2017-09-26, 16:05
Medlem
scorzenyno1s avatar
Tycker Linus är ett bra tips, vulgär och aggressiv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bfilm
Tror Hanna Wigh ljuger och har hittat på allting för att skada partiet. Hon verkar vara den där typen som måste hämnas och alltid vill vara i centrum. Här får hon båda delarna.

Det tror inte jag. Hon gick till partisekreteraren och berättade om vad som hänt i våras. Det tyder snarare på att hon inte ville skada partiet. Hon sökte hjälp internt. Men SD sket i att vidta åtgärder. SD har själva förvärrat det hela. Partisekreteraren Jomshofs sätt att hantera det hela har skadat partiet..
Citera
Medlem
ShadowStepzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja, det får man ju givetvis tro på, men då hade han väl inte behövt timeout eller? Meningslöst att bekosta en förundersökning om hon då skulle utgöra en form av falsk tillvitelse vilket i sig är ett straffbart brott. Dum är hon inte, så nej det finns substans i hennes anklagelse givetvis.

Jo det är mycket möjligt att ta en time out, under tiden som FU pågår, för att sen komma tillbaka när/om han blir friad. En FU kommer ju visa om det handlar om falsk tillvitelse eller inte, vilket jag tror att det gör..
Senast redigerad av ShadowStepz 2017-09-26 kl. 16:28.
Citera
2017-09-26, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Om de haft en relation så måste rimligtvis några i hennes närhet känt till detta. Därav kanske oviljan att anmäla eller komma fram med namnet.
Detta med den sexuella relationen kan orsaka svårigheter för HW. Det kan bli många besvärliga frågor till henne.

Ja det verkar vara mer än ett finger involverat.
Citera
Medlem
konstits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunnysideup
Är det något liknande Assange-fallet detta, två kvinnor en man och en massa svartsjuka och lögner?

Tänker lite i samma banor... den ena av Asanges bruttor påstod sig blivit våldtagen, men gick gladeligen i säng med honom dagen efter. Men så visade det sig att han spännt på hennes kompis också. Vips, så var det våldtäckt, varför hon valde att påstå det var dagen innan hon kuckilurade i sänghalmen igen och inte tvärtom säger en del om förmodad sinnesslöhet. I övrigt är dom två makalöst klantiga damerna väl fortfarande kompisar ?
Citera
Medlem
Citat:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Woaw han är riktigt illa ute och hjärnkontoret fungerar inte riktigt eftersom HW säkerligen inte har sexuella relationer med typer som trycker upp henne mot väggen. Och HW är inte singel, så dåren verkar ha vanföreställningar.

Nu kan dom liksom inte heller hota och trakassera henne för det blir dödsstöten för partiet.
Är inte ovanligt med sexuella relationer på arbetsplatser, om sen den ena eller andra är gift eller sambo har inte så stor betydelse.
I det här fallet är det troligen så att de haft en relation som Wigh ville avsluta men det förstod inte riksdagsledamoten. Då blir det per definition våldtäkt om den andra inte vill. Varför han inte förstod det kan man spekulera i.
De kanske alltid haft en relation där han varit mer dominant än henne och hon har gillat det tills han antagligen gick för långt.
Återstår att se vad polisen kommer fram till, ord mot ord är svårt men några bevis kommer säkerligen fram om det finns.
Citera
2017-09-26, 16:07
Medlem
bfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Det tror inte jag. Hon gick till partisekreteraren och berättade om vad som hänt i våras. Det tyder snarare på att hon inte ville skada partiet. Hon sökte hjälp internt. Men SD sket i att vidta åtgärder. SD har själva förvärrat det hela. Partisekreteraren Jomshofs sätt att hantera det hela har skadat partiet..

Har Jomshof medgivit att hon vände sig till honom?
Citera
2017-09-26, 16:07
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Fast det sa hon inte. Utan hon menade att det var så illa inom SD då det gäller respekten för kvinnor, så en koranskola har mer respekt. Det säger en hel del hur gubbhalvan agerar bland kvinnor. Kräken där har sin egen lilla kultur, och dom känner sig oantastliga. Inte nu längre, och det indikerar på varför kvinnorna försvinner från partiet.

Inte för att försvara SD men i en koranskola går barn över 7 år, muslimska barn. Uppdelade i pojkar och flickor, i olika klasser som undervisas olika. Männen till att bli familjernas överste och kvinnorna till att bli förökningsmaskiner och för att lyda mannen. Rent allmänt en konstig jämförelse då man inom ortodox islam likställer kvinnor med kamelbajs.
Citera
2017-09-26, 16:08
Medlem
Troians avatar
Skulle tro att MGM är singel.
Citera
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Tror Hanna Wigh ljuger och har hittat på allting för att skada partiet. Hon verkar vara den där typen som måste hämnas och alltid vill vara i centrum. Här får hon båda delarna.
Jag tyckte mig se sådana tendenser redan 2012 då hon försökte värva medlemmar i Skaraborg. Osäkerhet och överdrivna uttalanden, spretig. Vem fick in HW i partiet? Jag tror inte det var på hennes eget initiativ från början, kanske en engagerad pojkvän som hon drogs med av. Eller till och med en väninna? Över tid har det visat sig att de moderliga karaktärsdragen hos HW varit starkare och hon har nu blivit en visselblåsare.

Bara spekulationer givetvis.

Det finns såna här personer i alla partier. Så fungerar partipolitik, alla håller inte med hela tiden. Att HW inte polisanmälde och gick till media direkt när den påstådda fingringen ägde rum är inte till ärlighetens fördel.

Edit: vill förtydliga att jag har lite att läsa ikapp sedan igår kväll.
Citera
Medlem
Citat:
Har Jomshof medgivit att hon vände sig till honom?

Ja han har bekräftat att det är stämmer.
Citera
2017-09-26, 16:10
Medlem
KiteOnTiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/O4Gkw/utpekade-sd-toppen-nekar-jag-ar-oskyldig--vi-hade-bra-relation

Rufsigt hår utesluter väl:

Mikael Eskilandersson
Runar Filper
Magnus Persson
Sven Olof Sällström
Jonas Åkerlund.

Kan det vara så att Aftonbladet lägger en blänkare? Officiellt foto från riksdagen.

https://www.riksdagen.se/sv/ledamoter-partier/ledamot/mattias-karlsson_727e2213-ac97-4ceb-bfab-f228debd8074
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in