Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-25, 11:33
  #121
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranendroppar
Jag gick över från Moderaterna till SD. Har försökt att ge partiet en chans, men gång på gång sätter dom sig i skiten! Nu blir det Moderaterna som får min röst igen!

Dumjävel. Rösta blankt istället för att rasera landet, idiot.
Citera
2017-09-25, 11:33
  #122
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Plötsligt så hade du inget annat än skvaller (hennes anklagelse)?

Om någon anklagar dig för pedofili är det då sant för en person säger så (retorisk fråga)?
Med tanke på att det är SD så skulle det inte förvåna mig om hennes påståenden är, åtminstone delvis, sanna. SD har haft problem med riksdagsledamöter som bråkar och begår brott. Kent Ekeroth till exempel. SD är även toppstyrt och tystar gärna ned kontroverser.
Citera
2017-09-25, 11:33
  #123
Medlem
Kommer inte rösta att på SD, men tippar på att Hanna Wigh är ett psykfall som ljuger och som var påväg ut ur partiet med tanke på hennes tidigare bråk m.m. Det här är hennes försök till att skada partiet, kolla bara hur hon pratar och för sig när hon intervjuas, väldigt obvious..
Citera
2017-09-25, 11:34
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Har hon Borderline eller någon sådan diagnos? Hon verkar ha haft så många olika problem och varit utsatt för alla möjliga elaka människor. Borderlinebrudar har en sådan tendens.

Intressant reflektion. Jag har min bestämda uppfattning om sextrakasserier som gör mig misstänksam till henne. Det är något med vissa kvinnor, som gör dem till offer, i sammanhang där det är absurt, som på arbetsplatser och politiska sammankomster.

Det handlar om gränser och signaler, en viktig sak för en kvinna att ha koll på bland män. Det är ett hårt samhälle och det räcker inte att vara för kvinnor, feminism och lika rätt, om man inte håller stenhårt på sin integritet som kvinna.

Som politiker krävs mer än denna kvinnas plötsliga mod, för att lösa de problem vi drabbats av genom invasionen av ännu värre män från Mena. Jag vill se en kvinnlig politiker som ger svar på direkten med en pungspark. Då hade aldrig detta skett, för predatorer väljer ut sina offer noga.
Citera
2017-09-25, 11:35
  #125
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Med tanke på att det är SD så skulle det inte förvåna mig om hennes påståenden är, åtminstone delvis, sanna. SD har haft problem med riksdagsledamöter som bråkar och begår brott. Kent Ekeroth till exempel. SD är även toppstyrt och tystar gärna ned kontroverser.

Så andra partier tystar inte gärna ned kontroverser, eller vad fan menar du? Är du efterbliven?
Citera
2017-09-25, 11:37
  #126
Avstängd
https://www.metro.se/artikel/anonym-...ungdomsförbund

På förekommen anledning om hur Riksdagsanställda Sverigedemokrater skämmer ut partiet. Det inger ingen trovärdighet när man säger sig vara emot övergrepp och dylikt men gör liknande själva. Att hänga ut våldtäktsoffer är i sig ett övergrepp. Allt stöd till Hanna!!
Citera
2017-09-25, 11:38
  #127
Avstängd
Marion86s avatar
Förstår inte riktigt hur hon tänker!
Hade hon polisanmält den påstådda gärningsmannen och stannat kvar i partiet, så visst hade hon säkert fått utstå hat och hot från SD-idioter p.g.a den uppmärksamhet och skada det orsakat partiet!

Men nu svartmålar hon partiet i media och hoppar av partiet men sitter kvar i riksdagen (för lönen), samtidigt som hon säger sig inte våga anmäla SD-mannen av rädsla för hot och hat.

Det är väl snarare det alternativ hon valt som kommer orsaka mest hat och hot?

Om flera tjejer utsatts av sextrakasserier från samme man och dom känner varandra, varför går dom inte ihop och gör en anmälan, det skulle väl minimera risken att utsättas för hat och hot, får inte ihop det riktigt!
Citera
2017-09-25, 11:39
  #128
Avstängd
Mattias Karlsson, den skyldige? han har ju outat Wigh offentligt :/
Citera
2017-09-25, 11:40
  #129
Medlem
Mextremes avatar
Har det framkommit vem som sägs ha sextrakasserat henne.
Enligt hennes utsaga lär denna ha kört upp ett finger så det räknas ju som våldtäkt så det är märkligt att det inte anmälts.

Visserligen har hon lite kaninkokar-aura men jag tror inte allt är ett resultat av hämndbegär.
Citera
2017-09-25, 11:41
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marion86
Förstår inte riktigt hur hon tänker!
Hade hon polisanmält den påstådda gärningsmannen och stannat kvar i partiet, så visst hade hon säkert fått utstå hat och hot från SD-idioter p.g.a den uppmärksamhet och skada det orsakat partiet!

Men nu svartmålar hon partiet i media och hoppar av partiet men sitter kvar i riksdagen (för lönen), samtidigt som hon säger sig inte våga anmäla SD-mannen av rädsla för hot och hat.

Det är väl snarare det alternativ hon valt som kommer orsaka mest hat och hot?

Om flera tjejer utsatts av sextrakasserier från samme man och dom känner varandra, varför går dom inte ihop och gör en anmälan, det skulle väl minimera risken att utsättas för hat och hot, får inte ihop det riktigt!
Det handlar sannolikt om hämnd. Hanna vet redan innan att hon kommer inte upptas på SD:s riksdagslista 2018.

Hon måste hitta en annan försörjning.
__________________
Senast redigerad av alipo 2017-09-25 kl. 11:43.
Citera
2017-09-25, 11:42
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Att det sk "Kalla fakta" ägnar sig åt kändisskvaller känns knappast seriöst.


Tror inte du hade uttryckt dig på samma sätt om det var nån SVT-chef som intervjuades i kalla fakta för han ville vittna om hur invandringskritiska blir utfrysta. Då hade du säkerligen tyckt att det var det viktigaste inslaget kalla fakta har gjort.

Varför kan inte SD:are bara erkänna att detta låter förjävligt och absolut borde utredas?
En anledning till varför jag är invandringskritisk är för den dåliga kvinnosyn en del nyanlända tar med sig - jag vill att systrar, döttrar, fruar, mammor osv ska känna sig helt trygga från sexuellt våld och trakasserier i Sverige. Om nu ett flertal kvinnor vittnar om utbredd rutten kvinnosyn inom ett parti som möjlöigtvis kan vara Sveriges näst största parti om ett år, då är väl det vår SKYLDIGHET att ta dessa vittnessmål på allvar och utreda dom? Inte förminska det till "kändisskvaller"?

Tänk om din dotter eller fru var aktiv inom SD och sedan sa hon att en manlig kollega hade, mot hennes vilja, kört upp fingrar i hennes underliv?! Hade du bett henne att "sluta kändisskvallra" då?
Citera
2017-09-25, 11:42
  #132
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Vill inte sätta på mig någon foliehatt här men man undrar först och främst om HW har fått meddelande om att hon inte finns med på SDs riksdagslista?

Fortsättningsvis undrar jag varför inte HW polisanmäler?
Tilläggsvis frågar jag mig om de polisanmälningar som gjorts avseende "ekonomiska oegentligheter"resulterat fällande dom i uteslutning av den dömde?
Avslutningsvis undrar jag hur TV4 kan låta tre personer oemotsagda få sitta och påstå saker - i synnerhet när det handlar om så allvarliga saker som våldtäkt (vilket det per definition är om någon "tryckt upp ett finger".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback