2017-09-26, 22:20
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Va? Det var ju du som sa att SD-are har noll respekt för kvinnor.
Jag tror nämligen inte att man kan göra den generaliseringen.

Dömda i riksdagen:
Bylund greppade en polismans tumme.
Louise Erixon slogs med en annan tjej.

Men visst, Filper och Roger nånting är ex-kriminella som inte borde kommit in i riksdagen om jag fått bestämma.

Det kan man om man tittar flera år tillbaka i tiden vad som egentligen sker intern och externt inom SD.
Respektlösheten syns i dag via sociala medier i deras hån gällande ett utsatt offer. Det sågs även tidigare om andra utsatta offer. Vi snackar om 6 dömda personer i riksdagen vilket innefattar att SD som riksdagsgrupp är kriminella.
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
[quote=Lattebarnet|61897167]Du har fel. Det är snarare ett argument för motsatsen. Han säger själv till Aftonbladet (från 01:30
Senast redigerad av OweGbg 2017-09-26 kl. 22:24.
Citera
Medlem
karlsoons avatar
Det låter som en hund begraven i denna storyn. Den stämmer inte. Med största sannolikhet är det en vanlig KK relation som ångrats. Känns jäkligt dumt av tjejen att göra så här istället för att ta itu med sina privata problem.

Offtopic. Konstigt att partiet blir inblandat, har ju ingenting alls med händelsen att göra.
Citera
2017-09-26, 22:21
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Jag vill minnas att hela Sveriges etablerade medier gick igång på ett rykte om att Trump skulle ha haft en hel hotellsvit full med kissande horor några år tillbaka.

(FB) "Ryssland har känsliga uppgifter om Trump"-4chan trollar HELA mediavärlden, inkl. SV

Trump vann ändå.

/Provokatör
WOW! du tror det är Jimmie? Det tror inte jag, fast det hans namn kom upp mer än en gång i går natt. Det skulle vara kul om det visar sig vara så!

Jag är fortfarande inne på Mattias..
Citera
2017-09-26, 22:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
En förståndshandikappad hade klarat att argumentera bättre än dig. Du försöker framställa dig som en manlig version av moder Teresa och tvekar trots det inte att dra precis alla SD anhängare här över en kam. Patetiskt, minst sagt.

Vad ville du säga om HW? Är det mig du vill diskutera eftersom jag inte har samma åsikt som dig eller vill du presentera dig som en mindre vetande med att gå off topic med mig som diskussion? Återkom då du diskuterar händelsen som är topic.
Citera
2017-09-26, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men det var väl i den vevan det hände?
Det är sent, och jag är mer förvirrad än nånsin, men jag begriper inte detta. Så i juli 2013 fanns det en våldtäktsmisstänkt SD-politiker som det skrevs om i (ex-)pressen. Bylund var den som "tog tag i det". Om Bylund nu är MGM 2017 så finns det alltså två fingerpullare i riksdagsgruppen?
Citera
2017-09-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
När blev ett finger i fittan våldtäkt? När hon dessutom inte säger ifrån eller gör motstånd? Och de har förhållande? Anser du att alla människor som har sex egentligen våldtar varandra?

Hört talas om samtycke? Det spelar ingen roll vilken relation man har, om ens partner inte är sugen håller du fingrarna borta. Punkt slut.
Citera
2017-09-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det låter som en hund begraven i denna storyn. Den stämmer inte. Med största sannolikhet är det en vanlig KK relation som ångrats. Känns jäkligt dumt av tjejen att göra så här istället för att ta itu med sina privata problem.

Offtopic. Konstigt att partiet blir inblandat, har ju ingenting alls med händelsen att göra.

Du har ju helt missat vad det här handlar om.
Wigh's kritik är mot partiet då dessa genom Jomshof aktivt mörkat denna händelse, (enligt henne) avrått henne från att polisanmäla och sen inte gjort ett skit åt saken.
Såvitt jag förstår ville hon inte anmäla (kan bero på flera saker) utan sköta ärendet internt. Sedan valde partiet att helt ignorera henne varpå hon hoppade av partiet och yttrade sig i media om att SD sköter sånt här dåligt.
Citera
2017-09-26, 22:24
Medlem
Och Åkesson visste ingenting. Han verkar leva i en egen värld han.

