Citat:
Ursprungligen postat av
Jörgen83
Tack! Ja vet bara generellt att innan det nya ekudden området kom till så kallades det gamla typ för " gräddhyllan" eller liknande. Annars har jag alltid varit intresserad av denna typ av fall varav detta ligger ju väldigt nära hjärtat då familjen verkligen förtjänar att få klarhet samt att man bor här idag. Tror dels på vad GW säger då jag tror att en bil har direkt koppling till det inträffade samt att någon med mycket nära koppling är inblandad. Jag tycker att det är mycket konstigt att de bilar som tagits upp i de olika program är märkligt att åtminstone någon utav de inte fått en ägare för de kan ju inte ha med försvinnandet att göra allihop. Jag är inte i Helenas ålder och det är väldigt konstigt att någon som har kunnat göra något sånt här kan gå här ibland oss om gm gör det o leva ett till synnerhet vanligt liv.
När detta inträffade så blev det en stor gemensam sorg för Mariestadsborna och som du säger så är det olustigt att troligtvis så går mördaren omkring mitt bland alla. Man kan undra hur han tänker när fallet blommar upp i media med jämna mellanrum.
Detta är en stor tragedi!
Jag har upplevt att folk än idag har svårt att prata om detta när det kommer till vem som är den skyldige. Mariestadsborna spekulerar inte vitt och brett, enligt mig, även om många säkert har sina egna teorier och misstänkta.
Jag undrar om generationer efter Helena är lika medvetna om denna händelse, om de pratar desto mer?
De har föräldrar och andra som säkert berättat sånt de inte pratas om på stan.
Tänk att en händelse kunde påverka en hel stad som detta har gjort, lamslagit!