2017-09-25, 17:21
Medlem
Xeitums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Intressant infallsvinkel; Jag skulle beskriva det som att hon var "inne", umgicks bland stans etablerade elit såsom seglare och bilhandlare. Kom ihåg att det var inte vilken familj somhelst som hade villa på Ekudden på -80 och -90 talet. Området betecknades näst efter Strandvägen som stans "gräddhylla".

Därför blir jag konfunderad när man inser vilken samhällsklass "mannen med pilotglasögon" kommer ifrån.

Gräddhylla, verkligen? Vad jag kan se är medelinkomsten i området inte speciellt hög. Villapriserna tycker jag verkar låga, ungefär som en 1'a lr 2'a här i stan.
Citera
2017-09-25, 17:30
Medlem
Med tanke på att det dröjde 6 år efter försvinnandet som brovittnets uppgifter uppdagades, så visste bekanta innan vem H sågs med ut från statt.
Han blev namngiven av de som observerat det vid senare tillfälle.
Det måste varit en mycket omtyckt och otänkbar gm eftersom ryktesspridningen inte tog fart redan då?
Eftersom pilot är namngiven från fler besökare från statt är det märkligt att det inte kommit fram under alla år..
(Ingen tanke på honom i början, trots att personer observerat H i hans sällskap. Tyder på att det inte var något uppseendeväckande att se dem ihop. Ingen gjorde kopplingen i början att ha honom som misstänkt. Kan tyda på en person som man i allmänhet verkligen är obekväm med att se som skyldig)
Senast redigerad av exsist 2017-09-25 kl. 17:39.
Citera
2017-09-25, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
Helt rätt Jörgen 83, detta tror jag att man ska försöka få en liten översikt av.
Du är från Mariestad, skrev du inledningsvis. Vad har du hört om fallet? Är du i ålder med Helena så att du har gemensamma bekanta? Mariestad är litet och alla känner någon...
Har du en bild av vem Helena var? Stämmer den med gräddhyllan?

Glad att du tar tag i detta och blir väl bemött trots att du nyligen tagit bladet från munnen i tråden.
Du behövs här!

Tack! Ja vet bara generellt att innan det nya ekudden området kom till så kallades det gamla typ för " gräddhyllan" eller liknande. Annars har jag alltid varit intresserad av denna typ av fall varav detta ligger ju väldigt nära hjärtat då familjen verkligen förtjänar att få klarhet samt att man bor här idag. Tror dels på vad GW säger då jag tror att en bil har direkt koppling till det inträffade samt att någon med mycket nära koppling är inblandad. Jag tycker att det är mycket konstigt att de bilar som tagits upp i de olika program är märkligt att åtminstone någon utav de inte fått en ägare för de kan ju inte ha med försvinnandet att göra allihop. Jag är inte i Helenas ålder och det är väldigt konstigt att någon som har kunnat göra något sånt här kan gå här ibland oss om gm gör det o leva ett till synnerhet vanligt liv.
Citera
2017-09-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Gräddhylla, verkligen? Vad jag kan se är medelinkomsten i området inte speciellt hög. Villapriserna tycker jag verkar låga, ungefär som en 1'a lr 2'a här i stan.

På -80, -90 talet var det näst efter Strandvägen stans attraktivaste område. Tider förändras
Citera
2017-09-25, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Med tanke på att det dröjde 6 år efter försvinnandet som brovittnets uppgifter uppdagades, så visste bekanta innan vem H sågs med ut från statt.
Han blev namngiven av de som observerat det vid senare tillfälle.
Det måste varit en mycket omtyckt och otänkbar gm eftersom ryktesspridningen inte tog fart redan då?
Eftersom pilot är namngiven från fler besökare från statt är det märkligt att det inte kommit fram under alla år..
(Ingen tanke på honom i början, trots att personer observerat H i hans sällskap. Tyder på att det inte var något uppseendeväckande att se dem ihop. Ingen gjorde kopplingen i början att ha honom som misstänkt. Kan tyda på en person som man i allmänhet verkligen är obekväm med att se som skyldig)
Det är intressant det du har observerat. Om man även tillägger det som propparn tidigare prata om att den senaste påståendet angående mmpg att det skulle vara KM ifrån ett annat samhällsskikt så rimmar det ganska illa. El har jag fel?
Citera
2017-09-25, 18:52
Medlem
Citat:
På -80, -90 talet var det näst efter Strandvägen stans attraktivaste område. Tider förändras
Jag kan gå i god för att Strandvägen fortfarande är ett relativt attraktivt område.
Citera
2017-09-25, 19:05
Medlem
Citat:
Först måste man bena ut om övergreppet var planerat eller ej.
Många har utgått ifrån att det var ett våldtäktsförsök som gick överstyr.

Jag utesluter inte att det kan vara annat som ligger bakom. I så fall är troligtvis överfallet planerat, undantaget påkörningsolycka.
Om det är så att vår baneman har planerat detta. Kan man då utgår ifrån att han kände till PW:S fest och därefter kunde planera? Men va jag vet så har de på festen typ munkavle på sig enligt tråden. Tror du själv på våldtäktsförsök eller någon annan?
Citera
2017-09-25, 19:22
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jörgen83
Tack! Ja vet bara generellt att innan det nya ekudden området kom till så kallades det gamla typ för " gräddhyllan" eller liknande. Annars har jag alltid varit intresserad av denna typ av fall varav detta ligger ju väldigt nära hjärtat då familjen verkligen förtjänar att få klarhet samt att man bor här idag. Tror dels på vad GW säger då jag tror att en bil har direkt koppling till det inträffade samt att någon med mycket nära koppling är inblandad. Jag tycker att det är mycket konstigt att de bilar som tagits upp i de olika program är märkligt att åtminstone någon utav de inte fått en ägare för de kan ju inte ha med försvinnandet att göra allihop. Jag är inte i Helenas ålder och det är väldigt konstigt att någon som har kunnat göra något sånt här kan gå här ibland oss om gm gör det o leva ett till synnerhet vanligt liv.
När detta inträffade så blev det en stor gemensam sorg för Mariestadsborna och som du säger så är det olustigt att troligtvis så går mördaren omkring mitt bland alla. Man kan undra hur han tänker när fallet blommar upp i media med jämna mellanrum.

Detta är en stor tragedi!

Jag har upplevt att folk än idag har svårt att prata om detta när det kommer till vem som är den skyldige. Mariestadsborna spekulerar inte vitt och brett, enligt mig, även om många säkert har sina egna teorier och misstänkta.

Jag undrar om generationer efter Helena är lika medvetna om denna händelse, om de pratar desto mer?
De har föräldrar och andra som säkert berättat sånt de inte pratas om på stan.

Tänk att en händelse kunde påverka en hel stad som detta har gjort, lamslagit!
Citera
2017-09-25, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GudrunStark
När detta inträffade så blev det en stor gemensam sorg för Mariestadsborna och som du säger så är det olustigt att troligtvis så går mördaren omkring mitt bland alla. Man kan undra hur han tänker när fallet blommar upp i media med jämna mellanrum.

Detta är en stor tragedi!

Jag har upplevt att folk än idag har svårt att prata om detta när det kommer till vem som är den skyldige. Mariestadsborna spekulerar inte vitt och brett, enligt mig, även om många säkert har sina egna teorier och misstänkta.

Jag undrar om generationer efter Helena är lika medvetna om denna händelse, om de pratar desto mer?
De har föräldrar och andra som säkert berättat sånt de inte pratas om på stan.

Tänk att en händelse kunde påverka en hel stad som detta har gjort, lamslagit!
Jo det va en tragedi kan till och med jag ihåg. Jag och några kompisar prata om detta fall. Det är nog ganska många inne och läser sporadiskt men inte så ingående. Men efter vad jag hört så förändra den här dagens händelse Mariestad. En stor förändring var att ingen mer eller mindre fick gå eller cykla hem vart de än va. Det är ju lite märkligt att ingen sett något där neråt ekudden då i alla fall under min tid var folk där neråt o efterfesta speciellt när det är varm sommar. Detta ska ju ha hänt den tiden efter att statt stängde menar ja.
Citera
2017-09-25, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jörgen83
Om det är så att vår baneman har planerat detta. Kan man då utgår ifrån att han kände till PW:S fest och därefter kunde planera? Men va jag vet så har de på festen typ munkavle på sig enligt tråden. Tror du själv på våldtäktsförsök eller någon annan?

Jag tror att gm hade spanat in Helena en längre tid. När läget så dök upp, följde han med henne över bron. Intet ont anande, för hon kände ju honom, lät hon honom hänga på. När han blev närgången sa hon stopp! Där händer någonting, kanske gm blev förnärmad eller kände sig förnedrad. Hursomhelst känner han Helenas livlösa kropp helt plötsligt i sina armar. Sinnet kommer sakta tillbaka och paniken sprider sig..!
------
En dryg halvtimme senare ser två ungdomar en vit bil komma åkande på cykelbanan vid Hällristningsvägen. Efter en stund kommer den tillbaka.
----
Ytterligare en dryg timme senare ser ett vittne en man parkera en bil vid sjukhuset. Mannen med pilotglasögon springer därifrån, för han vet att tiden är knapp. Snart kommer sambon hem, och då måste han ligga i sängen!
Citera
2017-09-25, 20:39
Medlem
Citat:
Jag tror att gm hade spanat in Helena en längre tid. När läget så dök upp, följde han med henne över bron. Intet ont anande, för hon kände ju honom, lät hon honom hänga på. När han blev närgången sa hon stopp! Där händer någonting, kanske gm blev förnärmad eller kände sig förnedrad. Hursomhelst känner han Helenas livlösa kropp helt plötsligt i sina armar. Sinnet kommer sakta tillbaka och paniken sprider sig..!
------
En dryg halvtimme senare ser två ungdomar en vit bil komma åkande på cykelbanan vid Hällristningsvägen. Efter en stund kommer den tillbaka.
----
Ytterligare en dryg timme senare ser ett vittne en man parkera en bil vid sjukhuset. Mannen med pilotglasögon springer därifrån, för han vet att tiden är knapp. Snart kommer sambon hem, och då måste han ligga i sängen!
Okej menar du då att Helena ligger där innan hon blir hämtad av den vita bilen? Är det något speciellt som får dig att tro att bara en person är inblandad el har jag missuppfattat det?
Citera
2017-09-25, 21:05
Medlem
Snart vet precis alla vem du är pilotglasögonmannen. Va en man och stå upp för det du gjort. Dom anhöriga har haft detta i tankarna varje dag sen det hände. Det har säkert även du. Stå upp för din gärning och lätta på ditt samvete och få slut på skiten nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in