2017-09-25, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xeitum
Nej, nej nu blev det fel. Det som sagts är att BW stötte på en tjej på JH's fest i Radbyn. Tjejen ska ha nobbat BW o gått tillbaka till sitt ex som tydligen också var på festen. En vit Opel kadett är sagt, tror ingen har kommit med något påstående om vems bilen var. Verkar inte heller helt säkert om Shane P var med i bilen lr inte, om han var det så tror jag att risken för att BW kan vara inblandad ökar, detta med tanke på att MR Pumfrey blev jäkligt otrevlig mot tjejer i påstruket tillstånd, allt enligt tråden.

Shane påstås även ha återvänt till England något/några år efter HA's försvinnande efter ha åkt på rejält med stryk av ett invandrargäng, hade möjligen något att göra med att han misshandlat nån tjej.
Så din hypotes ligger då i att dessa bägge män skulle ha dykt upp i en bil någon gång under den kryptiska tiden eller hur tänker du kring det hela?
Citera
2017-09-25, 21:11
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Snart vet precis alla vem du är pilotglasögonmannen. Va en man och stå upp för det du gjort. Dom anhöriga har haft detta i tankarna varje dag sen det hände. Det har säkert även du. Stå upp för din gärning och lätta på ditt samvete och få slut på skiten nu.

Enligt Radio Skaraborg säger ju mannen att hans anhöriga inget vet. Vet vi att det är så?
Citera
2017-09-25, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jörgen83
Okej menar du då att Helena ligger där innan hon blir hämtad av den vita bilen? Är det något speciellt som får dig att tro att bara en person är inblandad el har jag missuppfattat det?

Ja, jag tror Helena blev liggande vid dungen. Jag tror inte hon blev våldtagen. Efter hon bragts om livet blev hon hämtad.

Om det däremot är två gm, tror jag bilen fanns med redan från början. I så fall blev antagligen Mannen med pilotglasögon och Helena upplockade av "chauffören" bakom fängelset någonstans. Cigarettfimparna vid lekplatsen kan vara "villospår", likväl som ett tecken på att Helena och gm satt och snackade en stund innan kalabaliken bröt ut. Dock blir hundvittnets tidsangivelser vid detta scenario svårt att få ihop.
Citera
2017-09-25, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Ja, jag tror Helena blev liggande vid dungen. Jag tror inte hon blev våldtagen. Efter hon bragts om livet blev hon hämtad.

Om det däremot är två gm, tror jag bilen fanns med redan från början. I så fall blev antagligen Mannen med pilotglasögon och Helena upplockade av "chauffören" bakom fängelset någonstans. Cigarettfimparna vid lekplatsen kan vara "villospår", likväl som ett tecken på att Helena och gm satt och snackade en stund innan kalabaliken bröt ut. Dock blir hundvittnets tidsangivelser vid detta scenario svårt att få ihop.
Vilka ciggarettfimpar?
Citera
2017-09-25, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Med tanke på att det dröjde 6 år efter försvinnandet som brovittnets uppgifter uppdagades, så visste bekanta innan vem H sågs med ut från statt.
Han blev namngiven av de som observerat det vid senare tillfälle.
Det måste varit en mycket omtyckt och otänkbar gm eftersom ryktesspridningen inte tog fart redan då?
Eftersom pilot är namngiven från fler besökare från statt är det märkligt att det inte kommit fram under alla år..
(Ingen tanke på honom i början, trots att personer observerat H i hans sällskap. Tyder på att det inte var något uppseendeväckande att se dem ihop. Ingen gjorde kopplingen i början att ha honom som misstänkt. Kan tyda på en person som man i allmänhet verkligen är obekväm med att se som skyldig)

Exakt! Spinner vidare på din teori lite. "Pilot" måste vara känd av många eftersom han setts på Stadt med HA. Pilot är med säkerhet också förhörd i ett tidigt skede med tanke på att de flesta på Stadt blev hörda. Eftersom Brovittnet blivit så centralt i utredningen när han såg "pilot" med HA på bron så betyder det att pilot själv inte berättat detta i första förhöret. Denna lögn är otroligt besvärande för Pilot i dagsläget, men räcker ju tyvärr inte på långa vägar att få någon häktad eller dömd.

Detta resonemang pekar på att pilot med allra största sannolikhet är inblandad i förvinnandet. Varför skulle han annars undanhålla att han setts på bron med Helena?
Citera
2017-09-25, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Enligt Radio Skaraborg säger ju mannen att hans anhöriga inget vet. Vet vi att det är så?
Dom anhöriga till H.A. och dom anhöriga till pilot är ju inte samma människor
Citera
2017-09-25, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Exakt! Spinner vidare på din teori lite. "Pilot" måste vara känd av många eftersom han setts på Stadt med HA. Pilot är med säkerhet också förhörd i ett tidigt skede med tanke på att de flesta på Stadt blev hörda. Eftersom Brovittnet blivit så centralt i utredningen när han såg "pilot" med HA på bron så betyder det att pilot själv inte berättat detta i första förhöret. Denna lögn är otroligt besvärande för Pilot i dagsläget, men räcker ju tyvärr inte på långa vägar att få någon häktad eller dömd.

Detta resonemang pekar på att pilot med allra största sannolikhet är inblandad i förvinnandet. Varför skulle han annars undanhålla att han setts på bron med Helena?
En annan anledning skulle kunna vara att det är besvärande att ses ensam tillsammans med en annan kvinna. Polisen måste ju ändå fråga ev sambo om när vederbörande kom hem den natten och på det viset skulle hon kunna lägga ihop 1 och 1.
Citera
2017-09-25, 21:35
Medlem
Citat:
Vilka ciggarettfimpar?

Läs poliskommisarie Karl-Er*k Kv*st förhör med hundvittnet "Hanna". Du hittar det på P4 Skaraborg.
Citera
2017-09-25, 21:48
Medlem
Citat:
Läs poliskommisarie Karl-Er*k Kv*st förhör med hundvittnet "Hanna". Du hittar det på P4 Skaraborg.
Snälla skicka en länk, jag hittar det inte.
Citera
2017-09-25, 21:56
Medlem
Citat:
Snälla skicka en länk, jag hittar det inte.

http://sverigesradio.se/fallethelena/

http://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/5c3921f8-85fa-4db9-aa0c-27219ff485fc.pdf
Citera
2017-09-25, 22:10
Medlem
Citat:
http://sverigesradio.se/fallethelena/

http://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/5c3921f8-85fa-4db9-aa0c-27219ff485fc.pdf
Kanske är jag blind, men jag ser inte fimparna?
Citera
2017-09-25, 22:13
Medlem
Citat:
Kanske är jag blind, men jag ser inte fimparna?
De frågar om hon känner till om HA röker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in