2017-09-25, 21:31
Medlem
Kan hon ha varit en sleeper som fick betalt av andra partier för att störa och sabba för SD? Det verkar som att hon har gjort många olika saker för att försöka skapa friktion mellan SD och kvinnliga väljare.

Att bli överfallen så som hon beskrev resulterar i skrik, rivsår, påtalla uppmärksamhet. Jag förstår om en full fjortis på fest blir "förstenad" när någon tar på henne med en kvinna av Hannas kaliber borde kunna säga ifrån.

Det hon beskrev var en regelrätt våldtäkt och borde anmälts direkt när det inträffade, istället väljer hon att samla mod och komma på en bra teater att dra inför media flera månader senare.

Hade hon anmält samma dag hade jag köpt det bra mycket mer. Är vanligtvis inte den som tycker att våldtäktsoffer får skylla sig själva (så länge de inte frivilligt går hem till invandrare) men i detta fall så tycker jag att hennes sätt att berätta det kändes allt för fabricerat.
Citera
2017-09-25, 21:32
Medlem
CarlosRexs avatar
Björn Söder Facebook.

Björn Söder

Med anledning av TV4:s Kalla Fakta kan man nu konstatera att valrörelsen är igång och kampanjerna mot SD har startat. Den som ser programmet - och inte bara läser tidningarna - kommer att se att det är fullt av logiska luckor.
Men det innehåller också allvarliga anklagelser om övergrepp, som måste tas på största allvar och utredas. Därför är det bra att partiet nu gjort en egen polisanmälan för att få detta utrett. Man kan tycka att det är mycket märkligt, och rent fruktansvärt, att TV4 sitter på information om begångna övergrepp men agerar inte och gör en polisanmälan. Istället vägrar man ge ut informationen man har i syfte att skapa sensationsnyheter.
Låt mig vara tydlig. Inom SD finns ingen plats för sexuella trakasserier eller övergrepp. Allt sådant tas på största allvar och leder till åtgärder. Tyvärr är det inte alltid lätt att utreda internt och därför har partiet sedan länge en praxis att uppmana den som blivit utsatt att göra polisanmälning. Likaså erbjuder partiet insatser för den som råkat illa ut. Den som hävdar annat ljuger.
BJÖRN SÖDER
Citera
2017-09-25, 21:33
Medlem
Ähhh...klart hon kommit på kant och blivit osams med SD. Jag tror hon bluffar.
Punkt.
Citera
2017-09-25, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Spelar inte så stor roll vilken nivå de har. Som synes här i tråden som sväljer vanliga naiva svenskar detta med hull och hår. År 2017 och folk har fortfarande inte lärt sig någonting om svensk media.

Inga bevis. Motparter får inte komma till tals. Noll opartiskhet.

Det här programmet skulle inte klara en anmälan till granskningsnämnden, om granskningsnämnden i huvudsak inte hade bestått av folk på vänsterflygeln. Men nu gör de det.
Citera
2017-09-25, 21:36
Medlem
Månsans avatar
Det mest chockerande som framkom i TV4-reportaget var att SD-toppen, sannolikt kända riksdagsmän, kastat påsar med avföring på den stackars sparkade SD-arabens hem. Man kan riktigt se framför sig hur Jomshof, Söder och Mattias Karlsson smyger sig fram mitt i natten med sina avföringspåsar. Sen bara *splash* "tjoff* *poff* när bajset träffar fönster och väggar -- riktigt dåligt gjort av SD-topparna.

Kan man verkligen rösta på ett parti där partitoppen kastar bajs? Ja, jag tror det. Jag tänker rösta på SD.
Citera
2017-09-25, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Björn Söder Facebook.

Björn Söder

Med anledning av TV4:s Kalla Fakta kan man nu konstatera att valrörelsen är igång och kampanjerna mot SD har startat. Den som ser programmet - och inte bara läser tidningarna - kommer att se att det är fullt av logiska luckor.
Men det innehåller också allvarliga anklagelser om övergrepp, som måste tas på största allvar och utredas. Därför är det bra att partiet nu gjort en egen polisanmälan för att få detta utrett. Man kan tycka att det är mycket märkligt, och rent fruktansvärt, att TV4 sitter på information om begångna övergrepp men agerar inte och gör en polisanmälan. Istället vägrar man ge ut informationen man har i syfte att skapa sensationsnyheter.
Låt mig vara tydlig. Inom SD finns ingen plats för sexuella trakasserier eller övergrepp. Allt sådant tas på största allvar och leder till åtgärder. Tyvärr är det inte alltid lätt att utreda internt och därför har partiet sedan länge en praxis att uppmana den som blivit utsatt att göra polisanmälning. Likaså erbjuder partiet insatser för den som råkat illa ut. Den som hävdar annat ljuger.
BJÖRN SÖDER

