2017-09-25, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baradino
Antagligen 0, är det annat kommer det väl fram innan valet när deklarationerna är klara.

Haha, ja för hon lär ju deklarera stålarna!

Möjligen får hon betalning genom ett utlovat jobb / utbildning / lägenhet. Blir intressant att se var hon hamnar efter att ha mjölkat det hon får som politisk vilde.

Att vänta så här länge med avslöjandet och dessutom aldrig polisanmäla gör det hela ofattbart suspekt.
Senast redigerad av 666ten 2017-09-25 kl. 21:07.
Citera
2017-09-25, 21:05
Medlem
HeroesSilencios avatar
Hon är inte längre med i partiet men skall sitta kvar i Riksdagen. Hon är inte trovärdig det minsta måste jag säga, hade hon blivit utsatt för det hon påstår så hade hon inte velat sätta sin fot i Riksdagen. Tagit avstånd från allt och legat hemma och skakat i Skaraborg. Hon ger bara bilden av en psykiskt instabil tjej som behöver uppmärksamhet och få lite rampljus. Jag tycker det är synd att Fake News TV4 går på den här minan. Inte ett ord att hon har slagits med andra tjejer och levt fan inom partiet. Inte ett enda knyst om att hon förmodligen utsatt dom människorna för en mardröm, att bli misshandlad.
Citera
2017-09-25, 21:07
Medlem
Det var som jag kunde se sex normala och trovärdiga fd sd:are som trädde fram i programmet och bilden är att sd har mycket att jobba med. Att erkänna problemen är nödvändigt om man ska ha en chans att ta itu med dem . Frågan är väl om problemen är så stora att partiledningen inte orkar ta itu med dem?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Fast jag tycker att alla som nu går ut och ojar sig får skylla sig själva. Man ska vara noga när man besudlar sig med främmande människor.

Ja för SD är ju mitt ute bland oss på festivaler och badhus. Rätt som det är kan en SD-riksdagsledamot göra en taharrush på dig. Stanna hemma!
Citera
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Valhall
Hon kan ju inte peka ut en person på det sätt som du önskar, för det skulle gå under grovt förtal. Om det är sant det hon påstår, så borde hon ha gjort en polisanmälan när det skedde.
Och på vilket sätt har hon visat på ett våldsamt beteende? Hon är ett brottsoffer som är utsatt för våld från andra och har gjort polisanmälan i båda fallen.
Citera
2017-09-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Kollar på kalla fakta nu. Hela historien känns väldigt tunnsådd med en massa föredettingar som vill sätta kniven i SD efter att ha gjort sig omöjliga där och Jimmie Åkesson håller masken för att inte be reportern dra åt h-e med sina irrelevanta tramsfrågor.
Hanna Wighs instabila beteenden i övrigt ger ju knappast stöd för hennes påståenden. Vilken normal människa börjar boxas med sina partikamrater på ett möte liksom?
Nja, det finns väl en anledning till att de som framträdde i programmet inte längre är med i SD. Jimmie Åkesson höll inte alls masken. Hur har Hanna Wighs beteende varit instabilt, i jämförelse med exempelvis Kent Ekeroths beteende? Jag undrar om den f.d. säkerhetsansvarige för SD syftade på Ekeroth när han talade om berusade SDare i Riksdagen som tafsar på kvinnliga partikamrater.
Senast redigerad av nantale 2017-09-25 kl. 21:18.
Citera
2017-09-25, 21:09
Medlem
teasardigs avatar
Citat:
Håller med dig! Dokumentären är oerhört tunn, och luktar smutskastning mer än ett dokumentärt reportage. Hanna Wigh har inte stor trovärdighet alls...

Varför har hon inte det? Har hon tidigare ertappats med lögn? När hon slog larm om Anders Forsbergs förskingring till exempel visade det sig att hennes anklagelser stämde.
Citera
2017-09-25, 21:11
Medlem
BorgeHs avatar
Det kanske är värt att fundera varför denna affär tas upp nu av TV4 och Hanna Wigh?

