Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Vad pratar du om? Att smita från en olycka (även om det är vedervärdigt) är inte jämförbart med att stycka upp en kropp och sänka den i havet?
"M hade nu inga barn, men han hade ansvar för många människor ändå som arbetsgivare, handledare o.s.v." - Att du försöker få det till att PM tänkte på någon annan än sig själv i det här.. Jag undrar också om han verkligen är en arbetsgivare? Hur många anställda hade han förutom sig själv egentligen?
Det ÄR jämförbart, eftersom det p.g.a. de speciella omständigheterna i en ubåt inte GÅR att smita ifrån en olycka på annat sätt än att man får ut liket genom det där höga, smala röret.
Han hade inte betalda anställda, men han hade praktikanter samt en massa frivilligarbetare som verksamheten var viktig för. Nu när M är i fängelset så har ju verksamheten mycket riktigt fallit samman.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjallis
Och ja, jag vet att det säkert är kameralins men blir inte samma klang i jämförelse
Nej, det var en kontaktlins, Kims vad jag förstod
Citat:
Ursprungligen postat av
aloc
Tysken har uppenbarligen ingen koll. Vi vet att Kims vänner vinkade av henne när de åkte iväg, (
http://www.expressen.se/kvallsposten/polisens-nya-teori-om-forsvunna-kim/), hon har alltså inte myglat med att de ska åka ut en tur på kvällen utan det var en del i reportaget helt enkelt. Hade hon varit på G mot en affär så ber man inte sina polare "vinka av en" heller?
Jag tycker det är kul att du säger att "Nej, fan, GW har inget med det här fallet att göra, lyssna inte på vad han säger - det har den här random snubben på ett annat forum sagt"
Kan man väl mycket väl göra. Vid det laget visste ju ändå pojkvännen och vännerna att hon träffat M redan, det gick inte att mörka längre. Och det är svårt att ge sig ut från hamnen med en UBÅT utan att det går rykten ändå. Vad dom två sedan hade för baktankar med turen behövde de ju inte berätta för folket som vinkade av i hamnen. De skulle snart försvinna vid horisonten ändå, och glömmas bort när de gick ner i sin egen undervattensvärld.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fjallis
Menar du tysken som har en ubåt? Han har lika lite att göra med detta som någon annan. Man hittade en lins på golvet, ska vi då också se med någon optiker om det är något syntest som kan ha gått över styr?
Han har nog bättre förutsättningar att förstå fallet än GW i alla fall. Han känner ju M privat. Och han känner alla de saker som blir speciella just när platsen är en ubåt. Och allt som en ubåtskapten och -ägare måste tänka på.