2017-09-26, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
GM säger att de haft ett sexuellt förhållande sedans 2012 och hon förnekar inte det. Case closed.

Så om någon haft sex med din flickvän/mammma/fru/dotter är det enligt din åsikt fritt fram för dem att ha det för all framtid oavsett om vederbörande är med på det eller inte? Dylikt tankesätt förknippar jag närmast med en del MENA-folk...
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nu gjorde Vinge anmälan.. och de har agerat helt korrekt.

Det var korrekt av Jomshof att inte anmäla och korrekt av Vinge att anmäla alltså?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Då är det helt perfekt att SD tar tag i detta och anmäler - detta kommer sätta HW i rampljuset och smutskastningen (sanningen) kan börja - för hur stor tillit hyser gemene man senare till ett redan slaget och överbevisat luder, när hon sedan går ut med diverse skitsnack om SD och dess partimedlemmar.

Ja för att hon har blivit våldtagen och sen illa behandlad för att hon tar upp detta för att partikulturen är sunkig är ju en otrolig historia? För att ...?
Citera
2017-09-26, 20:50
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
GM säger att de haft ett sexuellt förhållande sedans 2012 och hon förnekar inte det. Case closed.
Precis. Hanna försökte knulla sig upp i positionerna, och blev sen sur när det inte lyckades. Inte första gången i världshistorien som tjejer tagit sängvägen.

Undrar också vad hennes man tycker om den uppgiften?
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Så Hanna W är bara en svag kvinna menar du som inte kan ta inititativ själv utan behöver en man som gör det åt henne...

Potentionell våldtäktsman. Yeah..
Det handlar väl för fan inte om PARTIET utan en händelse mellan två vexna svenskar.
Ska du nu ösa skit på SD så välj ett annat scenario detta blir ju bara pinsamt.

Så Vinge gjorde fel som anmälde?
Citera
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Naturligtvis är det HW som skall polisanmäla om något hänt för... 4-5 år sedan. Om hon nu haft en relation med "GM" så är det knappast läge för Jomshof att gripa in när hon uppenbarligen är ovillig att göra det mot sin dåvarande KK.

Preskriptionstiden för våldtäkt är upp till 10 år
för den typen som HW utsattes för, så 4-5 år är inget i sammanhanget.
http://lawline.se/answers/preskription-sexualbrott
Citera
Medlem
Seriöst. Vet ni fortfarande inte vem MGM är? Det behövdes bara ett samtal så visste alla i min närhet vem denne "MGM" är...
Citera
2017-09-26, 20:51
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rundstedt
Om de nu hade en relation och hon inte ville anmäla vare sig då eller ens nu är det inte självklart att förekomma HWs anmälan som hon ju inte ville göra. Skall Jomshof då kliva in i den relationen inom partiet med en polisanmälan? Ja tycker du, förstås, SD:are som du är (nej det tror jag inte, jag tror att du har en subjektiv tendens åt andra hållet)

Jag skulle nog se det som att det 1) det är något de i relationen får reda ut 2) om inte, HW som får ta tag i anmälan. Från Jomshofs sida kan det lika gärna sett ut som de ser ut för många nu, att det är frågan om hämnd men att HW inte tycker att det håller juridiskt (vilket det naturligtvis inte gör om inte band eller bild framkommer efter alla dessa år). Däremot kan hon ha hoppats på att skada "GM" inom partiet, utan att blanda in det juridiska.

Eller har hon helt rätt hela vägen, utsatt för övergrepp mot sin vilja. Men det håller ju ändå inte för någonting. Även om hon är ett brottsoffer i detta har hon spelat sin kort dåligt, bränt alla broar och har inget annat att vinna på det än att få någon slant från media för att berätta mer.

Du tycker alltså att det var fel av Vinge att anmäla?
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan S
Så om någon haft sex med din flickvän/mammma/fru/dotter är det enligt din åsikt fritt fram för dem att ha det för all framtid oavsett om vederbörande är med på det eller inte? Dylikt tankesätt förknippar jag närmast med en del MENA-folk...

Stark feltolkning "Arnstad".
Citera
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Hahah nu blir det faktiskt lite intressant. Töntigt inlägg överlag men en sak ger jag dig.

Kände JÅ till detta eller inte?
Kände svetsarn till IT eller inte?

Edit: är det ja på den ena så lär det vara det på den andra

Vilket ju visar att de är precis lika usla i så fall eller hur? Men "Sverigevänner" är oförmögna att tänka i de banorna utan ska bara flytta fokus och smutskasta de som riskerar skada partiet även om det är på sanna grunder (vilket vi ännu inte ens vet i just detta fall).
Citera
2017-09-26, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Dra inte in en bra kvinnlig politiker i ditt hatspyeri över ett politiskt parti vars framgång du inte klarar av att acceptera som man gör i normala demokratier.
Det jag svara på var

Ursprungligen postat av Dogberry
Hon trodde bättre om partiet. Flera år senare så inser hon att inget funkar och att de har åsikter som är direkt kvinnofientliga. Bra där!

Då skrev jag.

Ursprungligen postat av beaver_se
Hen måste ha varit väldigt trögfattad och halvblind om det tagit flera år att inse att hen var med i fel parti, tror mer på besvikelse efter att ha bjudit på råtta och sen inte fått avanser uppåt som orsak.

Hatspyeri?
Det är sådana som du som saboterar SD:S möjligheter till att kunna nå fram till riktigt många människor.
Vore bättre för SD om du röstar på C eller sossarna.
Citera
2017-09-26, 20:52
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bleechmyanal
Seriöst. Vet ni fortfarande inte vem MGM är? Det behövdes bara ett samtal så visste alla i min närhet vem denne "MGM" är...

Ut med det och ange källa eller var tyst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in