2017-09-25, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Mycket troligt att eventuella gärningsmän följer vad som skrivs här.
Däremot skulle jag inte tro att de deltar i skrivandet.
Har de hållit sig kalla så här länge så klarar de nog av att bara följa Vad som skrivs, kanske har de roligt åt spekulationerna och teorierna som skrivs.
Men snart så vet vi vilka de andra lirarna är som kallblodigt plågat sina offer-
Tror INTE de har roligt åt det som skrivs härinne alls! Tvärtom följer de nog detta MKT noga för att se hur långt FB detektiverna kommit i sina spekulationer/ Faktatyck.
TICK TACK TICK TACK ! Kanske Polisen ringer på dörren inatt.....kanske kommer de imorgon? Vem vet??
Citera
2017-09-25, 23:40
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
OJ den första bilen visar en mintgrön raggar-kärra
den undre ser ut att vara mer turkosgrön-
vad har sagts? man söker en mintgrön?
och hon som lagt upp bilden -vad är hennes koppling till den mintgröna?

Vittnesuppgifterna sade väl både mintgrön och turkos, som jag uppfattat av mediarapporteringen, och sådana färger kan väl vara svåra att beskriva exakt likadant av olika personer. Bilderna är S*nn* Gyllensv**ns instagrambilder (https://www.instagram.com/s*nn*gyllens**n, byt ut * mot a).

Vet ej om hon har varit uppe i tråden tidigare? Säger inte att hon är skyldig till något, men ändå intressant att två olika turkosa/mintgröna bilar finns på hennes IG.

Hon bor på *k*b*rgs Gård i Tidaholm, ca. 2 timmars bilväg från Mantorp. Stort motorintresse och deltagande i olika bilevenemang i området. *=e

Men jag vill minnas att M*ts Gyllensv**n, boende på samma gård, har nämnts i tråden eftersom en postare såg en mintgrön amerikanare på hans facebook. Ville dock gärna veta om någon av de två bilderna som jag lade upp var samma bild som funnits i tråden tidigare?

Citat:
---hjm487???

Lite osäker på om första bokstaven i regnumret är "H", men resten verkar vara JM 487. Har ej sett detta regnummer i tråden tidigare, någon kanske har tumme med fordonsregistret och kan kolla upp mer
Citera
2017-09-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller så har hon vetat hela tiden och skyddat honom.
Sagt det förut och säger det igen! Hon vet mer om detta än vad hon sagt. Sätt presspå henne så tror jag det löser sig snabbare. NGT VET hon och hon är inte intelligent nog att föra en erfaren föhörsledare bakom skärmen. Men bara vad jag tror.
Citera
2017-09-26, 00:05
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

Lite osäker på om första bokstaven i regnumret är "H", men resten verkar vara JM 487. Har ej sett detta regnummer i tråden tidigare, någon kanske har tumme med fordonsregistret och kan kolla upp mer

RJM 487 skall det nog vara. En Oldsmobile 88 från 1955
Mera info här, dock ej ägare. Nån annan kan kanske bidra med detta.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/RJM487

Intressant (?) kanske är att bilen bytt ägare i början av augusti.
Citera
2017-09-26, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Jag ställer mig ytterst tveksam om detta med att det skulle finnas en åtelkamera uppsatt vid stallet då det än så länge krävs tillstånd som medför stora kostnader!
Åtelkameror används för att fotografera vilt (företrädesvis då av jägare) och är nog inget gemene stallägare sätter upp i anslutning till ett stall. (Ej tillåtet fotografera människor med).
Dessutom blir foton tagna utav just en sån kamera väldigt dåliga i kvalité.
För övrigt så bör stallet det talas om vara det stall som tillhör grannfastigheten till brottsplatsen. Hästarna går i hagar som ligger i direkt anslutning/gränsar till brottsplatsen.....

Läs om åtelkamera och nuvarande regler här (regler som troligen kommer ändras till nästa år).
https://jagareforbundet.se/aktuellt/forbundsnyheter/2017/06/viktigt-med-enkla-regler-for-viltkameror/
Det finns massor med kameror uppsatta som inte har något tillstånd så varför skulle det inte kunna sitta en åtelkamera även i det aktuella stallet?
Citera
2017-09-26, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
RJM 487 skall det nog vara. En Oldsmobile 88 från 1955
Mera info här, dock ej ägare. Nån annan kan kanske bidra med detta.
https://www.car.info/sv-se/license-plate/S/RJM487

Intressant (?) kanske är att bilen bytt ägare i början av augusti.
Förra ägaren heter*var**on kar* *ertil*no i Falköping
Citera
2017-09-26, 00:30
Medlem
EAflumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Mysigt! Hur kommer det sig?

Vi båda kommer från samma håla. Mullsjö är en liten by där i princip alla känner alla, haha.. Så har ju träffat på honom en del genom åren!
Citera
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Tillstånd från länsstyrelsen.ja. Dålig kvalitet, nej.
https://www.kjell.com/se/sortiment/ljud-bild/foto-video/kameror/atelkameror/denver-wcm-5003-atelkamera-med-gsm-p50870

Kan filma med 30 bilder/sekund med 720p.
https://www.youtube.com/watch?v=jIrVu4Qi1ng

Har man problem med vilt som attackerar ens boskap så är det nog inga problem med tillstånd.

Har du några förslag på rovdjur som är ett potentiellt hot mot hästar i ett stall i Östergötland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Ingen stor bekantskapskrets! Försöker tänka tillbaka när han var liten, men inte ens då kan jag komma ihåg att han hade någon direkt bästa vän. Han har alltid varit lite.. egen typ? Lillgammal liksom. Ja, han verkar nästan enbart umgåts med sin familj!

Hans beskrivning av sig själv på Linkedin ger lite svärmorsdrömsvibbar.

Som GW säger så känns han väldigt otippad som dubbelmördare, iaf när jag kollar hans Linkedin och Facebook (och även hans sambos Facebook). Men bevisen mot honom verkar väldigt starka.

Frågan är vilket motivet var, och varför paret Lekander valdes ut. Kopplingen mellan EG och dem verkar inte solklar.

Kan absolut tänka mig att det är flera gärningsmän inblandade, men inte att det nödvändigtvis ska vara en kvinna.

Åklagaren får hålla presskonferens snart!
Citera
2017-09-26, 00:31
Medlem
Inte för att jag tror att någon "raggarbil" har med morden att göra, men här är lite info.

Carinfo är värdelöst men Biluppgifter har mycket uppgifter om fordon.

https://biluppgifter.se/fordon/RJM487

Senaste ägarbyte 2001-04-07.
Citera
2017-09-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Vi båda kommer från samma håla. Mullsjö är en liten by där i princip alla känner alla, haha.. Så har ju träffat på honom en del genom åren!

Tror folk i orten generellt att han är skyldig eller oskyldig?
Citera
2017-09-26, 00:33
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boomfuck
Det finns massor med kameror uppsatta som inte har något tillstånd så varför skulle det inte kunna sitta en åtelkamera även i det aktuella stallet?

Jag förutsätter att "folk i allmänhet" är laglydiga vilket E.G t ex verkar vara direkta motsatsen till.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in