2017-09-26, 07:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Första gången jag hör det. Varenda media hittills inkl henne själv har sagt att det skedde 2012.

Hon har velat mellan detta, ibland har hon sagt att det skedde 2012 och ibland att det skedde 2015. Dessutom har hon 2013 sagt att SD är ett så bra parti för kvinnor som tar eventuella trakasserier på största allvar.

Detta velande, samt att hon inte vill (kan) peka ut någon gärningsman är ju det som klart visar att alltihop är uppdiktat.

Ingen slump att det kommer några veckor efter det att hon varit i handgemäng och slagit en partikollega, samt avgått ur partiet och sitter kvar i riksdagen som vilde med full riksdagslön.
Citera
2017-09-26, 07:22
Medlem
Jag såg tyvärr inte hela intervjun med Jimmie i TV4, men han nämnde att det var någon Daniel som hade vanföreställningar?
Citera
2017-09-26, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gayloard_Fokker
Mastodont tråd så mycket möjligt att denna länk redan varit uppe: https://petterssonsblogg.se/2017/09/25/s-som-i-sextrakasserier/

Liknande finns nog i alla partier, misstänker att MP eller VPK (hugget som stucket) är i topp när det gäller detta.

Så då är kontentan, om någon politiker oavsett parti missköter sig då kan man hela tiden hänvisa till andra politikers partier som missköter sig.
Då blir det i varje fall svårt att driva några misstroende förklaringar mot någon minister.
Om en tjuv stjäl något då kan tjuven isåfall hänvisa till andra tjuvar som tagit minst lika mycket pengar.
Citera
2017-09-26, 07:25
Medlem
Det finns två VÄLDIGT intressanta punkter i denna soppa...

1. Hanna Wigh påstår ett sexuellt övergrepp. Men hon erkänner också att hon ALDRIG förmedlat det vidare inom partiet. Och sedan kommer klagomål om att partiledningen säger att de inte vet om detta.
Dock har hon lagt en polisanmälan emot personen. Men hur ska det ha nått partiledningen? Det råder väl ändå förundersökningssekretess i Sverige?
Och ja, vi pratar om samma Hanna Wigh som här om veckan slogs med en partikollega i riksdagen under en votering. Kan det vara så att detta inte är helt sant? Tyvärr är trovärdigheten för en person som slåss med en partikollega efter meningsskiljaktigheter inte superhög...

2. Den kvinnan som framträdde i Nyhetsmorgon igår, måndag (minns ej namnet), som säger att partiledningen mörkar detta... erkänner i TV att saker skulle hänt TVÅ dagar innan TV-intervjun... och TV4 tar detta på allvar? Man lägger ett ärende uppåt, men när man inte hör något på någon dag eller två så springer man till media?! Förväntar man sig återkoppling på en polisanmälan efter 2 - 3 dagar?
Någonting osar väldigt skumt i allt detta... eller så har man noll verklighetsuppfattning. För mig är det ytterst märkligt att media sedan blåser upp detta, trots alla gigantiska frågetecken.

Och sedan bonusen i form av Daniel Assai, som uppenbart inte verkar ha alla hästar hemma, utan försöker smutskasta allt han kan hitta, samtidigt som han inte verkar leva på denna planet.

Och nej, jag skulle aldrig kalla mig Sverigedemokrat. Jag skulle snarare kalla mig vänster. Men hela denna soppa är jävligt märklig...
Citera
2017-09-26, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runnyruffs
Jag såg tyvärr inte hela intervjun med Jimmie i TV4, men han nämnde att det var någon Daniel som hade vanföreställningar?

Det var någon Daniel Assai som påstått att han kommit med en rapport till JÅ som påpekar felaktigheter och korruption m.m inom partiet, inte minst i Stockholm.
JÅ skall då ha skrikit att han inte vill veta något om det typ.

JÅ menar att det är uppdiktat.

