2017-09-26, 13:12
Bannlyst
[quote=Konrad|61891328]Per Vegelow påstod i Kalla Fakta att det var mer eller mindre allmänt känt vad anbelangar hans beteenden mot kvinnor men att han att var "untouchable".[/QUOTE

Alla som pratat har fått gå ifrån SD av olika skäl.. de har nu gaddat ihop sig för att " ge igen".. så genomskådat..
Citera
2017-09-26, 13:13
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Vore han helt oskyldig skulle han kalla till presskonferens och gå till motattack. En sådan här anklagelse låter man inte bara liga. Det är för allvarligt för det.

Håller med.
Citera
2017-09-26, 13:13
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Segergudinnan
Då tycker jag SD har agerat exceptionellt snabbt. Det tog bara några timmar från att Åkesson fått reda på vem det var till att snubben är ute, eller i a f ute på timeout.

Det kallas för damage control i likhet med SD:s polisanmälan. Hela upplägget från Sveavägen 54 är att påstå saker som SD har svårt att värja sig från men som klibbar sig fast utan att någon formell rättsprövning görs.
Det här är klippt och skuret ur den amerikanska valrörelsen där såna här anklagelser är vardagsmat och alltid kommer precis när man vill svärta ner någon eller partiet.
Citera
2017-09-26, 13:14
Medlem
Nostradamus72s avatar
Citat:
Fan vilken praktskandal det skulle vara om ledningen negligerat det hela.

Spelar ingen roll, alla undersökningar tyder på att oavsett vad Jimmie & Co gör så bibehåller de i stort sett samma nivå av stöd. Folk bryr sig inte om SD-folk beter sig illa, de stöttar SD ändå. Dessutom är det tydligt att SD-supportrarna ofta minimerar eller förringar händelserna med att det gått lång tid, fylleri eller att hen bara skojade eller med att ord står mot ord och då ska man fria (gäller förstås bara SD, inte andra).
Citera
2017-09-26, 13:14
Medlem
Newcastle76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Fascinerande självbedrägeri många i tråden ägnar sig åt när de tvärsäkert dömer ut HW som lögnerska när vi alla vet att SD-riksdagsmän är mer överrepresenterade i brottsstatistiken än vad invandrare är.

Den naturliga reaktionen borde väl vara viss indignation och sorgsenhet med ytterligare ett rötägg i leden!?

Fast oavsett vad som händer, bevisat el inte, så kan man med offerkoftan på och med en rejäl näve hat mot kvinnor/media/vänstern försvara vilket beteende som helst (som utförs av de egna).

Efter som ingen annan media (social, alternativ eller gammel) tar upp frågan med Hannas trovärdighet så är det väl bra om Flashback gör det? All MSM har ju redan dömt ut SD som ett kvinnofientligt parti med våldtäktsmän i riksdagsgruppen.

Och just kring Hanna Wighs person och historia finns det mycket att ifrågasätta. Skulle en person som inför en stor åhörarskara ifrågasätta SD:s landsdagars dagordning inte våga skrika till i media tidigare om ett så allvarligt brott som ett sexuellt övergrepp.
https://www.youtube.com/watch?v=eP7BisDcH10

Varför väljer hon att samarbeta med TV4:s Kalla Fakta före en anmälan till polisen? Måste man vara foliehatt för att misstänka ett fint tillskott på Wighs personliga bankkonto?

https://www.youtube.com/watch?v=1ETmh9z4HRc
Är det inte uppenbart att Wigh har en annan agenda? Att efter blivit avsatt som styrelsemedlem har ett stort personligt vendetta att ta ut?

Och det är inte första gången :

https://www.youtube.com/watch?v=JIn4wnpwYLU
Citera
2017-09-26, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Ordförande är ju högsta ansvarig för föreningens ekonomi. Innebär ju givetvis inte att kassören är oskyldig, men ordförande är högste ansvarig för ekonomin också, och ska godkänna genomförda transaktioner.

Nej. Styrelse är alltid solidarisk ansvariga i en förening. Och nej det är inte han som ska godkänna transaktioner. Alla i styrelsen brukar vara firmatecknare men det måste vara minst två som skriver under.
Citera
2017-09-26, 13:15
Medlem
Citat:
Vore han helt oskyldig skulle han kalla till presskonferens och gå till motattack. En sådan här anklagelse låter man inte bara liga. Det är för allvarligt för det.

