2017-09-25, 12:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memento-vivere
Skulle strypgreppet och fingret i fittan förekommit vid samma tillfälle? Om det var dagtid måste det funnits vittnen. Om inte.....i vilket sammanhang var det då? En fylld grej på natten?

Se det så här: elva månader till valet. MSM:s drev mot SD har börjat. Wigh är givetvis medveten om att valet närmar sig och vill försöka tillfoga SD skada. Vem har något att vinna? Wigh.

Skönt att partiet blir av med femtekolonnare som henne.
Citera
2017-09-25, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Ord mot ord, var finns bevisen?
Vems ord står Hanna:s ord mot, hon har väl inte ens namngivit någon?

Alltså: Skvaller.
Citera
2017-09-25, 12:11
Medlem
Furiouspandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azintono
Kommer inte rösta att på SD, men tippar på att Hanna Wigh är ett psykfall som ljuger och som var påväg ut ur partiet med tanke på hennes tidigare bråk m.m. Det här är hennes försök till att skada partiet, kolla bara hur hon pratar och för sig när hon intervjuas, väldigt obvious..

This.

Hennes kroppsspråk talar sitt tydliga språk, och om hon nu blev utsatt för den här våldtäkten, ja att föra upp ett finger i en kvinnas underliv räknas som våldtäkt i Sverige, för 5 år sen, så går man och göra en polisanmälan, hon hade inga problem att göra en polisanmälan 2013 av förskingring av pengar inom partiet, så anmälningsplikten verkar det ju inte vara något fel på från hennes sida även om hon blivit rekommenderad att inte göra en.

Självklart är ingen inom partiet immun, det är bara ett uttryck hon valt att använda för att hon vet att ord står mot ord, och då blir svårt att få någon dömd överhuvudtaget, vad än saken gäller.

Har själv sett igenom hela inslaget nu från Kalla Fakta och måste säga att hela avsnittet ger ett mycket oseriöst intryck. Av 25 000 människor som har kopplingar till SD så har man alltså endast lyckats hitta 10 personer som har något negativt att säga, och dom flesta av dom har blivit uteslutna..

TV4:s agenda skiner rakt igenom i det här inslaget, och jag förstår inte hur ett sånt stort media bolag köper hennes historia rakt av, och inga kritiska frågor ställs mot Hanna och dom som delar hennes syn, utan det är bara Hannas historia som måste vara sann och alla andra ljuger, inklusive Jimmie Åkesson.

Tillsist, Hanna var påväg ut ur SD och det visste hon, PGA sina egna problem som hon själv skapat, och förmodligen blivit rekommenderad att lämna sin Riksdagsplats för länge sen, och då istället som en mogen och vuxen person lämna frivilligt så går hon ut med en fabricerad historia i media hur illa hon blivit behandlad av partiet, utan att kunna backa upp något av det hon påstår ha hänt henne.

Med tanke på Hanna Wighs tidigare historik så blir det väldigt svårt att ta en sådan individ seriöst och SD är nog väldigt glada att äntligen bli av med henne, hon var endast en belastning för partiet.

Denna länk tåls att upprepas om våran fina Hanna:
(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)
Citera
2017-09-25, 12:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Nej du förstår inte. Brottets rubricering, oavsett om det skett eller inte, är våldtäkt och inte sexuellt övergrepp. Googla lite så hittar du mer info om varför.

Hur är det relevant? Det relevanta är väl om det finns bevis eller inte. Det här är så orimligt att det är mycket sannolikt att Wigh fabricerat detta.
Citera
2017-09-25, 12:13
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Det ger inget "schizofrent intryck", det handlar om att många har nyanserade perspektiv på sakerna. Det är svårt att balansera alla politiska sammanhang helt enkelt och att låtsas som eller tycka att det är lätt bör också tas som en varningssignal. Jag förväntar mig utveckling av politiker, och kommer att fortsätta utvecklas i samband med politik och människor omkring mig. Eftersom saker inte är svartvita och mycket kan placeras som subjektivt även om det upplevs objektivt så vore det märkligt om ett parti sitter på hela sanningen.

Den typen av invandring som bedrivs i det här landet påverkar hela samhällsbygget negativt. Våldsbrottsligheten ökar, våldtäkterna ökar, bostadsköerna växer, vårdköerna växer, skolresultaten faller, arbetslösheten stiger, segregationen ökar, konflikterna ökar, och så vidare. Den som ännu inte insett detta är dum och blind, och jag bryr mig inte längre om att försöka lägga fram detta på ett snällt och artigt sätt. Nästa år är sista chansen att rädda det här landet, och ni som väljer att återigen lägga er röst på samma utveckling vi hittills sett är direkt medskyldiga till landets förfall. Detta bör ni ha med er i bakhuvudet nästa år när ni röstar, att ni aktivt förstör era barns och barnbarns framtid i det här landet.
Citera
2017-09-25, 12:15
Medlem
Hon verkar ju dras till problem med sin omgivning och finns det inga problem med omgivningen så skapar hon själv problem.
Citera
2017-09-25, 12:17
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Henrik Vinge läxar upp kalla fakta på ett bra sätt och reportern blir svarslös.
https://www.youtube.com/watch?v=pGnobx3dD9M

Ja, det hela verkar mycket märkligt. Så länge journalisten inte polisanmäler händelsen så är det som om TV4 försöker att vara "åklagare och domare" på en och samma gång. De försöker att starta ett mediadrev och vill inte fördjupa granskningen eller ta det till rättsväsendet därför då riskerar allt att rinna ut i sanden.
Citera
2017-09-25, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns ett stort avstånd mellan vanliga kvinnor och offentliga personer som politiker.

