2017-09-26, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BnH
Ej riktigt det jag syftade på men jag förstår vad du menar. Tråden har dock gått sjukt fort så ej hängt med riktigt. När var det HW kontaktade partiledningen? (Läste någonstans om någon inspelning?)

Sedan är väl all politik som religiösa sekter, oavsett höger eller vänster, det bör väl de flesta se (anser jag)
Många superinbitna sossar står upp för S oavsett vad och likadant i detta fall och säkerligen alla andra partier också så det känns inte som något utomordentligt i mina ögon dock

Nej! Tror du för en sekund att om exempelvis en Socialdemokrat blev anklagad av en partikollega för sexuella övergrepp så skulle partiledningen och andra i partiet göra något annat än ta frågan på alvar och göra något åt det? Tror du att Sympatisörerna till Socialdemokraterna på sociala media började smutskasta kvinnan? Det här är samma beteende du ser i Religiösa sekter och det ser man bara ifrån SD sympatisörer...... en del i väljare kärnan för Trump är likadana... Trump sa att han kunde ställa sig på gatan och skjuta någon i ansiktet och han skulle ändå få folkets stöd. Minns du när han sa de groteska uttalandet? Och han har rätt.... i den högerextrema miljön kan du göra vad som helst så länge du är en av dem. Så kommer de försvara dig. Dessa människor beräknar inte sig själva som högerextrema.... det gör skit det samma vad de faktiskt är...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Och det är ju liksom sekundärt i det här fallet. Jag utgår från att ett riksdagsparti med 20% av väljarkåren inte tar in dylika, vare sig det är den förmente fingerpullaren eller Wigh.

Det är inte lätt när man växer så fort, det finns liksom inte någon större talangpool att ösa ur. Ännu värre lär det bli i allehanda kommunfullmäktige efter nästa års val. I vissa kommuner kan SD säkert få 35% och blir tvungna att ta in torgoriginalet och byhoran för att fylla stolarna.

Slaskmedierna kommer att ha lilla julafton att leta upp gamla synder och sedan vinkla det till max för att brunsmeta SD.

Har du träffat fritidspolitiker? De är mer intresserad av sin smartphone än arbetet i politiska nämnderna. Du skulle inte tro mig om jag berättade. Eller jo, det kanske du skulle göra.

Sverige i fritt fall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det är ju inte alls säkert att det är på det viset. Det kan lika gärna vara en apdålig damage control från sd s sida som riktas till de mest inbitna i svansen och hejas på frenetiskt av deras politiker på nätet.

Tror inte han hittar på detta.. det finns säkert folk som kan styrka att de haft en sexuell relation.,
Citera
2017-09-26, 18:57
Medlem
No-n-sences avatar
Om det är så att hon har haft en relation av sexuell karaktär med den hon kommer att peka ut så påverkar det. Inte för att man skall vara fritt villebråd för en man en gång har haft sex med men bristen på teknisk bevisning i kombination med att det har tagit lång tid till att hon anmälde påverkar.

Det som kommer att påverka ännu mer när det misstänkte väl har namngivits är hur deras relation har varit efter incidenten ifråga?
Citera
2017-09-26, 18:58
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasquit
"Hell hath no fury like a woman scorned"

Det blir mer och mer uppenbart att detta verkar vara någon personlig "hämnd" från opportunisten Wigh.
Hon är väl sur för hon hållits borta från toppen, alternativt är det personligt agg mot mannen i fråga.

Man går inte ut i media och kör dold kamera mot gamla vänner etc. för att sabotera för en organisation man skall ha kämpat för i massvis med år. Man skjuter alla vänner och gräsrötter i ryggen.
Även om SD är sett skitparti, så är detta beteende inte okay.
Wigh har precis visat precis varför hon inte har att göra i toppen. Eller riksdagen.

Ingenting styrker detta förutom Hannas ord.
Hade hon polisanmält händelsen hade hon fått allt stöd av alla i samhället, och i Sverige blir man väl fälld för våldtäkt om man fiser nära en kvinna...
Om någon verkligen kört upp ett finger i muffen, så hade hon självklart polisanmält direkt.
Killen kanske är ett svin, men då skall han polisanmälas.