”Endast fd medlemmar i KF som har all anledning att vara bittra för uteslutning eller att de ej fått den position som de vill som helt enkelt går till attack” (ej exakt citat men typ så)
Senast redigerad av BnH 2017-09-26 kl. 07:29. Anledning: Felstavat
Citera
2017-09-26, 07:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Detta är väl ett typexempel på att det alltid går att hitta missnöjda individer i en stor organisation om man vill. Oavsett om det gäller att smutskasta ett parti, ett företag, en stad, eller vad man vill, så går det att gräva fram individer som är missnöjda med sin egen karriärutveckling inom organisationen, och därmed för en "summa" pengar är beredda att tala skit om densamma.

Det är vad vi ser nu. Hanna Wigh borde inte ha någon trovärdighet alls om man tittar på hennes historik med slagsmål, lögner och intriger, och jag tror det skadar TV4 mer att lyfta fram en sådan person faktiskt.
Citera
2017-09-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta är väl ett typexempel på att det alltid går att hitta missnöjda individer i en stor organisation om man vill. Oavsett om det gäller att smutskasta ett parti, ett företag, en stad, eller vad man vill, så går det att gräva fram individer som är missnöjda med sin egen karriärutveckling inom organisationen, och därmed för en "summa" pengar är beredda att tala skit om densamma.

Det är vad vi ser nu. Hanna Wigh borde inte ha någon trovärdighet alls om man tittar på hennes historik med slagsmål, lögner och intriger, och jag tror det skadar TV4 mer att lyfta fram en sådan person faktiskt.

Kan delvis hålla med om ovan men det sista tror jag är tvärtom. Svenssons i landet har ingen aning om vem hon är sedan tidigare och ser det bara som allvarligt att en tjej i partiet blivit trakasserad. Tror detta kan påverka inkommande väljare till SD från andra partier negativt
Citera
2017-09-26, 07:34
Medlem
micro113s avatar
Nja, jag ställer mig frågande till hur Hanna hade tänkt att någon skulle kunna agera på uppgifterna om hon inte namnger den aktuella personen.

Det spelar liksom ingen roll hur många som tror sig veta om hon själv inte väljer att peka ut honom.
Citera
2017-09-26, 07:35
Medlem
Samtidigt är det såklart en guldgruva för personer som David Baas, att få sitta i samma studio som Hanna W och så att säga, vara på samma sida. Hon har ju varit i den högsta toppen av partiet. Vad kan hon berätta nu som Baas kan köra med månaden innan valet?
Citera
2017-09-26, 07:36
Medlem
Returpappers avatar
Sd har varit för okritisk till vilka personer man tar till sig i toppen. Ivriga att hitta påläggskalvar har de som haft talets gåva sparkast uppåt på tok för fort. Man hinner inte utvärdera dem se om de är högriskindivider eller inte. Särskilt har behovet av kvinnor gjort att obegåvade wannabees och psykiskt instabila halkat in på bananskal.

De flesta kvinnor kan freda sig, avvärja sexattacker, helt enkelt genom att inge sådan respekt på män att ingen vågar. Och så finns de andra som dra till sig slemmiga män. Jag ifrågasätter inte de hon säger sig varit med om det kan mycket väl vara sant. Förekommer på alla företag föreningar etc. men tigs oftast ihjäl.

När det kommer till MGM tycker jag media redan antytt det genom sina bildcollage. De vill skapa associationer och bilder i huvudet på oss. Naturligtvis vågar de inte gå ut med det.
Citera
2017-09-26, 07:37
Medlem
Tamborinos avatar
Mycket bra svar JÅ gav nyss i TV4.
Han är lugn och saklig som vanligt, starkt att han inte låter ilska komma fram mot hur skandalöst dåligt Kalla Fakta var.
Citera
2017-09-26, 07:42
Bannlyst
Åkesson var mycket bra i TV4 nyheterna för en stund sen, han försökte få till ett möte med Hanna som gästade tidigare.
Snart medverkar Åkesson i TV3 och Hanna kommer i SVT 7.52.

Klippet med Hanna från i morse finns här.

https://www.youtube.com/watch?v=LZbx0IisVyE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in