2017-09-26, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte. Kan ju också vara så att Kenan Habul är i Stockholm. Eller att MGM har en övernattningslägenhet i Stockholm, och att någon annan än KH har gjort själva intervjun.

Aftonbladets intervju har man förvrängt rösten. Men karaktären på rösten och sättet att prata är definitivt likt Bylund.

Jag tror vi kan sluta spekulera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShadowStepz
Jo det är mycket möjligt att ta en time out, under tiden som FU pågår, för att sen komma tillbaka när/om han blir friad. En FU kommer ju se om det handlar om falsk tillvitelse eller inte, vilket jag tror att det gör..

Vem är FU som ska se om något här?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Från Aftonbladet:

"
Kan du sitta kvar?
– Jag vet inte. Men det är klart att jag kan göra det. Jag har inte gjort någonting. Men jag har inte en rolig tid framför mig. Jag har sökt hjälp för sömnsvårigheter och ångest långt innan jag visste att det här programmet ens skulle sändas. Nu kommer alla att koppla ihop de två sakerna. Men det är ingenting jag kan göra någonting åt.
"

Han (och alla inom SD) visste att programmet skulle komma. Alla visste.

Och så blånekar det. tagna på färsen är de alla.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Ingen skånsk dialekt om du lyssnar på intervjun.

Nej, hör det nu. Sätter en slant på Bylund.
Citera
2017-09-26, 16:24
Medlem
Man kan ju ställa sig frågan. Hur hade media agerat om HW hade anklagat någon annan man från ett annat parti, för detta övergrepp ??? T ex en mörkhyad muslim från MP. Då hade hennes trovärdighet varit noll och intet, av media... Särskilt om hon fortfarande var fullvärdig medlem i SD. Och något Kalla fakta hade aldrig blivit av! Då hade media misstrot henne, lika mycket som Sverige vännerna nu gör...
Citera
2017-09-26, 16:24
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Vem är FU som ska se om något här?

FU = förundersökning
Skrev dock fel. Menade visa.
Citera
2017-09-26, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Vet inte. Kan ju också vara så att Kenan Habul är i Stockholm. Eller att MGM har en övernattningslägenhet i Stockholm, och att någon annan än KH har gjort själva intervjun.

För att få en övernattningslägenhet som RL så måste man bo minst 50 km från Sthlm.
Citera
2017-09-26, 16:25
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Det står att han åkte direkt hem från riksdagen. Bor han i Malmö så måste han ha rest snabbt. Annars kanske periodiskt övernattningsboende i Stockholm?

Går ju flyg från Bromma iofs. Behöver inte ta mer än 2 timmar från dörr till dörr.

10 minuter i taxi till Bromma, 20 minuters incheckning, 60 minuters flyg, 20 minuter hem.
Citera
2017-09-26, 16:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caldusch
Är inte ovanligt med sexuella relationer på arbetsplatser, om sen den ena eller andra är gift eller sambo har inte så stor betydelse.
I det här fallet är det troligen så att de haft en relation som Wigh ville avsluta men det förstod inte riksdagsledamoten. Då blir det per definition våldtäkt om den andra inte vill. Varför han inte förstod det kan man spekulera i.
De kanske alltid haft en relation där han varit mer dominant än henne och hon har gillat det tills han antagligen gick för långt.
Återstår att se vad polisen kommer fram till, ord mot ord är svårt men några bevis kommer säkerligen fram om det finns.

Finns ingen relation givetvis utan han kör det äldsta tricket i boken och SD soldaterna köper allt med hull och hår. Det intelligensreserven inte fattar är att den som pekar ut någon för en brottslig gärning som är falsk kan åtalas för falsk tillvitelse. Så nu inväntar vi dom andra kvinnorna som han begått övergrepp på. Och speciellt den som han lurade in på ett hotell som lyckades fly från en våldtäkt.
Citera
2017-09-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newcastle76
Det är garanterat Linus Bylund

Lyssna själva :

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

och jämför :

https://www.youtube.com/watch?v=AsnIwqNfIr4

Trots ABs illa utförda röstförvrängning hör man tydligt i rösten melodi, dialekt och uttal att det är Bylund.

Vad säger ni... tycker detta räcker långt?

"Hon har ju redan sagt att det är skönt att jag finns där och jag har ju stöttat henne i olika skeden"

https://hannawigh.wordpress.com/2016/03/11/att-sta-upp/

Citat:
I denna återberättelse som kommer några år för sent så är det framförallt två partikamrater till som jag vill framhålla, Jonas Åkerlund och Linus Bylund som båda klev fram och var ett stort stöd under den här perioden.

Ja, detta är helt garanterat Linus Bylund.
Citera
2017-09-26, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helofin
Aftonbladets intervju har man förvrängt rösten. Men karaktären på rösten och sättet att prata är definitivt likt Bylund.

Jag tror vi kan sluta spekulera.

Det verkar så.
Citera
2017-09-26, 16:28
Avslutad
För er som tvivar, att man är en shitmagnet, hysterika, borderlinebrud eller liknande betyder inte att man inte kan ha blivit utsatt för skit också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in