2017-09-25, 20:33
Medlem
rapiers avatar
Det är nomineringstider i partierna nu för valet om ett år. Min gissning är att Hanna Wigh blivit ratad av valberedningen och föreslagits långt ner på listan eller inte blivit föreslagen alls. Därav har hon inget att förlora på att gå ut i media med historien förutom att skada partiet. Händelsen skull ha inträffat för flera år sedan, varför hålla tyst i flera år?

Med det sagt betvivlar jag inte att hennes anklagelser kan vara riktiga. Det finns säkert många män i Sd med en kvinnosyn likt män inom islam ironiskt nog.
Namnet på den som Hanna Wigh pekar ut bör ju komma fram när som helst i och med polisanmälan gjorts. Då lär hans politiska karriär vara över för gott.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Sånt hät trams får knappast någon SD-sympatisör att byta parti. Troligtvis får det som alltid med såna här drev ge SD fler väljare. Att de inte har lärt sig....

Finns ju inget alternativ för de som anser att Sverige borde föra en restriktivare flyktingpolitik. Ska bli spännande att se vad det här får för eventuella återverkningar.
Citera
Medlem
kranendroppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Ser på Kalla Fakta just nu. Nog väger fd biträdande säkerhetschefen Per Vegelovs ord ganska tungt anser jag. Han är en tidigare polisman och är i den åldern att han inget har att förlora på att berätta sanningen.

Håller med. Finns ingen anledning för han ( eller så många) att ljuga.
Citera
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Eftersom jag har träffat HW tänkte jag att jag kunde ge en liten bild av hur jag uppfattade henne. Träffade henne för en 6-7 år sedan (hade ingenting med politik att göra) och hon pratade på en del. Bl a var hon lite upprörd eller trött och ledsen på vad hon upplevde som påhopp av förtroendevalda från andra partier, det hände ofta och kunde bli hätskt, och tråkigt. Jag fick bilden av en människa som reagerar och till slut säger ifrån när något inte är ok enl henne, till skillnad från många andra som är som döda fiskar.

Ditt ord står mot andras.

Citat:
Ursprungligen postat av Roland.G
Jag tvivlar på att mitt svar kommer göra dig eller andra nöjda men jag skall försöka ge min bild av hur jag och andra har upplevt Hanna under åren..

Låt oss säga att du skulle ha en människa i din omgivning och uppväxt som var elak och som visade illavarslande signaler på brist till känsla för folk i sin omgivning. En som agerar elakt mot svagare människor och är högst manipulativ mot sin omgivning. Så var hon hela vägen ifrån barnsben upp tills vuxen ålder. Ponera sen att denna människan senare i livet skulle ta sig till positioner inom politiken? En sådan människa vill jag verkligen inte ha över mitt huvud.
Hanna har under åren sabbat många relationer med människor runt sig men jag hoppas faktiskt helhjärtat att hon fått mer erfarenhet under livets gång och insett hur hon har varit och bättrat på sig.

Som barn var hon alltid (när jag träffande henne) intresserad att dominera och styra gruppen och hon utnyttjade gärna sin position som kvinna för att få den kontrollen. I samma veva så njöt hon av att trycka ner svaga människor och mobba folk om hon fick chansen. När jag ser tillbaka på händelser så får man vibbar att hon var som en katt som leker med sitt offer, inte för att det alls var nödvändigt utan enbart för att få plåga den (socialt och verbalt). Om en vuxen blev inblandade så spelade hon alltid "oskyldig och söt flicka" och försökte mygla sig ur problemen hon själv skapat.

Minns specifikt en gång där hon fysiskt skadade en person med sina naglar och hur det sken en intensiv lycka in hennes ögon när hon gjorde det. Det var ingen allvarlig skada (även om det blödde) men just det beteende syns oftast hos barn som har en problematik med empatin för andra. Man såg hur hon njöt att skada och det var helt klart ett wake up call för mig då det var riktigt obehagligt. Många jag känner som varit bekanta med henne har berättat liknande saker för mig, om hur hon ofta varit falsk och manipulativ både vuxen som ung.

