2017-09-26, 00:31
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Det stinker ju bajs om hela hennes berättelse. Väger man dessutom in alla omständigheter talar det mesta, om inte allt, för att hon ljuger, vill hämnas och kanske flörta in sig i ett annat parti. Kanske var denna uppenbara lögn och smutskastning ett krav från en framtida arbetsgivare? Blir intressant att nu se vad hon kommer att rikta in sig på att syssla med framöver.
Hon tänker ju sitta kvar i riksdagen, som vilde. Det förvånar inte mig en sekund, riksdagsledamöter har en fantastisk månadslön, fria resor i första klass etc. Dum är hon inte.
Citera
2017-09-26, 00:32
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Bild från 2015. De har gjort slut. Dessutom var de inte gifta utan bara sambos.
Finns inget som talar på att det är MK som har gjort sexuella trakasserier mot Wigh.
Berätta gärna!
Citera
Medlem
Martin Kinnunen är förövare? Det ska enligt HW vara en person som har makt och är "oantastlig" och förutom fyrans gäng, så ser jag ingen annan som är oantastlig.

Allt skit som den killen har inspelat, samt att han tog på sig skulden för blåsippanbedrägeriet gör att han inte går att röra...
Citera
Medlem
Uppmanar alla att titta på hela intervjun med Jomshof. Reportern är totalt efterbliven, hur fan kan människan jobba på TV4?

https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta/3935812
Citera
2017-09-26, 00:34
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Som vanligt så finns det folk i tråden och på nätet som utgår ifrån att allt hon säger är sant bara för att hon är en förhållandevis snygg blondin som ligger lite högre upp på tio-skalan, det som talar emot hennes story är att hon sitter och luftar allt detta i Kalla fakta istället för att ha polisanmält incidenten eller incidenterna när dom väl inträffade, påståendet att hon inte vågade då eller hade kraft är bara att ta med en nypa salt för hon vågar helt uppenbart att sitta i TV och kasta ur sig beskyllningar mot okända förövare som borde bli rejält förbannade om dom ens nu existerar?

Hon tycks också vilja ha uppmärksamhet som påstått brottsoffer, det är den nya tidens mediastjärnor, för inte så länge sen så var det väl bunkerläkarens offer som vek ut sig i TV och i media men hon hade ju faktiskt blivit kidnappad men var är bevisen för sexövergrepp här?

Du inser förstås att anledningen till varför kvinnor inte anmäler övergrepp när det är ord mot ord är just på grund av den här "var är bevisen"-attityden som du och dina gelikar uppvisar? Sexuella övergrepp av den här typen lämnar inga fysiska bevis på det sättet och det vet kvinnor, och det vet med största sannolikhet också männen som utför dem, och om det dessutom är någon högre upp i hierarkin som utsatt en för det så är steget jävligt långt till att orka anmäla. Speciellt kanske om man är en offentlig person, och/eller man är rädd för den som utfört övergreppet.
Citera
2017-09-26, 00:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
Det stinker ju bajs om hela hennes berättelse. Väger man dessutom in alla omständigheter talar det mesta, om inte allt, för att hon ljuger, vill hämnas och kanske flörta in sig i ett annat parti. Kanske var denna uppenbara lögn och smutskastning ett krav från en framtida arbetsgivare? Blir intressant att nu se vad hon kommer att rikta in sig på att syssla med framöver.

Ja det blir spännande att se vad hon tar sig för framöver, kanske skriver hon en bok om sin tid i SD-bunkern....FÖRLÅT..... om sitt liv som riksdagspolitiker för SD?

Men visst, hämndmotivet är går inte att utesluta, hon verkar så målinriktad och självsäker när hon blev intervjuad i Kalla fakta och hennes vitt uppspärrade oskyldiga ögon kan nog kanske övertyga somliga, antingen har vi med en kaninkokerska att göra eller så talar hon sanning
Citera
2017-09-26, 00:36
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Bild från 2015. De har gjort slut. Dessutom var de inte gifta utan bara sambos.
Visste inte att dom gjort slut, men man vet inte vem det är så man ska inte skriva vem man tror det är om man inte vet.
Citera
2017-09-26, 00:36
Medlem
Beatriceaurores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
Sa aldrig att hon var rädd? Det betyder väl inte att hon inte var rädd. Eller ska man lägga till "han tog tag om min hals och jag var rädd" för att de ska va trovärdigt?! Hon sa att hon blev paralyserad, och det är väl tillräckligt.
Hennes historia stämmer inte. Jag kan inte se henne paralyserad av skräck upptryckt mot en vägg av en person som hon rimligen var på sin vakt mot. Och fingret - hade hon inte byxor? Wigh är inte en blyg viol, hon kan försvara sig.
Citera
2017-09-26, 00:41
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Som vanligt finns det folk i tråden och på nätet som utgår ifrån att allt hon säger är lögn för att hon är en kvinna som pekar ut en vit man (får man anta eftersom SD änna) som förövare. Jag ger mig fa-an på att iallafall hälften av er som menar att hon ljuger nu inte hade kraxat ett ord om lögn om hon hade sagt att hon blev utsatt för ett övergrepp av onämnd man av ickesvensk härkomst. Det kallas kognitiv bias.

Backstoryn säger att hon inte har rent mjöl i påsen så inte konstigt hon ifrågasätts speciellt då hon varken vill anmäla eller nämna vem förövaren är.
Senast redigerad av BugsyFloyd 2017-09-26 kl. 00:45.
Citera
2017-09-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabetha
Som vanligt finns det folk i tråden och på nätet som utgår ifrån att allt hon säger är lögn för att hon är en kvinna som pekar ut en vit man (får man anta eftersom SD änna) som förövare. Jag ger mig fa-an på att iallafall hälften av er som menar att hon ljuger nu inte hade kraxat ett ord om lögn om hon hade sagt att hon blev utsatt för ett övergrepp av onämnd man av ickesvensk härkomst. Det kallas kognitiv bias.

Nu generaliserar du och utgår både från att alla kritiska röster är från vita män, samt att de är på grund av att hon är kvinna.
Tanken har inte slagit dig att en drös av oss kanske är både kvinnor och av utländsk härkomst?
Kvinnan (eller människan om du så vill) ljuger, det är uppenbart.
Citera
2017-09-26, 00:42
Medlem
Sabethas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
Hennes historia stämmer inte. Jag kan inte se henne paralyserad av skräck upptryckt mot en vägg av en person som hon rimligen var på sin vakt mot. Och fingret - hade hon inte byxor? Wigh är inte en blyg viol, hon kan försvara sig.

Hon sa ju ordagrant att hans hand letade sig in i hennes byxor. Om man har en man som tar strypgrepp om ens hals så har man inte så många valmöjligheter än att försöka att undgå att bli strypt, oavsett om man är en blyg viol eller ej. Sen vet jag inte om du vet hur byxor fungerar, de sitter liksom inte limmade på kroppen även om det kan se ut så i diverse reklamer för tjejkläder.
Citera
2017-09-26, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Hon har säkert blivit sexuellt trackasserad. Det blir de flesta snygga tjejer oavsett var de befinner sig i samhället.

Hennes position lär hon ha fått för att hon är en ung snygg kvinna som kan tala för sig.

Med tankte på det som skrivits om henne och det som stått i nyheterna så verkar hon vara en labil opportunistisk narcissist. Utseendemässigt så platsar hon i en håla på landet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in