2017-09-26, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vi kanske borde be media fråga Jomshof om det var så att han inte trodde henne? Vad tror du att han kommer att svara?

Jag tror han kommer svara i stil med JÅ.

https://nyheter24.se/nyheter/politik/755331-utredningen-om-s-politikerns-nyp-mot-sd-toppen-laggs-ned

http://www.expressen.se/gt/riksdagsledamot-i-slagsmal-pa-sd-mote/

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/644310-internbrak-i-sd-hanna-wigh-har-aggressionsproblem

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21759339.ab

https://vargiveum.wordpress.com/2013/07/18/propagandateknik/
Senast redigerad av Nome 2017-09-26 kl. 14:25.
Citera
2017-09-26, 14:21
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Inte för att det hör till ämnet, men SD har den mest realistiska miljöpolitiken också. De har t.ex. synat "klimathot"-bluffen, vilket inget annat parti har gjort. Alla andra partier har gått på bluffen och bygger sin politik kring den.

Jag är väldigt väl påläst om kost, hälsa och sjukdomar om du nu vill ta den rundan med mig. De vanligaste dödsorsakerna idag är hjärtinfarkt, stroke, cancer och diabetes. Samtliga av dessa sjukdomar är relaterade till en alldeles för hög andel socker och stärkelse i kosten. Vi äter dessutom alldeles för lite av animaliskt mättat fett som innehåller livsnödvändigt kolesterol. Istället för naturlig mat rik på naturliga fetter och proteiner så äter vi näringsfattig tillsatsspäckad fabrikstillverkad mat som ställer till en massa oreda i kroppen, får blodsockret att skjuta i höjden och inflammerar blodkärlen, som i sin tur leder till en för tidig död för en majoritet av människorna i det här landet. Vi är sjukare nu än någonsin tidigare, och det har absolut ingenting med kött att göra. Kött är ofarligt, så länge det inte är tvättat med ammoniak. Jag vet vad jag pratar om och har massvis med seriös forskning att hänvisa till.

Det mest akuta problemet just nu är dock inte miljön och klimatet, för hela klimatdebatten kretsar kring ett påhittat hot om global uppvärmning som kommer orsaka en massa katastrofer och annat i framtiden. Allt detta är påhittat, och SD är det enda partiet i riksdagen som vet om det. Även på den punkten har de alltså den mest realistiska politiken. Men gör vad fan du vill. Rösta på Miljöpartiet igen då och fortsätt gnälla på män och sverigedemokrater, medan landet går åt helvete. Jag har försökt banka vett i er idioter i flera år och jag orkar inte längre.

2018 är sista chansen och ni kommer sumpa den. Helt jävla otroligt.

Du skriver alltså att "klimatdebatten kretsar kring ett påhittat hot om global uppvärmning" och låtsas som att kött är fullkomligt oproblematiskt samtidigt som du menar att du är någon som bryr dig om seriös forskning... Nej, du är väldigt partisk, det är huvudskälet till de här idéerna. Jag tänkte inte föra nån allt för stor diskussion kring saken men min poäng var att invandringsfrågan har tagit över miljöfrågorna på ett osunt vis, och den idén blir bara stärkt av din kommentar. För SD har tydligen också gjort det till den grad att det stärker misskunskapen om miljöfrågorna. Att vara för starkare miljöfrågor och önska begränsad invandring är något som går att kombinera vet du, åtminstone för individen, men bevisligen finns det inget givande politiskt alternativ för någon som mig i nuläget.

Sen det med "sista chansen". Jag vet inte vad du hoppas på, om det är en mur eller nånting, men det har faktiskt börjat hända vissa grejer och den biten ser jag visst värde i. Vi har haft en tids gränskontroller som stoppat överflödet av flyktinginvandringen bland annat. Det som jag ser som en annan relevant fråga är polisresurserna och att utvisningar bör ske oftare efter brott av nyinkomna.

Nu är sista chansen att hantera miljöfrågorna för övrigt. Du har verkligen valt fel lag där, du försämrar för alla kommande generationer genom att försöka ducka hela problematiken.
Senast redigerad av Mojokii 2017-09-26 kl. 14:25.
Citera
2017-09-26, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ca 01.30 in i programmet Kalla Fakta anges att de följt HW sedan början av året. Det luktar väl inte som om hon sett sina kollegor som "goa partikamrater" -- utan snarare som att hon fört dem bakom ljuset i större delen av ett år.

