2017-09-26, 01:57
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Absolut, men det innebär INTE att ett brott inte har begåtts.

Men du skrev:
Citat:
vi kommer alltid backa varandra, och tills det är bevisat att HW ljugit talar hon sanning i mina ögon. Oskyldig tills bevisat motsatsen, right?
... som om att han är skyldig så fort hon säger hans namn.

"Oskyldig tills motsatsen bevisats" gäller för den anklagade - inte för den som anklagar. Jag kan inte gå runt och peka ut folk för mord, våldtäkt, terrorbrott o s v, och sedan hävda att jag talar sanning så länge de inte motbevisar mina påhopp.
Citera
2017-09-26, 01:58
Medlem
Citat:
Då kan jag ha blandat ihop dig med hen som sa att om ingen har polisnanmält och ingen har blivit dömd så har inget brott hänt?
Jag har inte skrivit det i alla fall.
Citera
2017-09-26, 02:02
Medlem
Walvaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Sluta jag får kramp i magen. Det är ju lite konstigt att man väljer att ha 6 dömda personer i riksdagen till att börja med om man ska tala om kriminalpolitik.
Så man är dömd för evigt för att man, t ex, rökt cannabis och åkt dit? Vad har du för människosyn?
Citera
2017-09-26, 02:03
Medlem
Inlägg, Facebook 15 April 2015 av HW

Citat:
2014 anmäldes 19700 sexualbrott i Sverige. Mörkertalet är enormt. Vi är många som drabbats eller har någon anhörig eller närstående som utsatts.
Min älskade Charlotte tipsade mig om redmylips.org som arbetar för att motverka & informera om sexuellt våld & uppmanar att under april bära rött läppstift.
För mig har det alltid varit ett ställningstagande att bära rött läppstift då det uppenbart uppfattas som oerhört provokativt. Det är många gånger jag övervägt att falla till föga. Att klippa av mig håret, skaffa en mindre provokativ hårfärg och att sminka mig mer diskret.
Det hade helt klart gjort mitt liv enklare. Att inte bli konstant dumförklarad. Att inte behöva utstå glåpord som sugmun, hora, luder. Att bli erkänd för sina prestationer och inte för sina påstådda sexuella tjänster.
Men hittills varar de tankarna endast en kort stund och jag tänker inte falla till föga utan fortsätta stå upp för det jag tror på. Jag kommer fortsätta att stå upp för ett kvinnoideal som inte dömer en kvinnas intelligens utefter hennes utseende. Jag tänker fortsätta stå upp och tala om att samhället måste göra mer för att motverka sexuellt våld och straffa förövarna.
Men jag vill även stå upp och tala om att även om sexuellt våld lämnar permanenta ärr i själen är vi många som lever bra liv även efter.
Citera
2017-09-26, 02:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
På en dag har denna Hanna gått från att vara en fullständigt opålitlig dödsknarkarnazist till ett sanningsvittne mer trovärdigt än Leif G.W. Persson.

I alla fall om man får tro begåvningsreserven här inne.

Ja, så länge SD-kvinnan var Sverige-demokrat så saknade hon trovärdighet helt och hållet men nu upphöjs hon till skyarna av somliga som en sanningssägare och sägs vara fullt trovärdig, hur går det där ihop? Har begåvningsreserven kommit på bättre tankar?

Läste lite på nyheter24 för 5 timmar sedan, träskallarna som kommenterar där inne tar för givet att hon blivit utsatt för ett övergrepp trots att vi bara har hennes ord som Sverige-demokrat att gå på, har träskallarna aldrig hört talas om fallet Ulf tex?

Säpo borde kanske sätta span på en viss riksdagsledamot och se vilka hon sammanstrålar med och vad som kan tänkas vara i görningen? Snart är hon väl medlem i F! hemska tanke eller Jasin?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2017-09-26 kl. 02:07.
Citera
2017-09-26, 02:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Detta är skvaller delen av FB, jag hoppas att det är Jimme och ditt inlägg ger lite vatten på kvarnen, love it!

Men det måste finnas många fler saker som säger att det är/inte är Jimmie!
Hittade foto på HW:s FB med jimmie men det var mer ett "måste" foto så det säger inte mycket.

Tror själv att det mycket väl kan vara Jimmie som gått över gränsen.
Pressad ung vit man som hela sitt liv har känt sig förfördelad i samhället och som fått stå ut med medias press på sig, det har format Jimpan, han hade gått och blivit van vid att det var så det skulle vara.
När då vindarna vände och partiet blev mer och mer accepterat av alla, däribland media hade Jimmie (guldgossen) svårt att riktigt veta var han stod i allt detta. Han som var så van vid att vara hatad hade nu gått och blivit folkkär och accepterad.

Dessutom finns det lite fakta på området och det är belagt att människor kan göra de mest dumma besluten fast att de hela livet har kämpat för något, det kan så att säga bli självuppfyllande profetia, att man raserar allting på ett ögonblick.