Och pk-media gullar vidare med stackars sd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pung
Den utpekade påstår att han hade en sexuelll relation med Hanna Wigh. Jag tror på det. Dels eftersom hon själv inte förnekar det, och dels för att det annars vore omöjligt att göra en sådan grej.

Skulle en vuxen riksdagskvinna med bevisat skinn på näsan bara stå helt still när en random kollega tvingar ner handen innanför jeansen och kör upp sina fingrar? I huvudstadens mest bevakade byggnad?

Var det den där armen på halsen som fick henne att frukta för sitt liv? I så fall rusar man väl därifrån så fort man får chansen? Det är en våldtäktsman och potentiell mördare hon beskriver, som inte drar sig för att överfalla henne ens i en byggnad full med vakter och kameror.

Istället fortsätter hon umgås med personen i ett år.

Det får liksom finnas gränser. Om människor beter sig irrationellt så ifrågasätts det med all rätt. Ett brott kan givetvis få människor att göra konstiga saker, men även ett påstått brottsoffers beteende måste kunna ifrågasättas och påverka trovärdigheten.

En vuxen normalbegåvad och frisk kvinna går faktiskt inte bara och "håller det inom sig" ifall en kollega plötsligt får för sig att penetrera henne. Det avviker från ett förväntat beteende. Det måste kunna påpekas. Den som vill få någon fälld med sina egna ord som bevis måste tåla att dessa ord ifrågasätts precis som alla andra bevis. En sådan granskning innefattat bland annat historiens rimlighet. Framstår det som rimligt att någon riskerar karriär, rykte, ekonomi och frihet för att han har ett sådant trängande behov att stoppa sina fingrar i Wighs fitta även om det så råkar vara i riksdagshuset?

Framstår det som rimligt att ett myndig kvinna som bevisligen kan stå upp för sig själv inte skulle tillkalla hjälp eller göra en anmälan när bevisning kunde säkras eller i vart fall efteråt undviker personen?

Om denna kvinna inte gjort något på ett år, utan istället kommer med anklagelserna i tv efter bråk med sitt parti som hon bevisligen vill hämnas på. Är det då inte en mer trolig förklaring att hon ljuger? Möjligen berättar om en faktisk händelse, men säger att handlingen var påtvingad istället för frivillig?

Det finns alltså en version som förutsätter att både utpekad gärningsman och brottsoffret agerat ologiskt. Och en alternativ förklaring som bara förutsätter att Wigh är beredd att ljuga för att skada de hon vill hämnas på.

När någons ord ska få någon fälld, måste orden ifrågasättas. Och om orden beskriver ett osannolikt händelseförlopp måste det kunna sägas att det är mer sannolikt att personen ljuger, i synnerhet när det finns motiv för det.

Det har blivit något snett i den svenska våldtäktsdebatten. Bara för att det ibland kan finnas rimliga förklaringar till att offer inte gjort motstånd, inte ropat på hjälp, inte berättat för någon, inte anmält direkt, betyder inte det att man inte ska ställa frågan varför. Finns det inga vettiga förklaringar så är det självklart att det påverkar trovärdigheten.

Detta fick mig att fundera. Det är ju möjligt att det är en faktisk händelse och att HW ej uttryckligen sagt nej och kanske var med på noterna.
Då kan det väl i efterhand klassas som våldtäkt?

(Har för mig att jag läst någonstans om något fall där man kom fram till att man faktiskt inte måste säga nej utan att man egentligen uttryckligen måste säga ja. Har dock ingen källa utan bara vagt minne, någon kan säkert tillrättavisa mig)
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Åh, jo det har hon eftersom det förekommit tidigare och att hon talat om detta under mycket lång tid.
SD gjorde ingenting mer att prata. Sen har hon åklagarens utredning om hon är villig att kliva ett steg längre. Och följer dom andra utsatta dessutom upp så är klockan slagen för avskummet.
Såg du intervjun med Jomshof? Han sa ungefär 179 gånger att de har en extern säkerhetskonsult som man ska vända sig till. Dessutom - vad stoppade henne från att själv polisanmäla? Pajas!
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Något med denna donna som känns skevt. Kan inte sätta fingret på det med det är något som osar illa med hela händelsen.

Kan ifs bero på att jag först uppmärksammade det hela genom TV4 morgon-hittepå och det kändes enormt vinklat och platt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in