2017-09-26, 14:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Hon är sjukligt fixerad vid pengar och en riktig pratkvarn.
Hon kommer inte få mycket i timersättning sedan på Hinsebergs anstalten kommande år i framtiden.
Problemet är väl att hennes befintliga miljoner sitter och gottar till sig. Må hon vara inlåst jävligt länge och göra väldigt dåliga affärer via korkade fonder så det är slut den dagen hon klarar av en riskbedömning. De pengarna är åstadkomna via att hon trampat på många människor i sin s.k "företagsanda". Smutspengar.

Edit. Märkligt att hon inte ombesörjer sina barn med tanke på att de bett mormor om mer pengar?
Edit nr 2. JB hade hand om det andra kontot (tomt på drygt 3 månader) och det verkar vara rejält med lån på dåliga villkor som ska betalas av. Pengarna är nog slut den dag hon släpps ut?
Senast redigerad av develi 2017-09-26 kl. 14:32.
Citera
2017-09-26, 15:02
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon har givetvis inte varit som hon är idag kan man kanske säga. Rikskänd via sexfilm och mord. Svårt att toppa som mamma.
Inför barnen har hon säkert uppvisat det sonen till Sante även beskriver - full rulle, nyckfull, impulsiv, presenter, äventyr och överraskningar. Fantasin och uppfinningsrikedomen är det nog inget fel på.

Sen får man väl ta i beaktning att barnen (då förhör sker) troligen inte vet om alla hennes privata eskapader. Den enda de nämner är den där grannen som JM döpt till psykopat. Om summa summarum förvånar gemene man så lär det vara rent chockartat för barnen det som framkommer via FUP.
Frågan är väl snarare hur mycket annat hon kommit undan med. Flera beskriver att hon lånat pengar och inte betalat tillbaka, fortsättningsvis betalat för lite i lön eller att det uteblivit helt. Det här beteendet har inte uppstått över en helg.
Ja, svårt att "toppa" hennes eskapader som mamma.
Mord på sin pappa och sin man och filmad när hon har sex med unga flyktingpojkar.
Bland annat, ska tilläggas.

Tänker också på JB och att hon nog är den som vet en hel del mer om JM än vad som framkommit i FUP.
Deras sms-konversation i samband med sexfilmen är ju intressant, mycket "mellan" raderna där.
Konversationen är också grotesk, inte direkt ett normalt mamma-dotter-snack.

JM: "Familjen måste hålla ihop"
JB: "Prata inte med mig. Du har gjort bort dig och försöker dra in mig i det här. Inte en chans de där är inte min familj."
JM: "Skydda varandra. Inget namn."
JM: "Jag smsar dig sen"
JB: "Du är ingen mamma.
JM: "Jo en rädd mamma"
JM: "Behöver din hjälp"
JB: "Lös dina egna problem. Kommer aldrig hjälpa"
JB: "Våga bara hitta på att det är jag! Jag kommer fucka ditt liv. Tro mig kommer se till att alla får veta hur du är"
JB: "Du är fan sjuk i huvudet"
JM: "Julia"
JM: "Sluta"
JB: "Nej nu är du körd"
JM: "Det skulle aldrig kommer fram"
JB: "Försöker få din egen dotter att se ut som en hora."
JB: "Nu kommer allt komma fram"
JB: "De ska jag se till"
Citera
2017-09-26, 15:35
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Problemet är väl att hennes befintliga miljoner sitter och gottar till sig. Må hon vara inlåst jävligt länge och göra väldigt dåliga affärer via korkade fonder så det är slut den dagen hon klarar av en riskbedömning. De pengarna är åstadkomna via att hon trampat på många människor i sin s.k "företagsanda". Smutspengar.

Edit. Märkligt att hon inte ombesörjer sina barn med tanke på att de bett mormor om mer pengar?
Edit nr 2. JB hade hand om det andra kontot (tomt på drygt 3 månader) och det verkar vara rejält med lån på dåliga villkor som ska betalas av. Pengarna är nog slut den dag hon släpps ut?
Jag förstår egentligen inte varför de som missbrukat sitt uppdrag/förtroende som hon inte blir återbetalningsskyldiga till staten, åtminstone till en viss del av vad som tjänats in.
Hon placerade t.ex ett stort antal barn hos en skuldsatt person där alkohol, bråk osv förekom.
Sen flyktingsexet och all annan skit, som flyktingar boende hemma hos henne.
Hon har brustit i ansvar ungefär så mycket som det går, ändå ska våra skattepengar m.m hamna på hennes konto. Är sjukt fel.

Ja, det är märkligt att hennes barn behövde be mormor om pengar. Hon är inte bara empatistörd utan också gniden och snål. Barnen måste väl utföra visa "familje-tjänster" (hushållsnära tjänster hehe) för att erhålla sin fickpeng. Som att fixa med menedsvittnen, muta o.dyl.
OM pengarna tar slut, tar även JB:s och DB:s lojalitet slut? Det kan man undra.