Mikael Jansson och Hanna Wigh blev uteslutna från partistyrelsen 2015 så någon kompis hade Jon kanske. Annars luktar detta hämnd för t ex att hon blev utesluten 2015. Jag är övertygad att det är så.
Citera
2017-09-26, 14:22
Medlem
Citat:
I toppen av ett politiskt parti borde alarmklockorna gå i taket och tjuta utav bara helvete. Att det inte gjorde det när partisekreteraren Jomshof fick kännedom om saken i våras är riktigt illa och väldigt suspekt.

Där håller jag med. Det är nycket intressant, inte minst med tanke på vad han sa i rapport igår:

"Vi har gjort en polisanmälan. Det handlar om ett påstått övergrepp som presschefen Henrik Winge såg som så allvarligt att han gjorde en anmälan"

Han har alltså själv känt till det sen i våras. Men han tyckte inte att det förtjänade en anmälan. Antagligen tyckte han inte ens att det var värt att nämna för herr presschef. Tur då att presschefen tittar på tv, så att han kan få lite information.
Citera
2017-09-26, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Det där stämmer iofs inte alls , det är bevisat att deras riksdagsgrupp har högre siffror vad gäller brottsstatistik än invandrare

Har set den statistiken gjord av olika personer och med olika resultat. Minns at jag läste om alla partiers straffade/kriminella och det var andra partier som hade en mängd politiker som var kriminella.
Vad media rapporterat är att det finns kriminella i SD men visat det från deras sida.
Citera
2017-09-26, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Ja, och det blev inte den framgång som Kalla Fakta trodde. Däremot hörde jag någon undra om det var legalt med dold avlyssning innanför riksdagshusets väggar, om det nu var där det skedde...Ska ev. vara brott mot rikets säkerhet, fast SD lär inte anmäla, de torde nog anklagas för att tysta ner saken då...

Det är inget generellt fotoförbud i riksdagshuset, och några lagar mot att bära dold kamera på sig själv existerar inte. Trams
Citera
2017-09-26, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nome

Så du menar att partisekreteraren i SD medvetet sket i att gå vidare med saken. Då sitter han löst. Fina tankar du har om honom.
Citera
2017-09-26, 14:25
Medlem
Dynamiks avatar
Har sällan skadat en sa hjärndöd diskussion pa flashback, men det är väl dessvärre representativt för "partiet"..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fum
Nu meddelar sverigedemokraterna att den aktuella riksdagsmannen tar timeout, men går inte ut med namnet.

Hur kan man ta en anonym timeout från uppdraget som ledamot i Sveriges riksdag? Har SDs ledamöter så fruktansvärt lite att göra på jobbet att det inte märks vem som inte är där?

Konstigt att SD väljer att pixla misstänkta sexbrottslingar, SDs ledamöter medverkar ju inte i några utskott eller något annat arbete i riksdagen, de lyfter bara lön.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimzo
Har alltid undrat varför SD:arna är så extremt våldtäktsfixerade. Det ska arabstraffknullas hit och kulturberikas dit. Så fort nån kvinnlig journalist skriver nåt invandringspositivt så fylls dennes inbox med våldtäktsönskningar. Tydligen finns den här mentalstörningen ända upp i riksdagsgruppen.

Förmodar att alla partier har några "rötägg", sossar som springer på porrklubb och kör i fyllan, före detta finansminister som blottar sig.
Ja man kan nog säga, lika "kålsupare" hela högen.
Citera
2017-09-26, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nome

https://nyheter24.se/nyheter/politik/755331-utredningen-om-s-politikerns-nyp-mot-sd-toppen-laggs-ned

http://www.expressen.se/gt/riksdagsledamot-i-slagsmal-pa-sd-mote/

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/644310-internbrak-i-sd-hanna-wigh-har-aggressionsproblem

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21759339.ab

Tala om en person som lätt hamnar i trubbel..hade det hänt något hade hon polisanmält.. 100 %.. hon är äckligt manipulativ och beräknande..
Citera
2017-09-26, 14:26
Medlem
Citat:
Så du menar att partisekreteraren i SD medvetet sket i att gå vidare med saken. Då sitter han löst. Fina tankar du har om honom.

Ja, med tanke på att HW är så pass otrobar.
Och handlar det om ett så löst påstående så ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in