2017-09-25, 20:16
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Hur pass fokuserar du på miljöfrågor? Där är vi i princip lika aktiva med att förstöra våra barns och barnbarns framtid. Jag är generellt emot en stor invandring, men anser inte att det är det enda raka enkla svaret på all problematik.

Det ena har att göra med att jag anser invandringsagendan oärlig, och upplever att det uppstår någon slags kollektiv skuld som gör att jag som svensk främst borde skämmas och vilja hjälpa, så om jag inte vill lägga stora nationella resurser på det eftersom jag ser olika prioriteringsfrågor så är jag bara en sån där "ond rasist". Det att hög invandring inte nödvändigtvis är den bästa taktiken för en generell god utveckling tycks man gärna vilja undvika. Men det faktum att invandring inte är den enda problematiken är också intressant hur det hela tiden duckas. Miljöfrågorna är akuta men invandringsfrågorna har tagit över, för det är mer "spännande" och laddat. Vi väljare tenderar gå på det som är mer reaktivt...

Miljöfrågorna visar också på hur vi väljer sådant som är mer personligt bekvämt för oss att fokusera på.

Visste du att om några decennier kommer vi alla dö av samma sjukdomar som för 100 år sedan? Antibiotikaresistensen minskar ordentligt, och det beror till stor del på vår höga köttkonsumtion. När antibiotikan slutar funka så kommer fler kvinnor och barn dö i födselsängen, fler kommer dö av tubekulos, etc (minns inte exakt vilka sjukdomar, men trevligt verkar det inte vara). Vi sitter i en trygghetsbubbla på så många vis.

Inte för att det hör till ämnet, men SD har den mest realistiska miljöpolitiken också. De har t.ex. synat "klimathot"-bluffen, vilket inget annat parti har gjort. Alla andra partier har gått på bluffen och bygger sin politik kring den.

Jag är väldigt väl påläst om kost, hälsa och sjukdomar om du nu vill ta den rundan med mig. De vanligaste dödsorsakerna idag är hjärtinfarkt, stroke, cancer och diabetes. Samtliga av dessa sjukdomar är relaterade till en alldeles för hög andel socker och stärkelse i kosten. Vi äter dessutom alldeles för lite av animaliskt mättat fett som innehåller livsnödvändigt kolesterol. Istället för naturlig mat rik på naturliga fetter och proteiner så äter vi näringsfattig tillsatsspäckad fabrikstillverkad mat som ställer till en massa oreda i kroppen, får blodsockret att skjuta i höjden och inflammerar blodkärlen, som i sin tur leder till en för tidig död för en majoritet av människorna i det här landet. Vi är sjukare nu än någonsin tidigare, och det har absolut ingenting med kött att göra. Kött är ofarligt, så länge det inte är tvättat med ammoniak. Jag vet vad jag pratar om och har massvis med seriös forskning att hänvisa till.

Det mest akuta problemet just nu är dock inte miljön och klimatet, för hela klimatdebatten kretsar kring ett påhittat hot om global uppvärmning som kommer orsaka en massa katastrofer och annat i framtiden. Allt detta är påhittat, och SD är det enda partiet i riksdagen som vet om det. Även på den punkten har de alltså den mest realistiska politiken. Men gör vad fan du vill. Rösta på Miljöpartiet igen då och fortsätt gnälla på män och sverigedemokrater, medan landet går åt helvete. Jag har försökt banka vett i er idioter i flera år och jag orkar inte längre.

2018 är sista chansen och ni kommer sumpa den. Helt jävla otroligt.
Senast redigerad av deadset 2017-09-25 kl. 20:22.
Citera
2017-09-25, 20:17
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kranendroppar
Någon som vet varför de nya "ovinklade" medierna FriaTider & Samhällsnytt (Avpixlat) inte har rapporterat något om detta? De brukar ofta göra rubriker om våld mot kvinnor, kan det finnas en agenda?

Det finns en stor skillnad i detta fall.
Det finns ingen gärningsman att skriva om.
Citera
2017-09-25, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Detta uppvisar den fulla anatomin av ett riggat drev.