Jag hoppas att pengarna är slut den dag hon släpps fri. Egentligen hoppas jag på att hon aldrig släpps fri, men det är ju att hoppas på för mycket.

Tar pengarna slut medan hon sitter inne så får hon ju sänka ribban lite när det gäller mutor, hot och trakasserier. Får väl in en och annan liten peng genom knyppling o.dyl på Hinseberg.
Då blir nivån mer så här:
JM: "Du får en tjuga om du krossar knäskålarna på bögvakten som jävlas med mig".
Annan intern: WTF? En tjuga? Det kan du fetglömma, psykkärring."
Citera
2017-09-26, 17:18
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
JM har inte svältande barn. Hon behöver inte be dem mörda för att få pengar till hyran. Hon är inte nån misshandlad alkoholisthustru som du skrev om. Hon har fått miljonbelopp av sina föräldrar.

Olika projekt? Det är vad Rader kallade sina sexualmord.
Det finns absolut ingen anledning att be barn mörda ens för ekonomiska fördelar så det är inte ett förbannade dugg korrekt. Skulle man resonera likt dig kan varenda morförälder dö direkt helst så att arv till utlandsresor utfaller snabbare.

Anledningen till att begrepp som gott och ont ens diskuteras beror på dig själv.
Fortsättningsvis vad som är gott uppsåt i JMs helt sjuka förfrågningar till barnen bl.a.
Man förvånas nämligen av dina märkliga påståenden och ber om en begriplig förklaring.
Kan dock inte se att din filosofiska ordsallad gav nåt svar nu heller.

Det är ingen som betvivlar att JM har ekonomiska motiv, att hon är pengakåt, att hon saknar moral, att hon använder sina barn som redskap.
Det står liksom klart ända sen den dag information om hennes rubbade personlighet framkom och likaså vad hon gjort.
Men gott uppsåt är det inte och nån inneboende godhet kan jag heller inte se.
Jag ser en förljugen person som förtalar allt och alla. Som är helt gränslös och inte har minsta gott uppsåt. Som pratar empatistörd dynga om sin syster och mor. Sin far förtalar hon garanterat för att klara sig undan. Fortsättningsvis ber hyndan sin minderårige son att ljuga för hennes skull, hon kräver att han ska stjäla och den andra sonen pekar hon ut som mördare.

Det framgår ju i FUP att JM är besatt av Granliden och föräldrarna hade pratat om att sälja sommarstället
I över ett års tid. Hon försökte skaffa fram pengar genom att mörda sin man men det gick åt helvete för henne. Inga försäkringspengar och Granliden höll på att glida ur händerna på henne.
Att systern är framgångsrik tillsammans med pappan måste ha gjort oerhört ont. Hennes pappa, hennes bottenlösa pengarkälla som nu hade börjat strama åt pegaflödet och till och med sagt upp henne från lägenheten. Hon är inte ens välkommen på företaget som hon startade med väninnan. Hon får panik. Snart är den fina lägenheten på gräddhyllan ett minne blott. Granliden likaså.

Kvällen innan mäklaren ska ha visning av sommarstugan brister det i hennes sjuka giriga hjärna.Hon MÅSTE få Granliden till varje pris. Utan att blinka skjutsar hon en galen drogad afghan till sommarstället och förser honom med knivar och instruktioner. Hon själv kan ha varit med i rummet när föräldrarna överfölls. Hon kan till och med ha deltagit i attacken. Anki har ju i förhör berättat om en silhuett vid dörren samt att det satt en liten människa på GM.

Hoppas att den onda giriga slynan aldrig släpps från fängelset så att hon inte kan skada och döda ännu fler.
Citera
2017-09-26, 17:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det framgår ju i FUP att JM är besatt av Granliden och föräldrarna hade pratat om att sälja sommarstället
I över ett års tid. Hon försökte skaffa fram pengar genom att mörda sin man men det gick åt helvete för henne. Inga försäkringspengar och Granliden höll på att glida ur händerna på henne.
Att systern är framgångsrik tillsammans med pappan måste ha gjort oerhört ont. Hennes pappa, hennes bottenlösa pengarkälla som nu hade börjat strama åt pegaflödet och till och med sagt upp henne från lägenheten. Hon är inte ens välkommen på företaget som hon startade med väninnan. Hon får panik. Snart är den fina lägenheten på gräddhyllan ett minne blott. Granliden likaså.

Kvällen innan mäklaren ska ha visning av sommarstugan brister det i hennes sjuka giriga hjärna.Hon MÅSTE få Granliden till varje pris. Utan att blinka skjutsar hon en galen drogad afghan till sommarstället och förser honom med knivar och instruktioner. Hon själv kan ha varit med i rummet när föräldrarna överfölls. Hon kan till och med ha deltagit i attacken. Anki har ju i förhör berättat om en silhuett vid dörren samt att det satt en liten människa på GM.

