2017-09-26, 00:10
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Om hon säger namnet i media så är väl det förtal?
För det första är det inte hon som skulle begå förtal, utan den ansvariga utgivaren, om hon sa namnet i media. För det andra skulle ett nämnande säkerligen gå under försvarlighetsrekvisitet om det vore sant, och då är det inte heller förtal.
Citera
2017-09-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Ja, Hanna Wigh verkar vara en vettig person. Hon har öppet vågat säga vad hon tycker och står för även om det varit kritik mot partiet, och därmed medvetet riskerat sin plats vid köttgrytan. En falsk karriärist hade suttit tyst och varit rädd att förlora sitt arvode. Detta ger Wigh förtroende. Hon har värnat om demokratin inom partiet.

Ja, anklagelserna om psykopat är rätt löjeväckande faktiskt.
Citera
2017-09-26, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja hon har skäl till att undvika en anmälan och det kan man förstå eftersom det inte är särskilt rumsrent i SD. Det visar ju bland annat alla läckor och alla brottsdömda.
Gärningen polisanmäldes omedelbart av SD så fort de fick kännedom om saken, är inte
det rumsrent att saken avgörs i domstol eller skall vi gå efter rykten och hörsägen
för att det skall anses rumsrent i din tankevärld?

Citat:
Och HW säger att hon sätter hellre sina barn i koranskola än engagemang i SDU eftersom hon skulle bli mer respekterad som kvinna. Hahahhaha...hahhaha.
Låter inte så genomtänkt av henne detta uttalande. Särskilt om hon skulle
tvingas bo i något muslimskt land och fick jämföra förhållandena mellan att vara
muslimsk kvinna och västerländsk kvinna.
Citera
2017-09-26, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Hanna Wigh har aldrig låtit arvoden och positioner styra hennes kritik långt innan detta. Just för att hon inte varit rädd att tala för sig åkte hon ur.

Du kan ha helt rätt. Men om man har en livslång försörjning i ena vågskålen kan även den mest råbarkade börja fundera.

Men återigen är det bara en spekulation. Blir mycket intressant att följa polisutredningen. Jag antar att Wigh inte vill medverka, kommer det isåfall läggas ned eller kan det på något sätt drivas vidare ändå?
Citera
2017-09-26, 00:15
Medlem
Beatriceaurores avatar
När hon berättade om övergreppet i radio i eftermiddags (om mannen som tryckte en hand mot hennes hals och "körde upp ett finger") beskrev hon att hon var på väg ut för att röka (var det en fest?) och att han slog följe med henne, kanske för att röka även han. Men innan de kom ut stängde han dörren och utförde handlingen.
Jag tror faktiskt bara delvis på den här historien. Hon hade berättat att den här mannen hade ett fult rykte om att gå på kvinnor, varför vände hon inte och bestämde sig för att röka senare? Jag skulle inte gått ut ensam med honom. "Strypgrepp" sa hon inte, utan han "tryckte en hand mot hennes hals". Och så skulle han alltså fört in ett finger, "fört upp" sa hon, resten får man tänka sig. Det där tror jag inte alls på. Hon är en ovanligt tuff och orädd person, hon är dessutom ordentligt stark - det vet alla som i dokumentären såg henne lyfta en tung gödsellast och bära på en stor bal hö. Ganska säkert är hon dessutom en van ryttarinna, fyra hästar hade hon på gården. För att en man ska kunna föra in ett finger i en kvinnas underliv måste benen vara lite särade - hon borde ha kunnat knipa ihop med sina muskulösa ben.
Kvinnor som utsätts för våldtäkt under knivhot brukar förlamas av skräck och är oftast inte kapabla att spjärna emot. Men hon sa aldrig att hon var rädd i situationen. Jag gissar att ett påstående om ett uppkört finger i underlivet ses som allvarligt, en sorts våldtäkt, medan övergreppet annars skulle ses som "tafsande". Jag tror inte på den här kvinnan.
Citera
2017-09-26, 00:16
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Tackar för ett underbart informativt inlägg!!! detta har denna tråd inte besudlats med direkt...
Men satt inte HW i parti-styrelsen? så lite gulliga foton med iaf Söder borde väl finnas, M. Karlsson räknar jag bort med tanke på 2015 och hans tankar om henne....

Rolig soppa detta oavsett hur det slutar!

Tror faktiskt att jag även såg Söder, Gamov och Wiechel på någon bild men jag är inte helt säker. Hur som helst får väl den här informationen tas med några rejäla nävar salt. Dels vet vi ju fortfarande inte om det faktiskt finns någon GM till att börja med och dels behöver inte publicerade fotografier betyda något.

Tror nog faktiskt att det måste till att HW, eller någon som vet vem hon pekat ut, kommer med mer information för att man ska kunna nysta mer i den här härvan. Utan det finns det helt enkelt för lite att gå på.
Citera
2017-09-26, 00:16
Medlem
CocaCola00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet

Personligen tror jag Mattias Karlsson är den som våldtagit HW.
Varför i helvete skulle MK Våldta Wigh? han har en fru idiot!
Citera
2017-09-26, 00:17
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Hon berättar inget med substans. Inget det hon säger går att kontrollera eftersom hon vägrar att nämna några namn eller polisanmäla.
Hon påstår att det finns en viss kultur inom SD, och de enda som "styrker" detta är två som tidigare fått sparken. Trovärdigt??

Vem menar du med J.M?
Hur går det med ditt tidigare påstående som du inte visat ha några som helst källor till men du skriver som fakta (4 felaktiga Kalla fakta program om SD)?

HW har iaf 2 personer som stödjer hennes påstående om hur det är i SD.
Citera
2017-09-26, 00:18
Medlem
[quote=Mafia|61887924]Ja, anklagelserna om psykopat är rätt löjeväckande faktiskt.[/QUOS

Det är inte alls löjeväckande, för det där självgoda flinet avslöjar henne.
Citera
2017-09-26, 00:20
Medlem
Fuggetabowdits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CocaCola00

Var hans fru där när det hände?
Citera
2017-09-26, 00:22
Medlem
0rganets avatar
Citat:
det hade hagamannen också...
Men i detta fall så klassisk maktutövning och skapa rädsla. MK verkar vara den som har mest makt inom SD dessutom.
Citera
2017-09-26, 00:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:

Så dom som har fruar våldtar inte menar du på fullt allvar förstår jag? Då ska jag upplysa dig om att det är dags att vakna nu. Det handlar om makt, förnedring och hur en vilsen individ som kallar sig man inbillar sig att han kan göra som han vill med en annans människas kropp. Det kallas avskum och dom är också gifta otroligt nog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in