Men det som starkast av allt talar för detta är att det hände i samband med hans utbrändhet och att han blev så pass hastigt ersatt av den självidentifierande diktatorn Karlsson det kan tyda på att grabbarna runt honom fattade att det var allvarligt, men de ville inte riktigt göra sig av med en av dem (en i de starkas gäng). Skulle det varit en övrig medlem i partiet skulle de förmodligen kickat honom samma dag. Huvudet före. Lojaliteten inom partiet för betydligt mindre övertramp har inte direkt varit monstruös. Men nu var det Jimpan, han kunde man inte göra sig av med.

På andra sidan hade vi en ung kvinna som numera inte ens hade den absoluta toppen att vända sig till och media var starkt misstroende mot alla i gänget (SD), och man visar sig inte svag utåt när man är med i sin lilla betacuckfaggot-grupp oavsett vad det gäller. Är man en betacuck älskar man att gå med i grupper och sedan låta sig uppslukas med hull och hår. Mycket möjligt att hon själv liksom tänkte bort allting. De där ute snackar man inte med, de är de onda.
Senast redigerad av TajtKnullaren 2017-09-26 kl. 02:21.
Citera
2017-09-26, 02:09
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggressiv-kuk
Jag har inte skrivit det i alla fall.

Då får jag be om ursäkt för att jag blandade ihop dig med random annan man som försöker få allt att verka som att hon är en lögnaktig slyna och alla pojkar i SD är så fina så fina.
Citera
2017-09-26, 02:16
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Detta är skvaller delen av FB, jag hoppas att det är Jimme och ditt inlägg ger lite vatten på kvarnen, love it!

Men det måste finnas många fler saker som säger att det är/inte är Jimmie!
Hittade foto på HW:s FB med jimmie men det var mer ett "måste" foto så det säger inte mycket.

Det är troligtvis inte Jimmy. Tidpunkten är fel. Det kortet spelas då ut för tidigt. Mer taktiskt att spela ut det efter nyår.
Då skulle utredningar och åtal varvas med debatter. En katastrof. Nu hinner det hela tjatas sönder och riskeras att läggas ned innan valdagen.

Så nu spelar man ut med 4ans hjälp att SD är ett mansgris parti som hatar kvinnor. Detta kommer att komma upp varje gång vården och villkoren för de som arbetar där (kvinnor). Lika så när hedersförtryck (kvinnliga offer) diskuteras.

Det är garanterat någon småfet relik från partiets ungdom. Troligtvis så kommer körsbäret i avslöjandet att han även är rasist och nazist (bild med hitlerhälsning).
Citera
2017-09-26, 02:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viktigpeter
Jag säger varken för eller mot eller tar ställning. Men när jag var ung på 1980 -Talet så började man med ett finger i fettan det var så man fick ligg.

Och tjejen sade ok eller lägg av och då slutade man men detta är 35år sedan.
Jag tror inte att detta spiller över på SD i något negativt hos väljarna är i min ålder.

Här var det inte frågan om att få ett ligg. Här var det en markering av dominans och förnedring.
Ett sexuellt hot. För att hon ska känna sig maktlös, utsatt, rädd och bli kränkt.

Stor skillnad.
Citera
2017-09-26, 02:34
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Som vanligt finns det folk i tråden och på nätet som utgår ifrån att allt hon säger är lögn för att hon är en kvinna som pekar ut en vit man (får man anta eftersom SD änna) som förövare. Jag ger mig fa-an på att iallafall hälften av er som menar att hon ljuger nu inte hade kraxat ett ord om lögn om hon hade sagt att hon blev utsatt för ett övergrepp av onämnd man av ickesvensk härkomst. Det kallas kognitiv bias.
Det gör det och det gör du dig skyldig till också när du tar för givet att hin talar sanning för att hon är kvinna. However : Past behaviour is the best predictor to future behaviour. Med tanke på att hon sade sig vara förföljd när hon varit i slagsmål tillsammans med andra oegentligheter så tar jag inte hennes ord för sanning. Särskilt inte när det gått så lång tid och hon inte pekar ut en gärningsman. Det verkar vara en privat vendetta för att hon inte uppskattas i partiet enligt min analys. Men polisen får väl göra en utredning. Denna lär ju hinnas med....

En av anledningarna att jag inte tror henne är det där med fingret. Hade det hänt hade det mer handlat om en grab the pussy. Dessutom så verkar hon helt oberörd när hon talar om det.
Citera
2017-09-26, 02:38
Bannlyst
Du snackar om härskarteknik och det är bra att det är polisanmält av SD jag kan inte förstå att hon väntade så länge?
Jag vill så klart att rötägget ska åka dit om det är som hon säger.// pappa
Citera
2017-09-26, 02:41
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Då får jag be om ursäkt för att jag blandade ihop dig med random annan man som försöker få allt att verka som att hon är en lögnaktig slyna och alla pojkar i SD är så fina så fina.

Du menar alltså att det är skillnad på kvinnliga Sverige-demokrater jämfört med de manliga vad gäller trovärdigheten?

Du tar kvinnans parti här just för att hon råkar vara kvinna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in