2017-09-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Hittar inte bilden i tråden där en mintgrön amerikanare syns på bild av en annan släktgren av Gyll*nsvaan, så vill bara kolla om detta är samma bild som varit uppe tidigare?

http://www.thepicta.com/media/1082013016378132974_23066105

(Ber om ursäkt ifall bilden är en tråd-repris, men vill gärna dubbelkolla om det är exakt samma bild?)

Edit: Frågan gäller även denna bild:

http://www.thepicta.com/media/1563727199445375527_23066105
---hjm487???
Citera
2017-09-25, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAflume
Detta skrev MGM's sambo på hans fb i lördags när han fyllde år. Så hon verkar ju inte direkt vara så besvärad av att leva ihop med en brutal jävla dubbelmördare.. Hon kan ju inte ha alla hästar hemma eller?

http://imgbox.com/UbyjEI15 (Är förövrigt pappa och lillasyster gyllensvaan som gillat inlägget..)
Är du en av hans vänner!? Jag kan inte se att någon skrivit något efter filmen på hans barn som tittar på tv! Ell har han fler sidor?
Citera
2017-09-25, 20:58
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Hade Edvin häktats ifall han haft ett riktigt bra alibi?

Gissningsvis har väl Edvin inget alibi alls eller så har det slagits sönder.

Det är nog möjligt att utredarna ändå hade varit tveksamma till hur Edvin kunnat teleportera sitt DNA till brottsplatsen. Då har vi ändå inte tagit hänsyn till flera andra omständigheter som tycks vara högst besvärande MGM.

Men rent generellt är det väl svårt att befinna sig på två platser, samtidigt.
Citera
2017-09-25, 20:59
Medlem
EAflumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ssthlmss
Är du en av hans vänner!? Jag kan inte se att någon skrivit något efter filmen på hans barn som tittar på tv! Ell har han fler sidor?

Yes vi är vänner på Facebook!
Citera
2017-09-25, 21:21
Medlem
Citat:

Vad vet du om hans umgänge? Hade han en stor bekantskapskrets eller tillbringade han tiden mest med familj och släktingar?
Citera
2017-09-25, 21:22
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Naturligtvis måste MGM få svårt att krångla sig ur detta. 28 dagars häktningstid tyder på att de har tillräckligt redan från start, enligt mig.
Om han inte sjunger ut mer än ordentligt är han totalt körd, det är mitt tips!
Men vi har inte hört ett knyst om hur förhören går eller utredningen framskrider ö.h.t. på ett bra tag nu. Polisen släpper ingen info alls, vilket givetvis är bra om än retfullt.

Jag tror de ägnar mycket av sin tid till att utesluta andra GM nu. Annars kunde nog åtal väckas snart, som jag har uppfattat bevisläget.
Citera
2017-09-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaakpa
Men för guds skull. Hon pratar ju inte om BO bil...
Den har de ju haft någon månad p¨å sig för att kolla om det finns en GPS i!

Oh - Nej det måste ju förstås vara en av alla de andra bilar som är kända och bekräftade i denna utredning.
Citera
2017-09-25, 21:30
Medlem
EAflumes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Vad vet du om hans umgänge? Hade han en stor bekantskapskrets eller tillbringade han tiden mest med familj och släktingar?

Ingen stor bekantskapskrets! Försöker tänka tillbaka när han var liten, men inte ens då kan jag komma ihåg att han hade någon direkt bästa vän. Han har alltid varit lite.. egen typ? Lillgammal liksom. Ja, han verkar nästan enbart umgåts med sin familj!
Citera
2017-09-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusmumriken76
Där har DU fel! Jag har sett bilderna tagna med åtelkameran själv! De är tagna söndag efter 17.00

Bra jobbat GW. Jag stödjer tesen om kvinnlig medhjälpare. Mera nedblodad kvinna tack. Men varför åtelkamera. Jagar stallägaren på sin tomt?

Eller ligger stallet ute i skogen?
Citera
2017-09-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tornero
Nej jag vet ingenting, bara det som framkommit från åklagaren att han nekar till brott. Nu får ju aset öppna käften och berätta varför hans DNA är där. Lite heder (är kanske fel ordval) kan han väl skänka offrens anhöriga. Men att han inte erkänt något tyder ju på fullblodspsykopat. Är ju knappast någon som planterat hans DNA där.

Är det någon som planterat dna så borde tekniker se att det är funnet i en kontext där det inte förekommer tillsammans med dna från offer. Tex en fimp eller hårstrå som ligger helt cleant åtskilda från själva brottet.
Citera
2017-09-25, 22:58
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Bra jobbat GW. Jag stödjer tesen om kvinnlig medhjälpare. Mera nedblodad kvinna tack. Men varför åtelkamera. Jagar stallägaren på sin tomt?

Eller ligger stallet ute i skogen?

Jag ställer mig ytterst tveksam om detta med att det skulle finnas en åtelkamera uppsatt vid stallet då det än så länge krävs tillstånd som medför stora kostnader!
Åtelkameror används för att fotografera vilt (företrädesvis då av jägare) och är nog inget gemene stallägare sätter upp i anslutning till ett stall. (Ej tillåtet fotografera människor med).
Dessutom blir foton tagna utav just en sån kamera väldigt dåliga i kvalité.
För övrigt så bör stallet det talas om vara det stall som tillhör grannfastigheten till brottsplatsen. Hästarna går i hagar som ligger i direkt anslutning/gränsar till brottsplatsen.....

Läs om åtelkamera och nuvarande regler här (regler som troligen kommer ändras till nästa år).
https://jagareforbundet.se/aktuellt/forbundsnyheter/2017/06/viktigt-med-enkla-regler-for-viltkameror/
Citera
2017-09-25, 23:11
Medlem
Citat:
Mysigt! Hur kommer det sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto