2017-09-26, 22:24
Medlem
Mycatisonfires avatar
Hela hannas berättelse låter konstigt. Bra att det polisanmäls så de får gås till botten med.
Låter dock som en kk relation / hannas karriär misslyckas / hämnd.
Varför fixar hon inte tänderna, tjänar riksdagskvinnor/män så dåligt?
Citera
2017-09-26, 22:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det är sent, och jag är mer förvirrad än nånsin, men jag begriper inte detta. Så i juli 2013 fanns det en våldtäktsmisstänkt SD-politiker som det skrevs om i (ex-)pressen. Bylund var den som "tog tag i det". Om Bylund nu är MGM 2017 så finns det alltså två fingerpullare i riksdagsgruppen?

Han fick gå den 2013 men den kan ha återkommit enligt uppgifter. Så att 2013 fanns det en 40 åring och en på 50 som anklagades i SD för sexuella övergrepp. Det är således inga nyheter.
Så vi har nog en annan siffra än två stycken.
Citera
2017-09-26, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klusterknull
Hört talas om samtycke? Det spelar ingen roll vilken relation man har, om ens partner inte är sugen håller du fingrarna borta. Punkt slut.
har redan svarat på frågan
(FB) Hanna Wigh berättar om SD-kollegans sexövergrepp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Den utpekade påstår att han hade en sexuelll relation med Hanna Wigh. Jag tror på det. Dels eftersom hon själv inte förnekar det, och dels för att det annars vore omöjligt att göra en sådan grej.

Skulle en vuxen riksdagskvinna med bevisat skinn på näsan bara stå helt still när en random kollega tvingar ner handen innanför jeansen och kör upp sina fingrar? I huvudstadens mest bevakade byggnad?

Var det den där armen på halsen som fick henne att frukta för sitt liv? I så fall rusar man väl därifrån så fort man får chansen? Det är en våldtäktsman och potentiell mördare hon beskriver, som inte drar sig för att överfalla henne ens i en byggnad full med vakter och kameror.

Istället fortsätter hon umgås med personen i ett år.

Det får liksom finnas gränser. Om människor beter sig irrationellt så ifrågasätts det med all rätt. Ett brott kan givetvis få människor att göra konstiga saker, men även ett påstått brottsoffers beteende måste kunna ifrågasättas och påverka trovärdigheten.

En vuxen normalbegåvad och frisk kvinna går faktiskt inte bara och "håller det inom sig" ifall en kollega plötsligt får för sig att penetrera henne. Det avviker från ett förväntat beteende. Det måste kunna påpekas. Den som vill få någon fälld med sina egna ord som bevis måste tåla att dessa ord ifrågasätts precis som alla andra bevis. En sådan granskning innefattat bland annat historiens rimlighet. Framstår det som rimligt att någon riskerar karriär, rykte, ekonomi och frihet för att han har ett sådant trängande behov att stoppa sina fingrar i Wighs fitta även om det så råkar vara i riksdagshuset?

Framstår det som rimligt att ett myndig kvinna som bevisligen kan stå upp för sig själv inte skulle tillkalla hjälp eller göra en anmälan när bevisning kunde säkras eller i vart fall efteråt undviker personen?

Om denna kvinna inte gjort något på ett år, utan istället kommer med anklagelserna i tv efter bråk med sitt parti som hon bevisligen vill hämnas på. Är det då inte en mer trolig förklaring att hon ljuger? Möjligen berättar om en faktisk händelse, men säger att handlingen var påtvingad istället för frivillig?

Det finns alltså en version som förutsätter att både utpekad gärningsman och brottsoffret agerat ologiskt. Och en alternativ förklaring som bara förutsätter att Wigh är beredd att ljuga för att skada de hon vill hämnas på.

När någons ord ska få någon fälld, måste orden ifrågasättas. Och om orden beskriver ett osannolikt händelseförlopp måste det kunna sägas att det är mer sannolikt att personen ljuger, i synnerhet när det finns motiv för det.

Det har blivit något snett i den svenska våldtäktsdebatten. Bara för att det ibland kan finnas rimliga förklaringar till att offer inte gjort motstånd, inte ropat på hjälp, inte berättat för någon, inte anmält direkt, betyder inte det att man inte ska ställa frågan varför. Finns det inga vettiga förklaringar så är det självklart att det påverkar trovärdigheten.

Hon förklarade själv varför hon inte anmälde i TV4
https://www.youtube.com/watch?v=QLgOHOjBpX8

Du förstår nog inte kvinnor så bra. De flesta kvinnor kämpar inte emot när en 2 meter lång bjässe håller ens hals och trycker in ett finger.
Citera
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det kan man om man tittar flera år tillbaka i tiden vad som egentligen sker intern och externt inom SD.
En kille som skickat filmer med snusk till SD-kvinnor, en full, promiskuös kvinna vars anklagelse om våldtäkt inte lett till åtal, en snubbe som gått omkring med bar överkropp och nämnt något om könssjukdomar, är väl allt som kommit fram. Wow...
Citat:
Respektlösheten syns i dag via sociala medier i deras hån gällande ett utsatt offer.
Sannolikt beroende på "brottsoffrets" bakgrund med konflikter av alla de slag. Hon är inte vem som helst.
Citera
Medlem
Nu har Wigh ballat ur fullständigt. Påstår att Aftonbladet går SD:s ärenden och att Aftonbladet agerar likt nättroll.

Citat:
– De vill statuera ett exempel för alla unga kvinnor där ute. Och jag förstår inte varför Aftonbladet går SD:s ärenden.

Citat:
När du bestämde dig för att berätta offentligt, varför gick du till Kalla Fakta och inte polisen?
– Den frågan är återkommande bland nättrollen och jag förstår inte hur den kan vara relevant.

Uppenbart skärrad över att få kritiska frågor. Hon hade nog räknat med att enbart bli struken medhårs.
Citera
2017-09-26, 22:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
Såg du intervjun med Jomshof? Han sa ungefär 179 gånger att de har en extern säkerhetskonsult som man ska vända sig till. Dessutom - vad stoppade henne från att själv polisanmäla? Pajas!

Nej, jag bryr mig inte om finnpajsaren eftersom hans förtroende sedan innan är förbrukat i och med uttalande likt en fullblodsidiot. Finns inget att se gällande vad han säger. Pajas är du som suger i dig precis allt av denna kriminella grupp.
Citera
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
WOW! du tror det är Jimmie? Det tror inte jag, fast det hans namn kom upp mer än en gång i går natt. Det skulle vara kul om det visar sig vara så!

Jag är fortfarande inne på Mattias..
Trots att Bylund nyss lade till på sin Twitter att han rebootar/pausar men kommer tillbaka?
Citera
Medlem
Jag blir lite kåt av tanken på att se Lin*s lägga Hanna över riksdagskontorets skrivbord och dra på henne hårt och obarmhärtigt. Också att han straffar henne för olika saker är ju väldigt upphetsande. Jag gillar själv att vara så där lite dominant sexuellt så jag tror jag förstår precis vad de sysslat med där sena nätter i riksdagens korridorer....:-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det är sent, och jag är mer förvirrad än nånsin, men jag begriper inte detta. Så i juli 2013 fanns det en våldtäktsmisstänkt SD-politiker som det skrevs om i (ex-)pressen. Bylund var den som "tog tag i det". Om Bylund nu är MGM 2017 så finns det alltså två fingerpullare i riksdagsgruppen?
Det är två olika saker: första handlar om Håkan Borg och Mikael Valtersson som båda var tjänstemän och fick sparken. Det här väldigt nya från igår har inte med det att göra mer än att TV4 etc. vill använda även det som ett exempel på dålig kvinnosyn inom SD.
Citera
2017-09-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forsberg21
Linus Bylund?

Pausar/rebootar/omorganiserar/whatever. I'll be back. står det på hans Twitter!
Så har det sett ut sedan ett tag tillbaka. Finns inlägg på hans facebook där han förklarar varför.
Skulle det nu MGM vara Bylund så ser inte Hanna ut att må så dåligt i hans sällskap.
Artikeln är visserligen från år 2015 och övergreppt skedde mars 2016 så visst kan det då vara Bylund som sakta men säkert bryter ner kvinna efter kvinna
Bylund var för övrigt den som fick Hanna att ångra sig inför intervjun på SR?
http://omni.se/kreab-har-huvudroll-nar-sd-uppvaktas-av-naringslivet/a/5f32f3ef-be54-478b-9aad-8ef5a5285edf
Citera
2017-09-26, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAsparagus
SD-sekten representeras bra här på Flashback.
Ni menar alltså på allvar att både Hanna Wigh och Maddelen Larsson ljuger? Det kanske är extra troligt att de ljuger eftersom de är kvinnor?

Frågan är vem inom SD som sysslar med sexuella trakasserier? Med alla SD-are som finns här inne så lär det finnas någon som vet.

Det är helt uppenbart att hon inte fått som hon vill, inte fått den position hon vill eller dylikt. Hon har blivit arg och kryddat ett bråk hon haft med sitt ex. För ja, dessa 2 har haft ett förhållande. Jag har suttit och kollat genom i princip alla Youtube klipp jag hittar med henne och en sak e helt klar, hon hade aldrig låtit någon ofreda henne utan ge tillbaka ett eller annat brottar grepp, detta min damer och herrar är en dam med skinn på näsan. Alla ni som tror fullt ut på denna historien kommer en dag att bli väldigt besvikna när ni förstår att allt var lögn.

https://www.youtube.com/watch?v=U6-fVKdhQBM

Kolla detta klippet, gå fram till 13:16, det är totalt uppenbart att hon hittar på historien i ögonblicket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in