall så. Det handlar om rättssäkerhet: alla medborgare ska kunna granska domar och rättegångsprotokoll, för att se att det har gått riktigt till. Det kan man ju tycka vad man vill om, men jag tycker ändå att motsatsen vore värre. Att oskyldiga skulle kunna dömas i summariska rättegångar bakom lyckta dörrar och kanske sitta i fängelse i 25 år. Eller tvärtom: att rika och mäktiga män skulle behandlas med silkesvantar.
Citera
2017-09-26, 23:51
Medlem
Merwinnas avatar
M verkar inte särskilt förtvivlad heller över att raketuppskjutningen inte blev av denna gång. Han har fullt upp med planer för framtiden i sitt sista (senaste?) blogginlägg, dagen innan han åkte ut med Kim. Detta är inte någon man i mord-och-självmordstankar:

"Men i praksis behøver vi heller ikke en traktat. CS får forhåbentligt en fin flyvning med Nexø II, og som jeg forstår planerne - så betyder det at en langt træk med ombygning af Sputnik og udvikling af en helt ny raketmotor vil starte. Det er et flerårigt projekt, så umiddelbart får vi ikke situationen i de nærmeste år. Vi i vores lejr fortsætter arbejdet på Alpha, og opsender når CS har fløjet, raketten og alt udstår er klar, og vejrlig og andre forhold tillader det. Næste milestone er en faldskærms udskydningstest, som kommer en af de nærmeste dage."
Citera
2017-09-26, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmelellerhelvete
Hoppas verkligen inte att det är så.
RIP KIM WALL.

Nej! Självklart kan det inte vara så!
Man kan skicka efter förundersökningsprotokoll från brott.(Det har sagts att det inte går i detta fall).
Men jag inbillar mig att de går att sekretess belägga vissa känsliga uppgifter.
Och för att kunna läsa sådana dokument får man nog vara behörig på något sätt.
Hänsynen om anhöriga samt offer måste ju alltid vara större än folks skvallerbehov.

Men jag är inte jurist så jag vet inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in