2017-09-26, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
För att han som partisekreterare har ett ansvar.

Om de nu hade en relation och hon inte ville anmäla vare sig då eller ens nu är det inte självklart att förekomma HWs anmälan som hon ju inte ville göra. Skall Jomshof då kliva in i den relationen inom partiet med en polisanmälan? Ja tycker du, förstås, SD:are som du är (nej det tror jag inte, jag tror att du har en subjektiv tendens åt andra hållet)

Jag skulle nog se det som att det 1) det är något de i relationen får reda ut 2) om inte, HW som får ta tag i anmälan. Från Jomshofs sida kan det lika gärna sett ut som de ser ut för många nu, att det är frågan om hämnd men att HW inte tycker att det håller juridiskt (vilket det naturligtvis inte gör om inte band eller bild framkommer efter alla dessa år). Däremot kan hon ha hoppats på att skada "GM" inom partiet, utan att blanda in det juridiska.

Eller har hon helt rätt hela vägen, utsatt för övergrepp mot sin vilja. Men det håller ju ändå inte för någonting. Även om hon är ett brottsoffer i detta har hon spelat sin kort dåligt, bränt alla broar och har inget annat att vinna på det än att få någon slant från media för att berätta mer.
Citera
2017-09-26, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiteOnTile
Oj vad det tog fyr här då efter att alla stora, starka och rejäla sverigekarlar kom hem i från sina tuffa och krävande arbeten som de lärt sig i den hårda skolan som kallas Livet. Efter, antar jag, en ordentlig portion potatis med brunsås måste man bara in på Flashback och smutskasta ett potentiellt brottsoffer istället för att reflektera lite kring partitoppens beteende.

Fakta är att era kära sverigehjältar ljugit er upp i ansiktet och påstått att de inget vet om denna historien. Jomshof har medgett att han vetat om det i flera månader. Tror ni för ett ögonblick att partisekreteraren inte informerat sin partiledare? Knappast! Ändå sitter den lille blekingevalpen och förnekar all kännedom. Är det verkligen ett ämne för statsminister?

När ska ni se igenom alla ridåer?

Hahah nu blir det faktiskt lite intressant. Töntigt inlägg överlag men en sak ger jag dig.

Kände JÅ till detta eller inte?
Kände svetsarn till IT eller inte?

Edit: är det ja på den ena så lär det vara det på den andra
Citera
Medlem
Hela SD verkar finnas på denna tråd. Kom igen ge våldtäktsmannen ett namn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Nej, Paula är smart och en stark kvinna. Hon skulle aldrig tolerera sådant där.
Det kanske hon är.
Men frågan är om hon vill ge upp sin politiska karriär. Går man emot SD-sekten, då är det slut.
Citera
Medlem
javeliners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lefty`
Vad spelar det för roll? Om han våldfört sig på henne i ett förhållande eller inte hör inte till saken. Precis som hon säger

Det som spelar roll är ett övervägande av samtliga fakta. Den pusselbiten att hon haft ett KK-förhållande eller liknande med personen spelar självfallet stor roll.

Hade några oegentligheter inträffat så polisanmäler man personen i fråga, det har hon inte gjort.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Tramsigt av Vinge att anmäla. Wigh är vuxen och borde ha all rätt att själv bestämma om något ska anmälas eller inte.

Ja jag trodde den rampanta feminismen i Sverige var för att kvinnor själva skulle få bestämma och inte männen. Så varför skulle han vara en dagisfröken åt henne och göra det åt henne?
Citera
2017-09-26, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
För att han som partisekreterare har ett ansvar.

Hade Jomshof agerat direkt och gjort en polisanmälan tidigare, hade det ökat SD:s chanser att komma ur hela den här historien på ett enklare sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silibrand
Man kommer till Flashback för att få veta ett namn, och så sitter ni och snackar skit.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

"håret rufsigt"

Nån av dessa?

David Lång
Johnny Skalin
Josef Fransson (verkar ha uttalat sig i media om detta så det vore osannolikt)
Per Ramhorn
Markus Wiechel

Linus Bylunds frisyr blir utan tvivel rufsig utan kam och brylcreme.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
De högsta hönsen inom SD vet i stora drag allting om historien men det kommer de aldrig säga såklart, initierade källor jag har. SD är en stor vuxen sandlåda.

Inte ens mer extrema rasister tar dem seriösa, det är seriöst bara SD:are som tar dessa personer seriöst.
Hur ser du på att högsta hönset löfven inte vet något om skandalen med transportstyrelsen där hela världen har tillgång till alla hemliga fordon mm: samt att fortifikationsverket lejt ut arbetet med att digitalisera husritningar över många svenska hemliga bunkrar till Kina?

Gör du samma bedömning där eller är det bara när du kan sprida hat mot SD som det är okey.
För om du nu påstår följande så kan du kanske lägga upp en länk till källan för dina påståenden om att JÅ visset allt redan innan det skett typ.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Har tittat lite på fallet, och kan inte se något annat än att SD agerat helt korrekt. Nu när Henrik Vinge (presschef) fick reda på fallet, så beslutade han att göra en polisanmälan. Det var helt korrekt gjort, för oavsett vad man tror om Hanna Wighs psyke och lögner, så är det en mycket allvarlig anmälan.

Hanna Wigh har nu blivit skakis för hon inser att det mycket väl kan bli hon som istället åker dit för förtal. Den SD-riksdagsman som pekades ut har idag lämnat riksdagen tillfälligt, han är naturligtvis skakad över att bli utsatt för en såpass grov anklagelse (från sin tidigare sexpartner).
Citera
Medlem
musttomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zem227
Hela SD verkar finnas på denna tråd. Kom igen ge våldtäktsmannen ett namn.

Det finns ingen GuBBe att namn ge utan bara ett tok till kvinna. Åkesson ville personligen prata med kvinnan länga och väl.
Citera
2017-09-26, 20:49
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aethelred
Varför feltolkar du mitt inlägg? Jag har haft äran att lära känna både tjackisar och högutbildade neurotiker med toppjobb, och mot den bakgrunden skriver jag absolut inte under på ditt bombsäkra konstaterande att hon är påverkad.

Jag har levt med dessa hela mitt liv. Tydligt är tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in