2017-09-25, 23:37
Medlem
Om nu Helena satt med 2män och en kvinna i/runt baren just innan stängning så vet ju dom 3 vem som är pilot (En av dom måste ju nästan vara pilot själv!) För i helvete,tala om vem det är,nu finns det ju absolut ingen mening med att tiga mer.. eller?
Citera
2017-09-25, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, nej ... Prinzezzan har inte bekräftat att KB körde - bara att det ska ha varit så. KM ska ha varit med - alltså med reservation. (Märk också att Prinzezzan verkar ha skrotat sitt konto efter det att PR dog. En seriös användare? Inte i mina ögon.) Inget har bekräftats att KB skulle jobba! Ingenting säger i dagsläget att KM var med i någon taxi tillsammans med Helena och Ulrika tillbaka till Mariestad - i vart fall inget som har kunnat bekräftas. Slutligen stör jag mig väldigt mycket på "antar". Vet du eller vet du inte? "Antar" är spekulativt och vilseledande. Håll dig fakta om du har sådana. Och sluta att "anta". Det riskerar bara att skapa trådsanningar.

Varför skulle det spridas en lögn om att KB körde? Men visst, bekräftelse behövs från mer säkert håll. Kom ihåg att vi inte hör dementier dock. Jag vet att också KB vet vad som sägs här. Och detta med samhällsklass talande emot km är knas enligt mig. Anonym kille som ingen trodde illa om... bekräftat på förhör 92.
Citera
2017-09-25, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Prinsessan har bekräftat att KB körde Ulrika, Helena, KM till inflyttningsfesten. Eftersom Klas flickvän KB skulle jobba får man vell anta att Klas hängde i Helenas närhet och även troligt att när Helena och Ulrika tar en taxi med två andra till stadshotellet att Klas är en av dem (vem är den andra personen?) När statshotellet stänger runt kl 02:00 hänger Helena i baren med sin väninna och två andra killar. Antar att KM är en av dem (vem är den andra killen?) vem är väninnan ?
Helena ringde Ulrika och sa att hon skulle hem. Sen blir allt oklart...Om hon då går direkt hem så borde hon inte varit mitt på torget? Vad gör hon mitt på torget? Var träffade hon BW? När Helena går ut från statshotellet med vännina och de två killarna. Om då en av killarna var KM och följde Helena? Detta borde den andra killen sett? Vem är han? Vem är väninnan ? Dessa borde sett ifall KM gick med Helena.

Om vi tänker att det stämmer så är de andra högintressanta. Instämmer!
Citera
2017-09-25, 23:59
Medlem
Citat:
Nej, nej ... Prinzezzan har inte bekräftat att KB körde - bara att det ska ha varit så. KM ska ha varit med - alltså med reservation. (Märk också att Prinzezzan verkar ha skrotat sitt konto efter det att PR dog. En seriös användare? Inte i mina ögon.) Inget har bekräftats att KB skulle jobba! Ingenting säger i dagsläget att KM var med i någon taxi tillsammans med Helena och Ulrika tillbaka till Mariestad - i vart fall inget som har kunnat bekräftas. Slutligen stör jag mig väldigt mycket på "antar". Vet du eller vet du inte? "Antar" är spekulativt och vilseledande. Håll dig fakta om du har sådana. Och sluta att "anta". Det riskerar bara att skapa trådsanningar.

