Citat:
Ursprungligen postat av
MrSkargard
För att han som partisekreterare har ett ansvar.
Om de nu hade en relation och hon inte ville anmäla vare sig då eller ens nu är det inte självklart att förekomma HWs anmälan som hon ju inte ville göra. Skall Jomshof då kliva in i den relationen inom partiet med en polisanmälan? Ja tycker du, förstås, SD:are som du är (nej det tror jag inte, jag tror att du har en subjektiv tendens åt andra hållet)
Jag skulle nog se det som att det 1) det är något de i relationen får reda ut 2) om inte, HW som får ta tag i anmälan. Från Jomshofs sida kan det lika gärna sett ut som de ser ut för många nu, att det är frågan om hämnd men att HW inte tycker att det håller juridiskt (vilket det naturligtvis inte gör om inte band eller bild framkommer efter alla dessa år). Däremot kan hon ha hoppats på att skada "GM" inom partiet, utan att blanda in det juridiska.
Eller har hon helt rätt hela vägen, utsatt för övergrepp mot sin vilja. Men det håller ju ändå inte för någonting. Även om hon är ett brottsoffer i detta har hon spelat sin kort dåligt, bränt alla broar och har inget annat att vinna på det än att få någon slant från media för att berätta mer.