Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Med tanke på att det dröjde 6 år efter försvinnandet som brovittnets uppgifter uppdagades, så visste bekanta innan vem H sågs med ut från statt.
Han blev namngiven av de som observerat det vid senare tillfälle.
Det måste varit en mycket omtyckt och otänkbar gm eftersom ryktesspridningen inte tog fart redan då?
Eftersom pilot är namngiven från fler besökare från statt är det märkligt att det inte kommit fram under alla år..
(Ingen tanke på honom i början, trots att personer observerat H i hans sällskap. Tyder på att det inte var något uppseendeväckande att se dem ihop. Ingen gjorde kopplingen i början att ha honom som misstänkt. Kan tyda på en person som man i allmänhet verkligen är obekväm med att se som skyldig)
Tycker tankegången här är imtressant. Jag tror lite som du här.
Jag har läst detta inlägg flera gånger, vänt och vridit på det.
Min första tanke var "exist beskriver BW här....."
BW verkade vara omtyckt, ganska "ofarlig" i framtoning och en mycket god vän till systrarna Andersson.
Ulrika stod vid hans sida, och tvärtom. Han gjorde insatser för att söka efter Helena. Vem skulle ge sig ut efter någon som har Ulrika vid sin sida.Om Helenas egen syster stod där och trodde på honom, hon skulle inte stödja honom om hon trodde han var skyldig....
Ulrika var troligtvis ytterst sårbar och hon kan ha blivit lurad.....
Nästa tanke var PR. Han syntes med båda tjejerna mycket. Han var ex till Ulrika och kände inte bara Helena väl utan även området kring hennes bostad då han själv bott där! Han har haft drogproblem.....
Båda flitigt nämnda i tråden.
Det finns många icke nämnda. Många som stod väldigt nära dessa tjejer.
Vänner som man inte haft något att säga om och som mycket väl ej ens skulle ifrågasättas då de ej är kända av polis, har ett motiv, ingår i den slutna pakten.
Något hände på festen som ej ska komma ut. De som var på festen reagerade troligtvis på någonting som de ej skulle prata högt om då det kunde peka ut en oskyldig.....
Jag tror man ska kolla nära Helena och Ulrika. Jag tros exist tankegång är väldigt värdefull och värd att läsa flera gånger och tänka igenom. Vi har alla undrat över tystnaden, till exempel....