2017-09-25, 21:16
Medlem
Nippleslips avatar
"Vad var det som hände exakt?

– Det var telefonsamtal, kommentarer och sms under en lång period, över ett år. Det var aldrig något fysiskt, men han kunde till exempel säga ”åh fan va kåt jag är” när vi var ensamma eller åkte bil ihop."

Stämmer ju inte så bra överrens med vad hon säger nu som då , 2013 .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab
Citera
2017-09-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Hade ju varit intressantare om de presenterat ett namn på den påstådda fingerpullaren, samt återgivit dennes version vad som egentligen hänt.

Känns som att det är något som saknas i den här storyn.

Som det presenteras i TV4 tycker jag det osar lite katt. Det ska bli ytterst intressant att läsa om återverkningarna runt detta.

Skulle det visa sig att hela partiledningen är korrupt bör den givetvis bytas ut. Om det skulle finnas några opinionsmässiga vinnare på det här, skulle jag gissa på att det handlar om partier som NMR. Ironiskt på något vis om det skulle bli så. Att Bonnierägda TV4 hjälper fram ett sådant parti genom sin nyhetsrapportering.
Hon kanske väntar med att avslöja namnet till slutet på augusti 2018.
Citera
2017-09-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Kalla fakta kör en story mot SD alltså.

Sånt här skit händer i alla partier, bara att SD är grädden att ruska om i.

Wigh är inte trovärdig och spelar på.

Men, det ger ju tittare visst?

Varför skulle Wigh hitta på en sån fruktansvärd historia?

Jag har fullt förtroende för vad hon råkat ut för, sen om media förstorar upp, och "köttar på",
behöver inte det betyda att hon inte är trovärdig.
Citera
2017-09-25, 21:18
Medlem
Sperssons avatar
.
Tja, kvällens "Kalla Fakta" är slut.
Blev jag mycket klokare? Blev någon tittare mycket klokare?

Förutom Hanna Wigh själv, som tycks ha skaffat klippkort hos polisen för anmälningar, så hade "Kalla Fakta" skrapat ihop ett gäng vittnen som fått sparken ur partiet för flera år sedan.

Det hela avslutades med ett inbrott hos Hanna Wigh, där det påstods att SD-politiker var gärningsmännen...

Om SVT har svalt dessa anklagelser utan rejält med kött på benen, och de visar sig vara falska, så kommer SD att få ett rejält uppsving i opinionen.
Citera
2017-09-25, 21:18
Medlem
Jag såg programmet, kliade mig i huvudet och gäspade. Men angående Hanna så finns det säkert massa svin i SD. Ett gäng killar, en kvinna kommer in i sällskapet, alla tappar förståndet, kvinnan blir girig av uppmärksamhet, det knullas runt, folk blir sårade och hugger varandra i ryggen. Men men så mycket bryr jag mig inte annat än att ser jag Hanna vänder jag på klacken och går åt andra hållet. I övrigt bittra gamla kamrater som vill in i rampljus och värme och förråda gamla ideal.

Alla i programmet läser tråden: ni säljer själen till fienden och ni äcklar mig.
Citera
2017-09-25, 21:19
Medlem
-Valhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Varför har hon inte det? Har hon tidigare ertappats med lögn? När hon slog larm om Anders Forsbergs förskingring till exempel visade det sig att hennes anklagelser stämde.

Att utan några som helst bevis peka ut SD:are för att ha gjort ett påstått inbrott i hennes hem. Det påståendet håller verkligen inte alls.
Det är inte helt otroligt att hon skulle bli utesluten framöver, pga av hennes egna våldsamma beteende, vilket kan utgöra en grogrund till att vilja hämnas på partiet.
Ha en dold kamera när hon går in och pratar ett förtroligt samtal med Jomshof, höjer inte heller hennes trovärdighet, när det egentligen handlar om att försöka knivhugga honom i ryggen. Lyckligtvis så lyckades hon inte med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nippleslip
"Vad var det som hände exakt?

– Det var telefonsamtal, kommentarer och sms under en lång period, över ett år. Det var aldrig något fysiskt, men han kunde till exempel säga ”åh fan va kåt jag är” när vi var ensamma eller åkte bil ihop."

Stämmer ju inte så bra överrens med vad hon säger nu som då , 2013 .

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Det där är Håkan Borg affären och välkänt vid det här laget. En helt annan historia. Skrevs mycket om det när det begav sig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasisen
Hon berättar i Kalla Fakta om att hon haft inbrott i sitt hus och att hon tror att SD:are var gärningsmännen.

Varför i tusan skulle SDare bryta sig in hos henne? Snarare vanliga tjyvar o banditer eller narkomaner.
Hon har haft händelse efter händlese säger hon och ändå visar hon upp sig på TV med hur hus ser ut osv.
Det hade inte jag gjort om jag varit med om det hon säger.
Citera
2017-09-25, 21:20
Medlem
En sak kan vi vara överens om. Kalla Fakta hade aldrig kört så här tunt material mot sossar, miljöpartister eller vänstern. Ja, inte ens mot moderater eller övriga i alliansen.

Men när det gäller SD så ger man sig ett frikort när det gäller seriös journalistik.

Även om jag försöker titta objektivt på det, så var det riktigt dåligt reportage och journalistik. Men nu är inte Kalla Fakta vad det en gång var, den tid då man levererade bra journalistik. När det mer "Hänt i veckan" nivå på det.
Citera
2017-09-25, 21:20
Medlem
Nu spekuleras det en hel del, så även jag hoppar in och gissar.

Om vi utgår för att hon pratar sanning.

Har partikamraten hon slogs med för ett tag sedan, kopplingar till mannen som inte pekas ut?

Vem kan mannen vara?
Är han en höjdare, är han en av de fyra eller är han 20 namn ner på listan?

Varför är Wigh rädd för mannen, har han järnrör?

De flesta SDare verkar vara nördiga kostymnissar.

Varför är hon rädd?

Om han namnges så är det mer vinning för henne.

Annars så blir det bara ett rykte att en galning går lös i riksdagshuset, och bara Wigh vet vem han är. dvs en attack emot hela partiet. (iaf mot de manliga)
Citera
2017-09-25, 21:21
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Hon ger bara bilden av en psykiskt instabil tjej som behöver uppmärksamhet och få lite rampljus. Jag tycker det är synd att Fake News TV4 går på den här minan. Inte ett ord att hon har slagits med andra tjejer och levt fan inom partiet. Inte ett enda knyst om att hon förmodligen utsatt dom människorna för en mardröm, att bli misshandlad.

Uppmärksamhet måste hon ha fått av det ordinarie riksdagsuppdraget. Varför skulle hon behöva ännu mer uppmärksamhet genom att anklaga en icke-namngiven person för sextrakasserier? Nu är hon körd för tid och evighet och inget parti kommer vilja ta i henne med tång ens. Reportaget måste ha spelats in i sommar och slagsmålet mellan henne och en partikamrat skedde efter det.
Citera
2017-09-25, 21:21
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jc90
Varför blir man inte förvånad över att SD-trollen försöker köra en damage control i flashbacktråden. Lycka till att locka till fler kvinnor till partiet. Nattsvart läsning i denna tråd.

Det handlar inte om damage-control. Det handlar om simpel källkritik och TV4 har sannerligen inget gott rykte vad gäller nyhetsrapporteringen. Jag förstår att många förhåller sig hyggligt skeptiska till ett TV4 scope
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in