2017-09-26, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castle
Var kommer de siffrorna ifrån och vilken åldersgrupper gäller det? Jag trodde lite grovt att generellt killar var mer intresserade av enbart sex (så det blir kvinnors marknad), men att generellt kvinnor var mer intresserade av förhållande (så på den "marknaden" borde det varit lättare för killar).

Det var någon undersökning från USA.

Dessutom är ca 20 % av unga kvinnor bisexuella och dessa är sällan intresserade av relationer med män om så bara ett kortare.

70% av skilsmässorna initieras av kvinnor och de gifter inte ofta om sig.

Så det är ett strukturellt problem det går ung. 2 intresserade manliga singlar på varje kvinnlig.
Sen har vi ovanpå detta invandringen.

Därav TS upplevelser som stämmer.
2017-09-26, 22:45
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det var någon undersökning från USA.

Dessutom är ca 20 % av unga kvinnor bisexuella och dessa är sällan intresserade av relationer med män om så bara ett kortare.

70% av skilsmässorna initieras av kvinnor och de gifter inte ofta om sig.

Så det är ett strukturellt problem det går ung. 2 intresserade manliga singlar på varje kvinnlig.
Sen har vi ovanpå detta invandringen.

Därav TS upplevelser som stämmer.

I USA ja, men vi bor i Sverige. Ungefär som om vi skulle jämföra andelen afrikanska ättlingar, eller drogliberala eller sockerberoende, eller vad fan som helst. Är inte applicerbart här i Sverige.
2017-09-26, 22:54
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
I USA ja, men vi bor i Sverige. Ungefär som om vi skulle jämföra andelen afrikanska ättlingar, eller drogliberala eller sockerberoende, eller vad fan som helst. Är inte applicerbart här i Sverige.
Sverige brukar kallas lill-USA utav en anledning. Det kopieras mycket från det landet.

Har du struntar helt i statistik-argumenten i tråden?
2017-09-26, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere

Det är faktiskt lite bättre i USA eftersom de har en stor andel asiatiska kvinnor vilka verkar vilja ha relationer med vita män.

Andelen män i relationer i 30-årsåldern är 70 % nu kommer sjunka ner till 60 % om några år, (tror jag eftersom man kan ej veta.)
2017-09-26, 23:12
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det är faktiskt lite bättre i USA eftersom de har en stor andel asiatiska kvinnor vilka verkar vilja ha relationer med vita män.

Andelen män i relationer i 30-årsåldern är 70 % nu kommer sjunka ner till 60 % om några år, (tror jag eftersom man kan ej veta.)
Giftemål bland svarta kvinnor och vita män i USA har ökat med åren med. Gogglar för fullt men hittar inte länken aaaaargh!

Här i Sverige är invandrarkvinnor "hårt hållna" av sina män även om det finns enstaka väl integrerade men dom vill ha topp 10-15% män som alla andra desillusionerade kvinnor i Sverige typ.

Edit: hittade detta så det får duga,

http://dating.lovetoknow.com/Statistics_on_Interracial_Relationships

History of Interracial Relationships

Citat:
It's kind of hard to believe this today, but as recent as 1967, there was actually state laws that banned interracial marriage. These laws weren't overturned until the Supreme Court case, Loving vs. Virginia in 1967. In that case, the Supreme Court found that it was unconstitutional for the state of Virginia to ban interracial marriage.

The decision was viewed with disfavor by some. A poll conducted two years early, in 1965 by the Gallup Company revealed that 72 percent of whites in the South wanted a ban on interracial marriage. Whites in the north were 42 percent in favor.

Since then, the number of marriages has grown significantly. In 1970 there were only 65,000 marriages involving African-Americans and Whites. In 2005, that number had grown to 422,000. Among all interracial couples, they represented two percent of marriages in 1970 according to a Stanford University study. In 2005, that number was up to seven percent of the 59 million marriages in the United States.
Senast redigerad av NiveaBodylotion 2017-09-26 kl. 23:16.
2017-09-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Innan du kan använda dejtingsajter som bevis, så måste du veta hur många av profilerna som är fejkade av företaget, hur många som är i förhållande men vill vara otrogna, och hur många som är i ett öppet förhållande.

Du har statistik på det där förstås? Jag har dejtat hundratals kvinnor sedan jag gick med på en dejtingsida första gången (2006). Jag har haft flera korta och längre relationer - senaste varade i 6 år som ganska nyligen tog slut. Jag har också pratat och "brevväxlat" med tusentals singlar (utan överdrift) genom åren och har hyfsat bra koll på det här. Du har med stor sannolikhet aldrig ens sett en naken kvinna. Nej, herrtidningarna under lakanet räknas inte.
2017-09-27, 00:24
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Centurion77 (som var den jag svarade, innan du blev kränkt) hade bara nämnt nätdejting som enda källa.
Utmärkt källa men passar inte in i din kränkt-hjärndöd-feminist-agenda.
2017-09-27, 00:54
Medlem
jag ska säga så världen är stor varför åker du inte utomlands?
2017-09-27, 01:00
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Du har statistik på det där förstås? Jag har dejtat hundratals kvinnor sedan jag gick med på en dejtingsida första gången (2006). Jag har haft flera korta och längre relationer - senaste varade i 6 år som ganska nyligen tog slut. Jag har också pratat och "brevväxlat" med tusentals singlar (utan överdrift) genom åren och har hyfsat bra koll på det här. Du har med stor sannolikhet aldrig ens sett en naken kvinna. Nej, herrtidningarna under lakanet räknas inte.

Kan instämma med observationerna och ja var det inte så "Hasseochtage" att du nämnde att du aldrig haft en relation i tidigare tråd, hurså?
2017-09-27, 01:08
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Sverige brukar kallas lill-USA utav en anledning. Det kopieras mycket från det landet.

Har du struntar helt i statistik-argumenten i tråden?

Sverige kallas absolut inte för lill-USA, vilka fantasier du har.
Inget i vårt rättsystem liknar det man har i USA, inte våra politiska system heller (USA tycker vi mer eller mindre är halvkommunister) samt vår kultur står högt högt över deras skräpkultur.

Statistik argumenten i tråden är som sagt helt irrelevanta, finns ingen empiri eller sanningshalt, bara lösryckta siffror från kvasiundersökningar i ett ruttet land som leds av en imbecill clown.
2017-09-27, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Centurion77
Du har statistik på det där förstås?

Nej, varför skulle jag ha det? Det var inte jag som använde nätdejtingsajterna som källa - det var du.
2017-09-27, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Utmärkt källa men passar inte in i din kränkt-hjärndöd-feminist-agenda.

Varför är nätdejtingen en "utmärkt" källa på hur förhållandena ser ut i verkligheten?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in