Det sista de behöver är en pajkastning när ord står mot ord. Här är det helt rätt att låta polisutredningen säga sitt och ingenting annat.
Som kommer kamma noll då det inte finns några som helst bevis.

Det är dock tragiskt åt båda hållen hur det än är. Tragiskt om Hanna blivit utsatt och ingen kan dömas. Tragiskt att en oskyldig person blir stämplad som våldtäktsman. Även om man bedöms som oskyldig så är man i många ögon redan dömd.
Citera
2017-09-26, 13:17
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tradern69
Alla blir avstängda under en utredning. Det är kutym.
Självklart. Inte minst i det här fallet.
Citera
2017-09-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Det sista de behöver är en pajkastning när ord står mot ord. Här är det helt rätt att låta polisutredningen säga sitt och ingenting annat.
Som kommer kamma noll då det inte finns några som helst bevis.

Det är dock tragiskt åt båda hållen hur det än är. Tragiskt om Hanna blivit utsatt och ingen kan dömas. Tragiskt att en oskyldig person blir stämplad som våldtäktsman. Även om man bedöms som oskyldig så är man i många ögon redan dömd.

Han är körd. Det är en så pass allvarlig anklagelse. Om det inte är sant är det bara motattack som gäller. När det inte sker framstår han som skyldig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realist50tal
Jo, hon sa ju nåt sånt i TV4, hon hade ju inte "haft tid" att sköta sitt ordförandeskap i distriktsföreningen. Ordförande är ju högsta ansvarig för föreningens ekonomi. Innebär ju givetvis inte att kassören är oskyldig, men ordförande är högste ansvarig för ekonomin också, och ska godkänna genomförda transaktioner. Grejen är, att om ordföranden inte bryr sig så mycket, kan ju kassören frestas att låna ur kassan till både sig och andra vid behov.....

Precis. Jag hörde också i programmet att hon inte varit någon "närvarande distriktsordförande" eller hur hon nu valde att uttryckte sig. Jag har själv för många år sedan varit ordförande i en ideell förening och jag tycker det är skrämmande hur lätt det låter som att hon tog det uppdraget. Om jag minns rätt blev hon, enligt sig själv, kontaktad av revisorn med frågan "ska inte jag kolla på ekonomin?". Man skulle ju kunna tänka sig att en närvarande och engagerad ordförande skulle ta kontakt med revisorn på eget initiativ när allt är klart med ekonomin.

Sedan är det givetvis extremt korkat att "låna" pengar från kassan. Min teori är att det absolut inte var tänkt att låna pengar utan istället stjäla, men jag vet inte. Om jag var ordförande i det här distriktet skulle jag se rött om folk började låna pengar till sig själva från kassan, även om pengarna skulle betalas tillbaka med ränta. Ett politiskt parti ska inte "låna" ut pengar till sina medlemmar. Det får banker sköta.
Citera
Medlem
NeutronStars avatar
Det var bara en tidsfråga innan Hanna skulle läcka någon "skandal" till media, särskilt sen hon började leta sugardaddys bland mediefolk efter att hon blev utfrusen av SD-toppen. Det är välkänt sen länge att Hanna gillar näsgodis och att hon gärna ställer upp på ett ONS om hon får kola. Ska man bli pojkvän "på riktigt" är det dock benzo som gäller (det var därför Hannas litauiske man tröttnade).

Det var David Baas som tipsade en kompis/kollega på TV4 om Hannas berättelse. David vågade inte släppa bomben själv eftersom han har en "vänskapsrelation" med Hanna. Den vänskapsrelationen består i att han bjudit Hanna på kola på Riche. Jag vet inte om han fick knulla henne eller om han bara var ute efter att lura ur naiva Hanna lite bra insider info att skriva om. David är en genomfalsk och karriärkåt orm som gärna fejkar vänskap med ett godtroget barn som Hanna. Som snälla farbrorn som bjuder småflickorna på godis.
Citera
2017-09-26, 13:19
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradamus72
Spelar ingen roll, alla undersökningar tyder på att oavsett vad Jimmie & Co gör så bibehåller de i stort sett samma nivå av stöd. Folk bryr sig inte om SD-folk beter sig illa, de stöttar SD ändå. Dessutom är det tydligt att SD-supportrarna ofta minimerar eller förringar händelserna med att det gått lång tid, fylleri eller att hen bara skojade eller med att ord står mot ord och då ska man fria (gäller förstås bara SD, inte andra).

Jag tror på att döma individen inte gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in