Bra av B.S. Har han förekommit Jomshof? Nog borde det väl finnas ett uttalande från den nuv. partisekreteraren också?
Citera
2017-09-25, 21:37
Medlem
JaneMarples avatar
Henrik vinge är arg.
SD i totalattack: ”TV4 utnyttjar brottsoffer och väljer att undanhålla för polisen för sensationsverkan”
Citera
2017-09-25, 21:39
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Det mest chockerande som framkom i TV4-reportaget var att SD-toppen, sannolikt kända riksdagsmän, kastat påsar med avföring på den stackars sparkade SD-arabens hem. Man kan riktigt se framför sig hur Jomshof, Söder och Mattias Karlsson smyger sig fram mitt i natten med sina avföringspåsar. Sen bara *splash* "tjoff* *poff* när bajset träffar fönster och väggar -- riktigt dåligt gjort av SD-topparna.

Kan man verkligen rösta på ett parti där partitoppen kastar bajs? Ja, jag tror det. Jag tänker rösta på SD.

Du tycker inte fingervåldtäkten var otäckt? Att ha en riksdagsledamot inom SD som går runt och fingervåldtar oliktänkande känns fel.
Citera
2017-09-25, 21:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Björn Söder

BJÖRN SÖDER

Bra och tydligt av Björn Söder. På samma gång som anklagelserna givetvis känns helt påhittade, så ska de ju tas på allvar om det finns en gnutta sanning. Det är allvarliga anklagelser.

Man kan hoppas att om de visar sig helt grundlösa (vilket ju är sannolikt) så får både Hanna Wigh och TV4 någon form av bestraffning för förtal. Vore rimligt.
Citera
2017-09-25, 21:40
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaneMarple
Henrik vinge är arg.
SD i totalattack: ”TV4 utnyttjar brottsoffer och väljer att undanhålla för polisen för sensationsverkan”
Henrik Vinge är bra, lyssna här. Hon verkar ju nästan helt överrumplad.
Citera
2017-09-25, 21:41
Medlem
SecretQs avatar
Vem är snuskhummern? Är det tabu att outa någon från järnrörspartiet, för någon måste ju sitta inne med fakta. Fast det kanske bara är okej att fläska ut saker som andra partiers medlemmar pysslar med.
Citera
2017-09-25, 21:41
Medlem
jc90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rickardrattradig
Och om du lämnar frågan om partipolitik, den intresserar nämligen inte mig, hur skulle du själv framträda och försvara dig om det som hon säger inte är riktigt?

Skulle det kännas bra för dig och tror du att allmänheten och media skulle lyssna på dig? Och skulle det kännas rättssäkert?
Wigh har inte namngett någon det är ingen som behövt försvara sig. Det givna svaret är att man polisanmäler, stänger av tills ärendet är polisiärt utagerat. Efter ett enskilt tillfälle kanske man inte kan göra något men har man återkommande indicier så har man som sagt mycket att förklara.

Rapporten hon nämner finns ju uppenbarligen spridd inom partiet den saken bör inte vara svår att utreda. Istället för att som Jomshof beklaga sig över att Wigh gått ut och berättat det i media så skulle man ha rett ut det på riktigt och sedan gått ut med det offentligt av egen kraft för att förekomma det som ändå lär nystas upp. Handlar man på eget intiativ så belönas det i form av trovärdighet. Uppenbarligen gjordes inte detta.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det handlar inte om damage-control. Det handlar om simpel källkritik och TV4 har sannerligen inget gott rykte vad gäller nyhetsrapporteringen. Jag förstår att många förhåller sig hyggligt skeptiska till ett TV4 scope

Skeptisk är en sak men hur skall SD inge trovärdighet om de far på detta vis? Det är hel jävla sörja. Ständigt framföra hur de andra s.k. feministiska partierna svikit kvinnorna så nystas detta upp inom SD själva.

Partiet har ju totalt eroderat möjligheterna till att ingå regeringen för en bra tid framöver. Hur skall något annat parti kunna samarbeta med SD efter detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in