Hur troligt är det att det är något bakom hennes påståenden? Hur balanserad är hon? Hur var det i Falköping med bråk och slagsmål mellan Hanna Wigh och en annan kvinna på ett möte? Hur är det med hennes tablett-missbruk efter ridolyckan? Bokstavskombinationen? Hur trovärdig är hon?

Varför väntar hon tills nu? Om jag fick ett finger uppkört så hade det hänt något direkt, inte efter flera år.

Är nomineringarna klara inom SD inför nästa år? Var hon på icke valbar plats nästa år?

Varför sitter hon kvar i Riksdagen om hon nu är rädd för SD:s riksdagsmän? Varför avgår hon inte?

Hur mycket betalt har hon fått av TV4? Är det journalism på lägsta nivå, "kiss-and-tell" med en bra prislapp? Det vi ser i England då bimbos berättar vad någon kändis gjort på fyllan och villan för någon kvällstidning och kvitterar en mycket hög ersättning samtidigt som kändisens liv slås i spillror.

Hur mycket betalt har Hanna Wigh fått för att förstöra SD:s rykte? Det är ju det enda hopp vi har haft för att få slut på vansinnet nästa höst! Har hon sålt det för några "silver-penningar" till Bonnierfamiljen?

Historiens dom kommer att drabba henne hårt ifall detta är påhittat!
Senast redigerad av BorgeH 2017-09-25 kl. 21:14.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det är ju ett extremt grovt övergrepp som hon anklagar "någon" för att ha gjort.

Hålla fast henne med stryptag med ena handen, föra in andra handen i byxan och sticka upp ett finger. Vad skulle straffet vara för ett sådant beteende? Några år i fängelse iallafall?

Så då faller ju allt pladask. Att tro att det finns en sådan person som inte Wigh "vågar ange" och som Kalla Fakta inte "vill ange" är ju helt totalt orimligt. Speciellt som hon säger ännu mycket mer allvarliga anklagelser utan att ange några namn överhuvudtaget.
Citera
Medlem
Citat:
Hon kan ju inte peka ut en person på det sätt som du önskar, för det skulle gå under grovt förtal. Om det är sant det hon påstår, så borde hon ha gjort en polisanmälan när det skedde.

Redan 2013 var hon ute i media.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Har man varit kvar så länge och inte lärt sig att skaffa bevis för sina olika påstående har man en skruv lös. Vilken normalbegåvad människa som helst borde inse att ens trovärdighet kommer att ifrågasättas, och därmed skaffar man bevis.

Min magkänsla (då som nu) är att alla stilettklackar inte står på skohyllan när det kommer till Wigh. Och nu när hon är slut som politiker har hon väl passat på att tjäna sig en hacka på "ställa upp".

Det är ju trots allt valår nästa år.
Citera
2017-09-25, 21:12
Medlem
IMBILDENs avatar
Hade ju varit intressantare om de presenterat ett namn på den påstådda fingerpullaren, samt återgivit dennes version vad som egentligen hänt.

Känns som att det är något som saknas i den här storyn.

Som det presenteras i TV4 tycker jag det osar lite katt. Det ska bli ytterst intressant att läsa om återverkningarna runt detta.

Skulle det visa sig att hela partiledningen är korrupt bör den givetvis bytas ut. Om det skulle finnas några opinionsmässiga vinnare på det här, skulle jag gissa på att det handlar om partier som NMR. Ironiskt på något vis om det skulle bli så. Att Bonnierägda TV4 hjälper fram ett sådant parti genom sin nyhetsrapportering.
Citera
2017-09-25, 21:15
Medlem
Episoden med strypgreppet och fingreriet tycktes för mig vara beskrivet på ett trovärdigt sätt men ord kommer att stå mot ord och det hela kommer att rinna ut i sanden.

Däremot misstänker jag att det kommer mer avslöjanden imorgon där nya vittnen träder fram och berättar om fler händelser som den än inte namngivne Riksdagsledamoten har varit inblandad i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in