Vanliga kvinnor är inte rädda för att få ett finger i fittan av en arbetskamrat eller på politiska sammankomster. Om det skulle ske brakar helvetet lös innan fingret kommer in.

Vanliga kvinnor är rädda för att gå ut på kvällspromenad med hunden, ge sig ut i skogen för ....
Du har rätt. Hon är en värdelös politiker, om man vill ha kvinnofrid, på riktigt. Sen så har hon dåligt omdöme om vad som är viktiga politiska frågor, då jag kan inte bry mig om hennes obehagliga upplevelse när det finns knivaraber och män från Mena som gruppvåldtar random kvinnor.

Ja "vanliga" kvinnor har det myyycket tuffare i livet,de är mer utsatta för allting skit som pågår nu i detta land.Mycket.mer på alka sätt.Du har beskrivit bra om denna ständiga oro.
Och denna Hanna Wigh verkar vara helt värdelös ,även som kvinna(inte bara som politiker).Hon skämmer ut sig själv med sådana offentliga anklagelser,utan ens att uppge namn på sin SDsexmanijak.
AB är skit tidning med.
Citera
2017-09-25, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanis
Varken du eller jag vet hela historien. Det kan vara sant, det kan vara fabricering. Var bättre än Aftonbladet och tillåt dig att vara öppen för att det finns mer till en händelse än ena partens sida.
Jag ställer mig mest tvivlande till att JÅ och Henrik Vinge skulle ha känt till detta i alla fall. Sen att det skulle finnas en idiot som utför denna hemska handling mot Hanna är jag definitivt öppen för. Är det sant så ska aset bestraffas.
SD-sekten: Allt är alltid medias fel.

Två SD-kvinnor lämnar partiet och anklagar partiet för sexuella trakasserier och ekonomisk brottslighet. Har media fabricerat detta också?

Har förresten inte läst Aftonbladet. Det är TV4 som har granskat detta.
Citera
2017-09-25, 12:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Hur är det relevant? Det relevanta är väl om det finns bevis eller inte. Det här är så orimligt att det är mycket sannolikt att Wigh fabricerat detta.
Det är relevant om man är intresserad av vilket brott som eventuellt har begåtts, vilka resurser som fördelas till att utreda det och vilka politiska konsekvenser man kan vänta sig beroende på allvarlighetsgraden.

Är man någon spegelrunkande SD-tomte som spenderat tiotusen inlägg på att dunka ryggar och vara arg på kvinnor som avvisat honom, då förstår jag varför det inte spelar någon roll.
Citera
2017-09-25, 12:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Sverige är fantastiskt!

Nyhetsförmedlingen handlar om politisk propaganda, med lösa rykten om sextrakasserier när det passar in i den bild media vill förmedla.

Detta hände inte nyligen, och damen har marscherat vidare i livet, förvisso kränkt!

Det vi ser är att det finns allt för många äckliga mansgrisar med makt, i den feministiska staten Sverige. Grisar överallt! Inom det politiska livet och bland de som stiftar våra lagar finns det grisar, så inget nytt här inte beträffande grisar! Det enda nya är att jakten på grisar har intensifierats.

Kul att det finns en gris i SD också. Inom moderaterna har vi ju haft de högt uppsatta politikerna Haffo, Littorin och Borg som visat sig vara grisar med en fin fasad. Listan på grisar inom sossriet är enorm! Men namnen sippar inte ute i den omfattning beteendet förtjänar, då sossar har media på sin sida.

Det jag tycker saknas i debatten om grisar och politisk tillhörighet, är enkla fakta som att alla medborgare har rösträtt i Sverige, till och med dömda! Varför ska det vara mer problematiskt för Åkesson är för moderat- eller sosseledare?

Jag är säker på att Anders Eklund är sosse, likt de flesta kriminella. Jag har det på känn! Vad gör Löfvén åt det?

Vad ska moderaterna göra när en moderat politiker är en gris, annat än tt ta avstånd, vilket har skett varje gång någon politiker säger hora, går till hora aller visar snorren.

Bra skrivet. Vad som gjordes 2012 borde vädrats ut 2012 och inte fem år senare. Det handlar om ren smutskastning eftersom hon inte anger vem det är. Antar att det inte hänt eller att det är Kent E för då säger folk 'Jasså han, var det bara han' ?
Citera
2017-09-25, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woodsmoke
För du har förstås sett exempel på ihopskrynklade valsedlar från S, Mp, KD, M etc. i rännstenen på första sidan av en nyhetsblaska med rubriken "Nej!"?

Bara lägg ned dravlet om att media behandlar SD som de andra partierna. Det är ren och uppenbar lögn.
Två SD-kvinnor lämnar partiet och anklagar partiet för sexuella trakasserier och ekonomisk brottslighet. Har media fabricerat detta också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in