2017-09-26, 13:39
Medlem
fums avatar
Nu meddelar sverigedemokraterna att den aktuella riksdagsmannen tar timeout, men går inte ut med namnet.

Hur kan man ta en anonym timeout från uppdraget som ledamot i Sveriges riksdag? Har SDs ledamöter så fruktansvärt lite att göra på jobbet att det inte märks vem som inte är där?
Citera
2017-09-26, 13:39
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
SD kommer att få 25-30 % i nästa val.. jag vet, du vet inte..

Men vi ska ju egentligen inte "prata" om det här, utan vems hand tror du luktar fitta bland SD:s riksdagsmän.

Vem tror du?
Citera
2017-09-26, 13:40
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Se hur många kvinnor som sitter i riksdagsgruppen, det är ett parti med män för män, ofta kvinnohatare av inläggen här att döma, de kommer att gilla SD ännu mer efter det inträffade.

Bra. Se på vilken katastrof Sverige satt sig i med kvinnor i politiken. Ett kaoz-land med massvåldtäkter och de svenska kvinnliga regeringspolitikerna drar på sig hijab.
Citera
2017-09-26, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Själv tog jag upp andel kvinnor hos SD i riksdagen, vet inte vad det har att göra med nästa val?
Med tanke på att H.W. har visat vilka stora fördelar som enkelt kan nås i media av att peka ut män för nåt sexuellt om det är i rätt sammanhang, t.ex. mot SD, så är det nog bra med få kvinnor i de flesta viktiga sammanhang...
Citera
2017-09-26, 13:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Se hur många kvinnor som sitter i riksdagsgruppen, det är ett parti med män för män, ofta kvinnohatare av inläggen här att döma, de kommer att gilla SD ännu mer efter det inträffade.

22 mars i år så minglar hon med "goa partikamrater".. med bla Mikael Jansson.. detta luktar HÄMND för något som handlar om uteblivna poster i hierarkin.. Hon säger själv att det är svårt att komma in i den innersta kompiskretsen..

https://www.facebook.com/HWigh/photos/a.349475065220951.1073741829.341368782698246/727482627420191/?type=3&theater
Citera
2017-09-26, 13:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sylvaticum
Hannah blir fasthållen och får ett finger uppkört i underlivet 2012 i riksdagshuset. Samma person, åtminstone nu riksdagsledamot, tar en paus. Så nej, personen behöver inte varit riksdagsledamot 2012, men åtminstone rört sig kring riksdagshuset.
Nej, 2012 var det frågan om andra trakasserier.
Den aktuella händelsen inträffar för ca två år sedan, dvs 2015 - efter 2014 års val.

MGM var riksdagsledamot vid händelsen, och man kan således söka bland riksdagsledamöter efter 2014 år val.
Citera
2017-09-26, 13:42
Medlem
Den SD-ledamot som anklagas för sexuella övergrepp av riksdagsledamoten Hanna Wigh tar time out enligt Sverigedemokraterna.
Vem är det som har tagit time_out?

Källa: https://www.svd.se/anklagade-sd-ledamoten-tar-time-out
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sexanklagad-sd-ledamot-tar-time-out
Citera
2017-09-26, 13:50
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ingens.. ditt lilla äckliga kryp..

Inte den som kört upp fingret i fittan alltså utan den som frågor om det?

Nu vet jag att SD även har smarta och ärliga medborgare bland sina skaror, men nog är det rätt många hatare och puckon i deras led...
Citera
2017-09-26, 13:51
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Spelar ingen roll, alla undersökningar tyder på att oavsett vad Jimmie & Co gör så bibehåller de i stort sett samma nivå av stöd. Folk bryr sig inte om SD-folk beter sig illa, de stöttar SD ändå.

Jo men det är väl inte svårt att förstå även om man inte gillar SD själv. Skulle jag resonera: "Hanna påstår hon blev våldtagen av en partikamrat - jaha men då vänder jag 180 grader och accepterar den massinvandring jag så länge varit motståndare till"?

Det är klart att även många SD-sympatisörer önskar att partiet i stort kunde varit proffsigare och inblandat i mindre skit av detta slag, men vad är alternativet? 1 miljon nya asylanter kommande 6-8 års period? Jaha, då väger SD:s skandaler rätt lätt i jämförelse. Då är det fortfarande prio-1A att rösta mot massinvandring alla andra göranden och låtanden oaktat.

Vad gäller det här fallet är jag rätt kluven. Jag har för länge sedan innan konflikten med partiet kom i dager kännt att Hanna Wigh verkar vara något av en "loose cannon". Hon ger ett instabilt intryck och verkar väldigt egocentrisk och exhibitionistisk, dessutom ganska konfliktsökande. Polisanmälan mot sossetanten häromåret var rätt så patetisk till exempel. Sen kan man ju bara bildgoogla henne till exempel:

https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2014/06/Hanna_w1650.jpg?ver=1417788587

https://nyheteridag.se/wp-content/uploads/2014/06/Hanna_w2650.jpg?ver=1417788587

osv.

Hon verkar inte ha alla muezziner i minareten, det är iallafall min bild av henne.

Jag håller det inte för osannolikt att hon broderar ut historien ganska grovt här.
Citera
2017-09-26, 13:52
Medlem
catforwardpowers avatar
Nu är det helt okej att dra allt å alla över en kam såklart. Syftet är uppenbart, SD ska nu avslöjas en gång för alla när det är en av deras egna som gör uttalandet.

Varför polisanmälde inte Wigh händelsen? Varför säger hon inte namnet på den skyldige så han kan åtalas å sättas bakom lås? Varför fortsatte hon vara medlem i partiet och minglar å lägger upp statusar på FB om hur bra SD är?

I ett normalfall hade gärningsmannen straffas. Nu blir det istället media-style att minsann alla i SD är våldtäcktsbenägna.

Historien stinker och det ligger en hund begraven
Citera
2017-09-26, 13:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
22 mars i år så minglar hon med "goa partikamrater".. med bla Mikael Jansson.. detta luktar HÄMND för något som handlar om uteblivna poster i hierarkin.. Hon säger själv att det är svårt att komma in i den innersta kompiskretsen..

https://www.facebook.com/HWigh/photos/a.349475065220951.1073741829.341368782698246/727482627420191/?type=3&theater

Ca 01.30 in i programmet Kalla Fakta anges att de följt HW sedan början av året. Det luktar väl inte som om hon sett sina kollegor som "goa partikamrater" -- utan snarare som att hon fört dem bakom ljuset i större delen av ett år.
Citera
2017-09-26, 13:54
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Jag tror du har rätt dålig koll på historien. Hanna gjorde en polisanmälan för inbrottet i huset etc, det var innan detta kom ut i media. Den polisanmälan som nu gjorts har inte gjorts av Hanna utan av partiet.
Så dina konspirationsteorier kan du lägga ned.

Vad har den anmälan med "sexövergreppet" att göra.
Hon polisanmälde aldrig något övergrepp, däremot gick hon med Kalla Faktas dolda kamera och försökte sätta dit Jomshof. HW är extremt manipulativ och beräknande. Hon har garanterat fått ekonomisk kompensation vilket kan vara bra nu när hennes politiska karriär snart är över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in