Det är på samma nivå som om någon SD-snubbe som ogillar Wigh går ut i media och påstår att hon extraknäcker som prostituerad.

Wigh verkar vara en attention whore utan dess like.
Opportunist som vill sitta vid köttgrytorna. Hade hon haft någon ryggrad hade hon avsagt sig sin Riksdagsplats. Men lönen och förmånerna är det viktigaste som alltid.

Förvånad att media tagit upp detta helt utan bevis.

Hennes övergripande syfte verkar vara att skada SD så mycket som möjligt, snarare än att gå på mannen i fråga.

Att hon påstår att koranskolor har bättre respekt för kvinnor än SD säger allt jag behöver veta om Wigh.
Man ser dessutom på henne att hon är obegåvad.

Ja ett mycket märkligt uttal från någon som förr sagt sig vara starkt emot koranskolor i Sverige. Många döda hundar begravna i denna kvinnas trädgård...
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Nu fantiserar du igen. Du vet ingenting. Du bara fantiserar.

Vad vet då du? "Vitviruenskemannen", eller vad han så stiligt heter, lägger fem en riktigt bra scenario - kan mycket väl vara exakt så detta gått till och innan du helt sablar detta så får du lägga fram en egen teori. För inte köper du väl HW story, rakt av?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstit
Var int MK vikarie i en period när BS blev vice talman ?

MK blev ju partiledarvikarie en sväng men minns inte om han även hoppade in som partisekreterare
Citera
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Richard Jonshof är partisekreterare. Du menar Statssekreterare!? Det måste det inte vara svårt att lista ut vem det är? Vilka är statssekreterare nu och finns det en lista på dem??
Men hur okunnig är du?
Statssekreterare är bara personer i regeringen.
Mig veterligen är inte SD regeringsparti.
Citera
2017-09-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Förmodligen har hon fått en bra slant för detta.

.

Nu har hon fått betalt också. Snart är det ryssen.
Citera
2017-09-26, 19:00
Medlem
Snylts avatar
Tror inte att SD tappar sin kärnväljare för sådant, det kan ju bara tappa väljare om det visade sig att Åkesson haft en hemlig sexorgie med en Rabbi, en Imam och en buddistmunk. Annars så biter inget, kärnväljarna kommer att hitta ursäkter, vrida på det eller försvara oavsett vad som kommer fram. Finns ingen konsekvens här, föraktet mot andra kulturer och etniciteter är starkare än rädslan för kriminalitet som partiet så starkt vurmar för, oavsett form.

Däremot tror jag att de kan tappa en grupp väljare som kanske inte direkt är ideologiska sympatisörer men missnöjesröster på dem. Deras förmåga att växa ifrågasätter jag redan innan. Ett parti som SD kan inte bli hur stort som helst och de flesta människor kan helt enkelt inte tänka sig att rösta på dem. Tror att ett nyare högerpopulitistiskt parti som inte har rötter i nazismen skulle kunna bli större än vad SD kan bli, men SD kommer alltid att vara begränsat av sitt förflutna, spelar ingen roll vad de gör. Detta är dock inte unikt för SD, till viss del lider V av samma problem.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
MK blev ju partiledarvikarie en sväng men minns inte om han även hoppade in som partisekreterare

My bad.
Citera
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
SSRI är inte på samma nivå som kraftiga smärtstilland kodein prepparat såsom Cytodin som dessutom öppnar upp för vidare missbruk av annat. Läs artikeln nedan.

https://www.sydsvenskan.se/2006-01-10/allt-fler-blir-beroende-av-lakemedel

https://www.fass.se/LIF/product?nplId=19820312000059

(FB) Citodon, Beroende?

Tror du på allvar att han bara åt SSRI-preparat när han led av depression? Eller när han fick hjälp med missbruket? Jag känner väl till prepparat som Citodon, men det har ingenting att göra med att hon och andra kvinnor utsatts för sexuella trakasserier eller att partiet kastar ut folk när de passar dem. Sverigedemokraterna är en sekt och det berättar även avhopparna. Nu blir Hanna Wigh anklagad för att ha ljugit och det mycket för att hon har ätit paracetamol/kodein. Är det inte bra att saker får granskas? Finns det inget att dölja behöver ingen vara orolig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in