2017-09-26, 19:01
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Mycket bra inlägg. Och det ironiska att en hel del av de som stenhårt tar Wighs parti i denna skandalen var samma som hängde ut henne i bråk skandalen några veckor tidigare iom hon var SD partist. Jag var tveksam till att rösta på SD men när man ser hur sandlådan ser ut så blir det nog en röst på SD från min sida. Finns inget alternativ riktigt och media/PK-maffian beter sig som småbarn med grav ADHD i sin hetsjakt.

Tror du har 100% fel här. De enda kappvändarna du hittar kommer att vara sektmedlemmarna själva. Gör en liten undersökning, kan vara bra för dig att få se det svart på vitt, hur ni beter er.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ormhund
Lägg namnet P0ntus Anderss0n på minnet, det kan komma att tas upp i tråden flera gånger.

Citat:
Ursprungligen postat av Synesis
Kan vara någon som stammar kanske? Som till exempel Pontus Andersson, andre vice förbundsordförande för Ungsvenskarna. Hanna Wigh förlorade ju sin plats i partiutskottet efter tjafset kring gamla ungdomsförbundet som hon tog i försvar, vilket alltså skulle vara Anderssons motståndare. Han är inte helt olik Aftonbladets siluettbild heller.

Det lite halvskumma inlägget ovan tar just upp detta namn. Finns det bara en eller flera med det namnet?

Citat:
Den 4 april 2014 greps två män för att ha ofredat Pontus i samband med ett skolbesök i Lund.[9] De dömdes sedan, den 12 november 2015, till dagsböter på 2500 kronor vardera samt att betala ett skadestånd till Andersson på 5000 kronor för kränkning.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Pontus_Andersson_(politiker)
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Ja ett mycket märkligt uttal från någon som förr sagt sig vara starkt emot koranskolor i Sverige. Många döda hundar begravna i denna kvinnas trädgård...

Hennes profilbild på Facebook står det fortfarande " SD 2014"😉 Inte verkar det väl vara att hon lämnat partiet😊 Hon är ett skämt!!
Citera
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Och det är ju liksom sekundärt i det här fallet. Jag utgår från att ett riksdagsparti med 20% av väljarkåren inte tar in dylika, vare sig det är den förmente fingerpullaren eller Wigh.

Det är inte lätt när man växer så fort, det finns liksom inte någon större talangpool att ösa ur. Ännu värre lär det bli i allehanda kommunfullmäktige efter nästa års val. I vissa kommuner kan SD säkert få 35% och blir tvungna att ta in torgoriginalet och byhoran för att fylla stolarna.

Slaskmedierna kommer att ha lilla julafton att leta upp gamla synder och sedan vinkla det till max för att brunsmeta SD.

Jens Ganman är inne på liknande tankegångar som dig.

"ETT PROBLEM FÖR OSS ALLA
Om SD har problem rör det – tyvärr – hela Sverige.
Varför?
Jo, för att de kommer att befolka runt 30% av riksdagen efter nästa val.
Like it or not.
Och eftersom vi har stämplat alla som har med SD att göra som ”nazister” kommer det att bli en illuster samling riksdagsmän som tar plats i plenisalen hösten 2018.
Kenta kommer att framstå som rena svärmorsdrömmen.
Nej, kanske inte så… men ni fattar.
SD kommer (i ännu högre utsträckning) att bli en Bermudatriangel för rättshaverister, fyllhundar och folk som ibland, lite av misstag råkar medverka i Nordfrontpodden.
Och det verkar nästan som om vänstern/”Alliansen” hellre SER att det sitter 100 labila kryptofascister där än 100 normala människor.
Måhända människor med ”fel värdegrund”, men ändå…
Jamen va bra.
Lite komplement till de hardcorekommunister, kristallhealingtanter, chemtraildårar, islamister, låglönefetischister och drogromantiker som redan slunkit in via VPK, MP, KD och Bondeförbundet/Centern.
Jag ger upp.
Vi VILL fan ha kaos i detta land..."
Citera
2017-09-26, 19:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Nu har hon fått betalt också. Snart är det ryssen.