Hoppas att den onda giriga slynan aldrig släpps från fängelset så att hon inte kan skada och döda ännu fler.
Lånar JMs uttryck: himla bra sammanfattning som sträcker sig över hela hennes mordiska era.
Redan 2014 sägs försäljning ha kommit på tal iom inköp av husbil på hösten, men mer aktivt beslut ett år tillbaka som du skriver.
JM är bekymrad att drunkningen ska skynda på en försäljning av stället - det ska mörkläggas.
Hon ska väl hinna skramla ihop miljonerna...
Senast redigerad av develi 2017-09-26 kl. 18:06.
Citera
2017-09-26, 17:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, det är märkligt att hennes barn behövde be mormor om pengar. Hon är inte bara empatistörd utan också gniden och snål. Barnen måste väl utföra visa "familje-tjänster" (hushållsnära tjänster hehe) för att erhålla sin fickpeng. Som att fixa med menedsvittnen, muta o.dyl.
OM pengarna tar slut, tar även JB:s och DB:s lojalitet slut? Det kan man undra.
Jag finner det som sagt konstigt, speciellt om JB fått fri access till det andra kontot.
Hon kunde ju sätta 100k till afghanfonden - varför fortsätter hon inte serva barnen med månatliga pengar om hon är god för ett par mille?
Gick det bara bra att vara transitsträcka så länge pappa tillät pengarna att kontinuerligt flöda in?
Citera
2017-09-26, 17:51
Medlem
Bewitcheds avatar
Citat:
Jag finner det som sagt konstigt, speciellt om JB fått fri access till det andra kontot.
Hon kunde ju sätta 100k till afghanfonden - varför fortsätter hon inte serva barnen med månatliga pengar om hon är god för ett par mille?
Gick det bara bra att vara transitsträcka så länge pappa tillät pengarna att kontinuerligt flöda in?

Hm...har ett svagt minne av att de låst viss summa och spärrat hennes konto tills dess att dom har vunnit laga kraft.
Citera
2017-09-26, 17:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bewitched
Hm...har ett svagt minne av att de låst viss summa och spärrat hennes konto tills dess att dom har vunnit laga kraft.
Jo, men det sägs ju bara var skadeståndssummorna. Det lär bli över om hon fått in 3 mille på vårkanten.
Citera
2017-09-26, 17:55
Medlem
Reimers avatar
Det här citatet från Wenna,s inlaga angående överklagandet intresserar mig mycket.

Citat:
Förundersökningen pågår fortfarande mot Julia Blomsterlund, David Blomsterlund och Jafar Jafari. Så sent som den 15 september 2017 lämnades nya direktiv i ärendet med flera olika utredningsåtgärder. Det uttalade som advokat Hikes hänvisar löd att det på befintligt material inte var aktuellt med åtal.

Vi vet ju att det har kommit svar från utlandet angående något de begärt hjälp med, riktigt vad vet vi ju inte men uppenbarligen räckte det till för att kunna ge nya direktiv för utredningens riktning.

Min gissning är facebookskonversationer eller något liknande som kommit åklagarna tillhanda.

Något annat kommer jag inte på men ni andra kanske har lite uppslag att komma med.
Citera
2017-09-26, 18:02
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det här citatet från Wenna,s inlaga angående överklagandet intresserar mig mycket.

Vi vet ju att det har kommit svar från utlandet angående något de begärt hjälp med, riktigt vad vet vi ju inte men uppenbarligen räckte det till för att kunna ge nya direktiv för utredningens riktning.

Min gissning är facebookskonversationer eller något liknande som kommit åklagarna tillhanda.

Något annat kommer jag inte på men ni andra kanske har lite uppslag att komma med.
Jag vill att det ska vara allt från DNA till växtdelar i lungorna - men fb känns som nåt som kan vara aktuellt (rättslig hjälp från utlandet, tar uppåt 6 månader, inkommet material nu inlämnat för fortsatt analys). Det skulle ju kunna leda till nåt mer som hon nämnde även om det fristående just nu inte räcker till åtal.
Citera
2017-09-26, 19:15
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Jag vill att det ska vara allt från DNA till växtdelar i lungorna - men fb känns som nåt som kan vara aktuellt (rättslig hjälp från utlandet, tar uppåt 6 månader, inkommet material nu inlämnat för fortsatt analys). Det skulle ju kunna leda till nåt mer som hon nämnde även om det fristående just nu inte räcker till åtal.

Samma här, jag hoppas att det är något riktigt giftigt de har fått svar på och kan gnugga in i ansiktet på Johanna, uttalandet säger i alla fall att utredningen fortgår så förhoppningen att de inte ska höras lär bli grusad för Hikes.
Citera
2017-09-26, 21:54
Medlem
develis avatar
JM har en väldig förmåga att sätta tingen bortom sig själv:
- Gällande Aki och hennes far är det karma.
- Gällande mord på hennes far är det drogerna.
- Gällande flyktingkillarna är det deras handlingar.

Själv står hon oskyldig mitt i händelsernas centrum. Allt bara händer av sig självt.

" [Jag] sa till polisen att de här killarna kommer råka illa ut över deras lögner. Vad hände? De blev nedslagna och knivhuggna. Hamnade på akuten."
"Det berodde på deras handling att de gått till tidningen. Det berodde inte på mig."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in