Ja vad Prinzezzan egentligen gjorde i denna tråd kan man verkligen undra över. Försvarstalen för PR har varit det primära. I och med att h*n nu lämnar tråden så blir jag oerhört misstänksam mot PR och hans bror. Kanske var det ändå så att de två var i Mariestad den kvällen och letade efter HA. Nu började jakten på nytt efter GM, sår som rivs upp läker inte, kanske orkade han inte med rond två. Jag frågade honom om hans bror, vad han suttit anhållen för och påtalade att M*rtin snackade mycket om HA på fyllan. Han gillade inte att brodern kom på tal. Han sa att han hade sett till att M*rtin blivit portad på en del ställen för hans egen och besökarnas skull. Kanske var det för PR egen skull för att M*rtin skulle hålla käften om HA eller så skyddade han sin bror som "var sin egna värsta fiende" som PR skrev... Att PR dog nu i samband med dna provet, bara 51 år gammal, känns inte som en slump. Dessutom var han hotfull till några användare. Tycker det luktar illa faktiskt och ändå har jag inte haft PR som trolig GM men fan vet... Någon ska ju ha sett en bil på gångstigen utanför HA redan 23.30 tror jag att det var, enligt uppgifter i tråden. Var kanske bröderna ute och skulle köra någon operation övertalning på HA denna kväll? Var HA förbannad över drogerna som placerats hemma hos familjen andersson och var det PR som placerat dem där?
Nä gillar inte
1. plötslig död i samband med dna inlämnat.
2. Hot till några användare som ifrågasatte honom och hans bror.
3. Prinzezzan som styrt och ställt bland uppgifterna i tråden i alla år och som nu inte bryr sig längre...
4. Uppenbart irriterad över att brodern kom på tal och om att han snackar om HA på fyllan.

Var detta ett självmord så pekar det åt PR håll återigen. Han kan inte försvara sig nu så det känns såklart inte bra att ta upp honom men Prinzezzan du lever och kan fortsätta att ta honom i försvar. Detta skaver...
Citera
2017-09-26, 00:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Ja vad Prinzezzan egentligen gjorde i denna tråd kan man verkligen undra över. Försvarstalen för PR har varit det primära. I och med att h*n nu lämnar tråden så blir jag oerhört misstänksam mot PR och hans bror. Kanske var det ändå så att de två var i Mariestad den kvällen och letade efter HA. Nu började jakten på nytt efter GM, sår som rivs upp läker inte, kanske orkade han inte med rond två. Jag frågade honom om hans bror, vad han suttit anhållen för och påtalade att M*rtin snackade mycket om HA på fyllan. Han gillade inte att brodern kom på tal. Han sa att han hade sett till att M*rtin blivit portad på en del ställen för hans egen och besökarnas skull. Kanske var det för PR egen skull för att M*rtin skulle hålla käften om HA eller så skyddade han sin bror som "var sin egna värsta fiende" som PR skrev... Att PR dog nu i samband med dna provet, bara 51 år gammal, känns inte som en slump. Dessutom var han hotfull till några användare. Tycker det luktar illa faktiskt och ändå har jag inte haft PR som trolig GM men fan vet... Någon ska ju ha sett en bil på gångstigen utanför HA redan 23.30 tror jag att det var, enligt uppgifter i tråden. Var kanske bröderna ute och skulle köra någon operation övertalning på HA denna kväll? Var HA förbannad över drogerna som placerats hemma hos familjen andersson och var det PR som placerat dem där?
Nä gillar inte
3. Prinzezzan som styrt och ställt bland uppgifterna i tråden i alla år och som nu inte bryr sig längre...
4. Uppenbart irriterad över att brodern kom på tal och om att han snackar om HA på fyllan.

Var detta ett självmord så pekar det åt PR håll återigen. Han kan inte försvara sig nu så det känns såklart inte bra att ta upp honom men Prinzezzan du lever och kan fortsätta att ta honom i försvar. Detta skaver...

Ja, det skaver som satan!
Citera
2017-09-26, 00:09
Medlem
Begick PR självmord?
Citera
2017-09-26, 00:16
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Nä gillar inte

Instämmer helt och jag menar HELT!
Citera
2017-09-26, 00:19
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Det känns inte bra att PR dog. Risken är stor att fallet/delar av fallet begravs nästa månad.

Nä,det är ju det det inte gör....någon kropp om PR är inblandad vilket jag håller möjligt,lär ju vara körd att hitta....
Citera
2017-09-26, 00:23
Medlem
Donnabella6s avatar
Tänker detta med att UA ville att H skulle ta taxi just DEN kvällen,visste hon vilka som ev var i stan,och hade hört något?
Tänker PR,hans bror Martin el för all del denna Shane som ju verkar vara riktigt rolig som tjej att träffa på....
Citera
2017-09-26, 00:46
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:

Nej, jag har inte skrotat mitt konto! Jag har valt att inte skriva här på ett tag p g a av lögner, falska anklagelser och rent skitsnack. Bristen på respekt och empati är obehagligt påtaglig i tråden, och det gör mig illamående att vissa påstår saker som en nu död man, som denne inte kan försvara sig mot. Så lågt!