Ryssen brukar det väl vara ni SD-hatare som skriker och varnar för i tid och otid?

Det är relativt självklart att Hanna har fått en hacka för att vara med i Kalla Fakta. Så går det till. Skulle förvåna mig mycket om det inte var ett 6-siffrigt belopp men en första siffra någonstans i trakten av 3-5. Mycket piller blir det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirunapojken
Nej! Tror du för en sekund att om exempelvis en Socialdemokrat blev anklagad av en partikollega för sexuella övergrepp så skulle partiledningen och andra i partiet göra något annat än ta frågan på alvar och göra något åt det? Tror du att Sympatisörerna till Socialdemokraterna på sociala media började smutskasta kvinnan? Det här är samma beteende du ser i Religiösa sekter och det ser man bara ifrån SD sympatisörer...... en del i väljare kärnan för Trump är likadana... Trump sa att han kunde ställa sig på gatan och skjuta någon i ansiktet och han skulle ändå få folkets stöd. Minns du när han sa de groteska uttalandet? Och han har rätt.... i den högerextrema miljön kan du göra vad som helst så länge du är en av dem. Så kommer de försvara dig. Dessa människor beräknar inte sig själva som högerextrema.... det gör skit det samma vad de faktiskt är...

Mja med tanke på vad jag läser och hör från de som skriker högst inom de flesta partier så känns det inte som en omöjlighet, osannolikt? Ah kanske det.

Jag anser dock fortfarande att alla partier är av exakt samma skrot och korn.
Som t.ex. vet jag inte hur många gånger jag både hörde och läste ”fake news!!!” Gällande snubben som fick 3 lägenheter så att man alltid tror att det som ej går i din riktning är fake news känns ganska standard.

Men som jag nämnde så har jag inte sett den inspelning som finns(?) där partiledningen skiter i det. Är det så, så är det naturligtvis inte bra
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men hur okunnig är du?
Statssekreterare är bara personer i regeringen.
Mig veterligen är inte SD regeringsparti.

Nja, ganska få, eller ingen statssekreterare sitter i regering (statsråd), däremot är de väl ministeriernas högsta tjänstemän, och då de är politiskt tilsatta är det inte ovanligt att de tillhör regeringspartierna.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretQ
Tror du på allvar att han bara åt SSRI-preparat när han led av depression?.

Är det vanliga som skrivs ut. Har du annan info så varsågod.
Citera
2017-09-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
En vanlig dag i Sverige 2017 men media mörkar är mitt svar. Måhända att svaret är enkelriktat, men denna gång är trakasserier och ingen våldtäkt. Oavsett så ska ingen kvinna bli utsatt för något alternativet men där har du nog ytterligare en poäng i din jämförelse.
Om det som HW berättat om stämmer så är det en våldtäkt, i lagens mening.
Citera
2017-09-26, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Det hände alltså 2012 och hon satt kvar 5 år till? Var det inte Hanna Wigh som rätt nyligen hade något bråk med någon annan SD-dam där dom anmälde varandra för misshandel? Känns som hon lämnade pga det.

Fattar inte varför hon inte vill outa personen som begått sextrakasserierna om hon inte hittat på allt.

Nej mars 2016
Citera
2017-09-26, 19:05
Medlem
Det jag framför allt reagerat på idag är partisekreteraren i SD som helt klart visat sig vara inkompetent och tron att övergrepp inte kan ske om man befinner sig i en sexuell relation med någon. Det har varit mina främsta hang-ups.
Citera
2017-09-26, 19:07
Avslutad
Alltså hon verkar helt från vettet HW. Hon är med på 19.00-nyheterna på TV4 och hon är alltså stark kritisk till att SD polisanmäler detta och menar att polisväsendet är så pass överbelastad och har annat att göra än att utreda detta. Vilken jävla idiot. Vad fan tror hon, att man bara ska kunna slänga ut grova anklagelser hur som helst och sen skita i att gå vidare med det. Vad sänder det för signaler? Hon har en fet hund begraven.
Senast redigerad av fresk66 2017-09-26 kl. 19:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in