Senare när vi alla blev vuxna så har jag också sett hennes sadistiska beteende fortsätta, tråkigt nog. Jag har varit närvarande flera gånger när hon verbalt skada svagare i individer grupper enbart för att höja sig själv och känna sig stor (förmodligen) och en del av dessa individer har varit snälla och mjuka personer som inte förtjänat elakheterna som kommentarer hur de ser ut. Hon har i dessa stunder återigen bevisat för mig att hon som vuxen erhöll kapaciteten och intresset att vara elak mot folk som inte förtjänat det. Hon har njutit av att skada andra helt enkelt. En del av oss växer ifrån sådant medans andra förblir som så livet ut. Trist. När vi blev unga vuxna så började hon också hänga runt folk som var farliga men också en del alkoholister och en del knarkare, vilket kanske säger en del. Trasiga människor drar sig ofta till varandra.

Med allt detta i bagaget så kan jag bara gissa hur hon betett sig i sitt fortsatta vuxna liv och i politiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag har en bakgrund hos Sverigedemokraterna, det har jag talat om i andra trådar. Hanna Wigh har jag träffat vid ett antal tillfällen. Om vi säger såhär; Hanna är inte den stabilaste av individer och framförallt inte den trovärdigaste. Hon har en benägenhet att vrida saker i sin egen riktning, så att säga. Utan att själv vara inblandad i vad som nu påstås ha hänt så känns det som att Hanna har varit involverad i någon form av liaison med någon, med ömsesidigt kännande och klämmande. Det är emellertid bara motpartens kännande och klämmande som Hanna nu minns när hon försöker koka ihop en trakasserisoppa att basera sitt utträde ur partiet på.

Jag har själv ingen orsak att skydda SD eftersom jag tagit flera kliv högerut sedan dess, men Hanna är ingen korg att lägga alla sina ägg i.

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Tyvärr är jag rädd att det är så.

Linus Bylund Han som Hanna Wigh sa hade stöttat henne efter "övergreppen"...
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TajtKnullaren
Detta är mycket välkänt inom det rasistiska och sexistiska partiet. Har själv flera bekanta som blivit utsatta av sverigedemokrater som är högt uppsatta i kommunen.

Men vad förväntade ni er av ett rasistiskt och sexistiskt parti.
Hoppas de faller under 10% nu när de till sist blir avslöjade!

Ja, tacka vet jag de andra duktiga partierna som tar världshistoriens mest intoleranta, rasistiska, våldsamma, sexuellt avvikande, sexistiska, kvinnofientliga krigsideologi islam i försvar...
Citera
Medlem
JustZlatans avatar
Om det stämmer så ska människan ut ur partiet, vem det än må vara. Allt annat är oförlåtligt.
Citera
2017-09-25, 20:34
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
"En massa polisanmälningar"..........detta talar för att det är en rättshaverist som anmäler hit och dit.

Sedan.......stryptag och finger i vaginan......låter unikt om det inte handlar om sadomasochister. Skulle detta hänt i rksdagen eller på partikansliet måste det rimligen funnits vittnen.

Eller att miljön hon rör sig i är mycket speciell.
Citera
Medlem
greta75s avatar
Det sitter altså horder av Sd-fjantar och kollar Kalla fakta nu och inte förstår hur allvarligt detta är och anklagar Hanna och de andra för att ljuga. Ett jävla sektbeteende är vad det är.

Hör ni det, inget annat än ett sektbeteende.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Näe hon går inte ut med något namn. Vilket är varför det hela känns konstigt.

Vem har då SD polisanmält? Utan namn är anmälan totalt substanslös.
Citera
2017-09-25, 20:35
Medlem
Nej, dessa klintbergare av Wigh tror jag inte på. Som vanligt försöker media hitta på skandaler på löpande band om SD innan valet. Svenskar är så naiva så de köper allt iofs, så det är väl en bra taktik.
Citera
2017-09-25, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyfikenrackare
Briljant inlägg filade du länge på den?

Förmodligen avsevärt mycket kortare tid än vad du gjorde på ditt.
Sen heter det inte den inlägget, utan det inlägget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in