Personen som uppgiften om att KB körde bilen kommer ifrån, var själv med. H*n berättade detta för källa B, som berättade det för mig. Hade jag varit med själv, så hade jag skrivit att KB körde. Nu var jag inte med och därför lade jag in en liten osäkerhetsmarkör. Jag litar på min källa, speciellt med tanke på vem källa A är.

Om jag under dessa år varit en "seriös användare" är upp till dig själv att avgöra. Jag har gjort mitt bästa här och delgivit de uppgifter jag fått in. Det som källor inte velat nämnas i tråden, det har jag utelämnat av respekt för deras önskemål.

Att jag skulle ha vetat inledningsvis vem PR var, det är ren bullsh*t! Ett av många falska påståenden. Då skulle jag väl inte ha behövt lägga ner så mycket tid för försöka få reda på det?
Citera
2017-09-26, 00:56
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Med tanke på att det dröjde 6 år efter försvinnandet som brovittnets uppgifter uppdagades, så visste bekanta innan vem H sågs med ut från statt.
Han blev namngiven av de som observerat det vid senare tillfälle.
Det måste varit en mycket omtyckt och otänkbar gm eftersom ryktesspridningen inte tog fart redan då?
Eftersom pilot är namngiven från fler besökare från statt är det märkligt att det inte kommit fram under alla år..
(Ingen tanke på honom i början, trots att personer observerat H i hans sällskap. Tyder på att det inte var något uppseendeväckande att se dem ihop. Ingen gjorde kopplingen i början att ha honom som misstänkt. Kan tyda på en person som man i allmänhet verkligen är obekväm med att se som skyldig)
Tycker tankegången här är imtressant. Jag tror lite som du här.

Jag har läst detta inlägg flera gånger, vänt och vridit på det.
Min första tanke var "exist beskriver BW här....."
BW verkade vara omtyckt, ganska "ofarlig" i framtoning och en mycket god vän till systrarna Andersson.
Ulrika stod vid hans sida, och tvärtom. Han gjorde insatser för att söka efter Helena. Vem skulle ge sig ut efter någon som har Ulrika vid sin sida.Om Helenas egen syster stod där och trodde på honom, hon skulle inte stödja honom om hon trodde han var skyldig....
Ulrika var troligtvis ytterst sårbar och hon kan ha blivit lurad.....

Nästa tanke var PR. Han syntes med båda tjejerna mycket. Han var ex till Ulrika och kände inte bara Helena väl utan även området kring hennes bostad då han själv bott där! Han har haft drogproblem.....

Båda flitigt nämnda i tråden.
Det finns många icke nämnda. Många som stod väldigt nära dessa tjejer.
Vänner som man inte haft något att säga om och som mycket väl ej ens skulle ifrågasättas då de ej är kända av polis, har ett motiv, ingår i den slutna pakten.

Något hände på festen som ej ska komma ut. De som var på festen reagerade troligtvis på någonting som de ej skulle prata högt om då det kunde peka ut en oskyldig.....

Jag tror man ska kolla nära Helena och Ulrika. Jag tros exist tankegång är väldigt värdefull och värd att läsa flera gånger och tänka igenom. Vi har alla undrat över tystnaden, till exempel....
Senast redigerad av GudrunStark 2017-09-26 kl. 01:05.
Citera
2017-09-26, 01:00
Medlem
Donnabella6s avatar
Som sagt PR ,hans bror Martin och Shane,kan det varit dessa UA hade i åtanke när hon bad H taxi(något hon själv säger de aldrig gjorde ).

Och som genom Princess Magi dyker Princess upp när PR kommer på tal.
Han ÄR inte mindre ev inblandad bara för att han avlidit!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in