2017-09-26, 00:24
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatriceaurore
När hon berättade om övergreppet i radio i eftermiddags (om mannen som tryckte en hand mot hennes hals och "körde upp ett finger") beskrev hon att hon var på väg ut för att röka (var det en fest?) och att han slog följe med henne, kanske för att röka även han. Men innan de kom ut stängde han dörren och utförde handlingen.
Jag tror faktiskt bara delvis på den här historien. Hon hade berättat att den här mannen hade ett fult rykte om att gå på kvinnor, varför vände hon inte och bestämde sig för att röka senare? Jag skulle inte gått ut ensam med honom. "Strypgrepp" sa hon inte, utan han "tryckte en hand mot hennes hals". Och så skulle han alltså fört in ett finger, "fört upp" sa hon, resten får man tänka sig. Det där tror jag inte alls på. Hon är en ovanligt tuff och orädd person, hon är dessutom ordentligt stark - det vet alla som i dokumentären såg henne lyfta en tung gödsellast och bära på en stor bal hö. Ganska säkert är hon dessutom en van ryttarinna, fyra hästar hade hon på gården. För att en man ska kunna föra in ett finger i en kvinnas underliv måste benen vara lite särade - hon borde ha kunnat knipa ihop med sina muskulösa ben.
Kvinnor som utsätts för våldtäkt under knivhot brukar förlamas av skräck och är oftast inte kapabla att spjärna emot. Men hon sa aldrig att hon var rädd i situationen. Jag gissar att ett påstående om ett uppkört finger i underlivet ses som allvarligt, en sorts våldtäkt, medan övergreppet annars skulle ses som "tafsande". Jag tror inte på den här kvinnan.
Sa aldrig att hon var rädd? Det betyder väl inte att hon inte var rädd. Eller ska man lägga till "han tog tag om min hals och jag var rädd" för att de ska va trovärdigt?! Hon sa att hon blev paralyserad, och det är väl tillräckligt.
Citera
2017-09-26, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Det är väl källskydd om inte Wigh själv berättat utan de andra som inte valt att framträda i programmet. Jag finner Wighs resonemang jämställt med många andra våldtäktsoffer där man ifrågasätter vad det skulle tjäna till och hur man skulle kunna bevisa det hela. Det är inte ovanligt med offer som drar sig för att anmäla eftersom de ofta känner att de då återigen måste genomlida händelsen. Detta med ovisst slutresultat i domstol om det en når den instansen. På den här punkten är Wigh verkligen inte unik.

Så HW genomlider inte händelsen genom att gå till Kalla Fakta? Antar att arvodet från intervjun har en mildrande effekt.

I smell bullshit...
Citera
2017-09-26, 00:26
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så dom som har fruar våldtar inte menar du på fullt allvar förstår jag? Då ska jag upplysa dig om att det är dags att vakna nu. Det handlar om makt, förnedring och hur en vilsen individ som kallar sig man inbillar sig att han kan göra som han vill med en annans människas kropp. Det kallas avskum och dom är också gifta otroligt nog.
Mattias Karlsson skulle aldrig göra något sådant, han verkar inte vara en sån person alls.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola00
Varför i helvete skulle MK Våldta Wigh? han har en fru idiot!

MK är singel, han har ingen fru.
Citera
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Det tror jag knappast att de har gjort. Däremot tror jag att man har polisanmält företeelsen för att undersöka om det begåtts brott. Sverigedemokraterna har inget kollektivt ansvars i brottslig mening, utan det handlar om personansvar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/e99VM/sd-polisanmaler-sig-sjalva-efter-uppgifter-om-sexovergrepp
Citera
2017-09-26, 00:27
Medlem
Det stinker ju bajs om hela hennes berättelse. Väger man dessutom in alla omständigheter talar det mesta, om inte allt, för att hon ljuger, vill hämnas och kanske flörta in sig i ett annat parti. Kanske var denna uppenbara lögn och smutskastning ett krav från en framtida arbetsgivare? Blir intressant att nu se vad hon kommer att rikta in sig på att syssla med framöver.
Citera
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
det hade hagamannen också...
Men i detta fall så klassisk maktutövning och skapa rädsla. MK verkar vara den som har mest makt inom SD dessutom.
Tror knappast det är MK.
Citera
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Som vanligt så finns det folk i tråden och på nätet som utgår ifrån att allt hon säger är sant bara för att hon är en förhållandevis snygg blondin som ligger lite högre upp på tio-skalan, det som talar emot hennes story är att hon sitter och luftar allt detta i Kalla fakta istället för att ha polisanmält incidenten eller incidenterna när dom väl inträffade, påståendet att hon inte vågade då eller hade kraft är bara att ta med en nypa salt för hon vågar helt uppenbart att sitta i TV och kasta ur sig beskyllningar mot okända förövare som borde bli rejält förbannade om dom ens nu existerar?

Hon tycks också vilja ha uppmärksamhet som påstått brottsoffer, det är den nya tidens mediastjärnor, för inte så länge sen så var det väl bunkerläkarens offer som vek ut sig i TV och i media men hon hade ju faktiskt blivit kidnappad men var är bevisen för sexövergrepp här?
Citera
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
MK är singel, han har ingen fru.
Kolla. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152978017851097&set=ecnf.61972109 6&type=3&theater
Citera
2017-09-26, 00:29
Medlem
Beatriceaurores avatar
Mötet med Jomshof i hans arbetsrum som hon filmade med dold kamera var riktigt fult. Hon hade säkert fått hjälp med riggandet av kameran, av vem?
Vad hade hon hoppats få med på filmen? Hon måste blivit riktigt besviken över att det enda "negativa" som Jomshof mycket lugnt och samlat sa var att han var besviken över att hon (i ett tidigare sammanhang) gått ut i pressen med problem inom partiet.
Hon hade helt klart gillrat en fälla, som Jomshof inte gick i. Det där var riktigt ruttet gjort av Wigh.
Den kvinnan är en orm.
Citera
2017-09-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola00
Kolla. https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152978017851097&set=ecnf.61972109 6&type=3&theater

Bild från 2015. De har gjort slut. Dessutom var de inte gifta utan bara sambos.
Citera
2017-09-26, 00:31
Medlem
Det finns ingen logik i detta.
Hade hon anmält honom hade han fått löpa gatlopp och varenda mediakanal hade
lynchat honom upp & ner. Då hade hon fått sin hämnd.
Nu misstänkliggör hon andra helt i onödan. Kan bara tolka det som hennes målsättning är att
förstöra för partiet eftersom hon inte klättrar inom partiet längre.
Verkar vara ngr hundar begravna här.

Sen var det inte en Partisekreterare utan en Politisk sekreterare hon sa.

Tydligen har Tv4 legat på detta material i närmare 7 månader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in