2017-09-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Tja, kvällens "Kalla Fakta" är slut.
Blev jag mycket klokare? Blev någon tittare mycket klokare?

Förutom Hanna Wigh själv, som tycks ha skaffat klippkort hos polisen för anmälningar, så hade "Kalla Fakta" skrapat ihop ett gäng vittnen som fått sparken ur partiet för flera år sedan.

Det hela avslutades med ett inbrott hos Hanna Wigh, där det påstods att SD-politiker var gärningsmännen...

Om SVT har svalt dessa anklagelser utan rejält med kött på benen, och de visar sig vara falska, så kommer SD att få ett rejält uppsving i opinionen.

Hur ska SD få medial upprättelse?
Inte kommer det göras TV program eller tidningar som visar motsatsen om det så bevisas.
Citera
2017-09-25, 21:22
Medlem
CarlosRexs avatar
Vet inte om detta tagits upp i tråden men finns bakom betalvägg i SkLt

Jörtoft: "Lättad att Wigh lämnar"
POLITIK SD:s distriktsordförande Hannya Jörtoft säger att hon är lättad över att Hanna Wigh deklarerat att hon lämnar partiet.
— Vi har personärenden mot både Hanna Wigh och Maddelen Larsson, säger hon.
Citera
2017-09-25, 21:22
Medlem
Det här gick precis från en SD skandal till S skandal.

TV4 bör omgående se till att släppa källor, det är grova anklagelser dem kommer med i en valrörelse.

Nu drevar Expressen med att Hagwall lämnade pga av "kvinnokulturen", hon uteslöts för att hon kritiserat judarnas inflytande över media, dvs tidningen Expressen och TV4.
Citera
2017-09-25, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Vet inte om detta tagits upp i tråden men finns bakom betalvägg i SkLt

Jörtoft: "Lättad att Wigh lämnar"
POLITIK SD:s distriktsordförande Hannya Jörtoft säger att hon är lättad över att Hanna Wigh deklarerat att hon lämnar partiet.
— Vi har personärenden mot både Hanna Wigh och Maddelen Larsson, säger hon.
Mönstret känns igen av SD.
Citera
Medlem
Säger en del om den låga ambitionen hos Kalla Fakta med sin "granskade" journalistik där man sänder ett program som i princip enbart baseras på icke styrkta påståenden. Journalistik handlar idag endast om klick.
Citera
Medlem
Jag är mest förvånad över att någon är förvånad. Det här har pågått i många år. Det är tokstollar allesammans. Att kvinnor finns med i det partiet är obegripligt. Ännu obegripligare att över 20% röstar på detta stolleparti. En parti fullt av otäcka män i ledningen. (män och män ha, ha).

J Åkesson kan INTE svara på någonting. Han vet ingenting. Borde man kanske missförtroendeförklara både honom och resten av dyngan som representerar SD och släppts in i vår riksdag.
Citera
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Det glädjer mig att vi SDare inte köper denna hittepåstoryn.

Det kan mycket väl ligga något i detta.

Sånt här sker i alla partier. I företagsledningar mm.

SD är ett hot, givetvis måste granska opartiskt.

Är Kalla fakta opartiska? Nej. Det finns inga opartiska idag.

Frågan är snarare om hur man lyfter upp sådana saker.

Är Wigh pålitlig? Nej. Men det spelar inte så stor roll, SD ska klämmas dit. Oavsett fakta eller fiction.

Jag skulle vilja se grävande journalistik i varje parti. Men det vore väl inte av intresse, för de med särintresse...

Givetvis har hon fått vatten på sin kvarn. Hur än trovärdig hon är så säljer det.

Kolla kalla faktas facebook nu, Svenskarna rasar.
Citera
2017-09-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greenhat
Nu spekuleras det en hel del, så även jag hoppar in och gissar.

Om vi utgår för att hon pratar sanning.

Har partikamraten hon slogs med för ett tag sedan, kopplingar till mannen som inte pekas ut?

Vem kan mannen vara?
Är han en höjdare, är han en av de fyra eller är han 20 namn ner på listan?

Varför är Wigh rädd för mannen, har han järnrör?

De flesta SDare verkar vara nördiga kostymnissar.

Varför är hon rädd?

Om han namnges så är det mer vinning för henne.

Annars så blir det bara ett rykte att en galning går lös i riksdagshuset, och bara Wigh vet vem han är. dvs en attack emot hela partiet. (iaf mot de manliga)

Mja, namnet är nog redan känt bland vissa journalister tror jag. Nu gäller det bara att fortsätta skrivandet ett par dagar till. Sedan kan ballongen punkteras definitivt. Det är min gissning.
Citera
Medlem
okok1s avatar
Jag tror folk har har missat att HW har blivit sextrakasserad av 2 olika män. Det första skedde runt 2012-2013, och då fick han sluta för att fler kvinnor berättade. Han fick tillbaka jobbet efter en tid.

Den andra mannen körde upp ett finger i HW. Jag minns inte när detta var? Jag har sett årtal 2015 här i tråden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Varför blir man inte förvånad över att SD-trollen försöker köra en damage control i flashbacktråden. Lycka till att locka till fler kvinnor till partiet. Nattsvart läsning i denna tråd.

Och om du lämnar frågan om partipolitik, den intresserar nämligen inte mig, hur skulle du själv framträda och försvara dig om det som hon säger inte är riktigt?

Skulle det kännas bra för dig och tror du att allmänheten och media skulle lyssna på dig? Och skulle det kännas rättssäkert?
Citera
2017-09-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillastrypar-rens
En sak kan vi vara överens om. Kalla Fakta hade aldrig kört så här tunt material mot sossar, miljöpartister eller vänstern. Ja, inte ens mot moderater eller övriga i alliansen.

Men när det gäller SD så ger man sig ett frikort när det gäller seriös journalistik.

Även om jag försöker titta objektivt på det, så var det riktigt dåligt reportage och journalistik. Men nu är inte Kalla Fakta vad det en gång var, den tid då man levererade bra journalistik. När det mer "Hänt i veckan" nivå på det.
Spelar inte så stor roll vilken nivå de har. Som synes här i tråden som sväljer vanliga naiva svenskar detta med hull och hår. År 2017 och folk har fortfarande inte lärt sig någonting om svensk media.
Citera
2017-09-25, 21:30
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nippleslip
"Vad var det som hände exakt?

– Det var telefonsamtal, kommentarer och sms under en lång period, över ett år. Det var aldrig något fysiskt, men han kunde till exempel säga ”åh fan va kåt jag är” när vi var ensamma eller åkte bil ihop."

Stämmer ju inte så bra överrens med vad hon säger nu som då , 2013 .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Fingerpullandet ska ha skett under år 2015.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in