2017-09-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Åh herregud. Blås av säsongen.

Ha ha Sirius lider... Och när man ser Malmö FF så tror man nästan att de gör bort sig i CL med vilje för att Allsvenskan inte ska få bättre ranking så att de har monopol.
Citera
2017-09-25, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
Kan vi enas med att denna säsong sög?

Beror på perspektivet, tror inte att malmöiter tycker så eller Östersund.
Citera
2017-09-25, 21:03
Medlem
Astrorbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

MFF missa CL? vinna guld måste ju vara en axelryckning i det här laget. Kul att få 2 stjärnor på bröstkorgen dock!
Citera
2017-09-25, 21:04
Medlem
Citat:

Jag håller med, men det var en tämligen odramatisk säsong. Var aldrig riktigt någon utmanare till seriesegern eller för lagen som åker ut...
Citera
2017-09-25, 21:17
Medlem
Näst sämsta säsongen under min livstid? 2002 var ju sämre, men sedan tror jag inte det finns någon mer säsong.
Citera
2017-09-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Åh herregud. Blås av säsongen.
Ni har väl Göteborg i nästa. Allsvenskans två formsvagaste lag?
Citera
2017-09-25, 21:28
Medlem
QCMAGs avatar
Jävligt dramatiskt match av Sirius - Ösk. Som någon påpekade i matchtråden, så känns det allmänt som att försvaret behöver organiseras. Jag vet inte om det kommer att ske någonting i transferfönstret, eller om det tar tid att organisera det.
Citera
2017-09-25, 21:29
Medlem
Citat:
Förlåt alla anhängare av 51-procentregeln. IFK svek er ikväll. Nu skiljer sex poäng för AFC upp till kvalplats och 9 poäng till ovan strecket och fem omgångar kvar.

Jönköping(hemma)
Häcken(borta)
Elfsborg(hemma)
Halmstad(borta)
Sirius (hemma)

GIF Sundsvall ovan strecket har kvar att möta och AFC måste vinna tre mer än Giffarna vinner
Djurgården(nästan garanterat förlust för Sundsvall)
Elfsborg(inte omöjligt med poäng)
IFK Norrköping(förlust?)
Hammarby(motivation lär inte finnas hos Hammarby och Giffarna kan vinna)
IFK Göteborg(inte omöjligt att Gffarna vinner)

Jönköping på kvalplats har
AFC borta
AIK borta(AIK lär vinna)
Kalmar FF hemma(Jönköpingsvinst?)
Djurgården borta(om guldet är utom räckvidd och Europaspel är grejat lär inte Djurgården gå för fullt och Jönköping kan plocka poäng)
Östersund hemma(Vad säger ni, måste vi spela Allsvenskan i Jönköping framför Europaspel. Oj vilken motivation Östersund lär ha för att spela i Jönköping och Jönköping kan knipa poäng) Måste vinna en mer än AFC om AFC vinner nästa omgång

Halmstad har kvar
MFF borta(Halmstad bör köpa skyddsutrustning för att skydda sig mot lastbilen som kommer dundrande mot dem)
IFK Göteborg hemma(IFK spelar med huvudet under armen och kan faktiskt förlora)
Örebro borta(motivationen lär knappast finnas i Örebro som bör vara klara då och Halmstad kan ta poäng)
AFC hemma(hela fotbollssverige vill att Halmstad vinner den matchen)
Hammarby borta(Som giffarna ovan, Hammarby lär inte gå för fullt och har Halmstad chansen än går de för fullt)

Nervösa sista omgångar
Fan hoppas AFC klarar sig. Större underdog och ha "alla" emot sig har vi väl inte skådat? Har något annat lag ens varit nära i den genren? Jag brukat hävda att Gnaget är det lag som flest önskar motgång, men AFC är nog där och nafsar. AFC mot resten.
Citera
2017-09-25, 21:33
Medlem
Brainstreams avatar
Lägger in den här med.

Citat:
Ursprungligen postat av Brainstream
Varken besviken eller arg egentligen. Bara riktigt jävla trött på vår trupp och organisation. Nu får det fanemej hända grejer.

Sen ska de gå och försvara förlusten mot "ett vasst lag när dom får igång spelet". Ja dom ligger ju ändå SIST i serien. Fan vad trött jag blir. Okej jag kanske är lite arg.

Självklart ska omarsson ha ångest över den missen ett bra tag framöver. Men det är liksom inte det som gör att vi inte kan få mer än två skott på mål borta mot AFC. Spelet är så sjukt oinspirerat och det är inte mer än en handfull spelare som visar någon slags glöd överhuvudtaget.
Citera
2017-09-25, 21:34
Avslutad
Elfsborg har varit det sämsta laget som kom på besök denna säsong. Så makalöst uddlösa, 10 koner + Ellegaard hade gjort det bättre.

Hoppas man kan övertala Tinnerholm att krita på ett nytt kontrakt, föga troligt dock. Bonkes debut var helt okej, man kunde tydligt se att pågen var nervös som satan.
Citera
2017-09-25, 21:36
Medlem
Blåvitt !
Vad ska vi skylla på idag ?
Citera
2017-09-25, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Näst sämsta säsongen under min livstid? 2002 var ju sämre, men sedan tror jag inte det finns någon mer säsong.

Jag är född 1974 och jag kan inte säga att ens kvalet 2002 var sämst under min livstid för 1974 kom IFK femma i näst högsta divisionen efter IFK Malmö som kom fyra. Alltså kan jag inte säga att IFK är historiskt usla för min del förrän de hamnar i Superettan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in