Vad ett riggat drev för att åstadkomma vad?
Citera
2017-09-25, 20:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Eftersom hon fortfarande vägrar namnge mannen så tycker jag att det hela luktar illa.

Det finns uppenbarligen inga bevis. Så hon gör detta endast för att smutskasta partiet.

Undrar hur mycket pengar hon har fått av Bonnier? Antagligen en rejäl slant.

Jag undrar varför det inte förekommer några namn. Vem är den skyldige? Vilka är "de andra kvinnorna" som utsatts? Hade gärna sett och läst något konkret. Har hon och andra kvinnor blivit utsatta för det som sägs, måste ju givetvis dessa män rensas ut. Tyvärr ligger det i farans riktning att detta inte är något annat än en smutskastningskampanj regisserad av TV4. De har väl aldrig rapporterat något positivt om SD.

Om det kommer få avsedd verkan är jag däremot högst tveksam till. SD har något som närmast kan beskrivas som monopolställning i de här sammanhangen. Närmaste konkurrenten är väl NMR och de är låååångt ifrån en riksdagsplats.
Citera
Medlem
crimescenes avatar
Han ska ha varit cirka 40 år. Vem kan det vara?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Hanna Wigh säger i ingervjun i TV4 att hon gjort en 'massa' polisanmälningar. Bara inte av just Mr. Tafsare. Vilka är det som anmälts av henne? Känner till sossetanten som nöp henne, men förutom det?

"En massa polisanmälningar"..........detta talar för att det är en rättshaverist som anmäler hit och dit.

Sedan.......stryptag och finger i vaginan......låter unikt om det inte handlar om sadomasochister. Skulle detta hänt i rksdagen eller på partikansliet måste det rimligen funnits vittnen.
Citera
2017-09-25, 20:20
Medlem
Citat:
Någon som vet varför de nya "ovinklade" medierna FriaTider & Samhällsnytt (Avpixlat) inte har rapporterat något om detta? De brukar ofta göra rubriker om våld mot kvinnor, kan det finnas en agenda?

http://www.friatider.se/avhoppare-sd-r-som-ett-kriminellt-g-ng
http://www.friatider.se/sverigedemokraterna-polisanm-ler-sig-sj-lva

Dem skrev om det redan kl 10 imorse.
Citera
2017-09-25, 20:21
Medlem
kranendroppars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooca
http://www.friatider.se/avhoppare-sd-r-som-ett-kriminellt-g-ng
http://www.friatider.se/sverigedemokraterna-polisanm-ler-sig-sj-lva

Dem skrev om det redan kl 10 imorse.

Såg det! Jag sökte på Hanna.. inte Hannah! Därav ingen träff. Men fortfarande tyst från samhällsnytt.
Citera
2017-09-25, 20:22
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Han förklarade för mig att han hade blivit väldigt besviken”
Hon förväntade sig stöd från partiet men drabbades av smutskastning och personen som utsatt henne för övergreppet ringde och skällde.
– Att jag var en psyksjuk jävla galning som inte kan sköta mitt jobb. Då slutade jag att prata och mådde jättedåligt, säger hon i TV4.
Flera andra kvinnor i partiet ska också ha berättat om att de utsatts för sexuella trakasserier av samme man.
http://www.expressen.se/gt/hanna-wigh-jag-utsattes-for-sexovergrepp-av-sd-kollegan/
Han är alltså Åkesson själv i egen hög person. Så det här kriminella slöddret som verkar i SD som tror dom kan begå vilka övergrepp som helst på kvinnor är rent ut sagt vidriga.
Åkezzonz kanske ska se över den här sexistiska kulturen som råder inom partiet, och se till så att kvinnor får vara i fred.

Citat:
Han hade en hand mot halsen och tryckte mig mot väggen. Sen tog han den andra handen som han hade ledig, och så tog han ner den innanför mina byxor och tryckte upp ett finger. Och så sa han till mig att vi borde träffas utanför riksdagen någon gång.

Trevliga prickar måste jag säga och det stinker lite grab them by the pussy här. Är det liksom en grej inom högerfalangen att ta kvinnor mellan benen och köra upp ett finger? Herregud klipp av fingrarna på såna as.
Citera
2017-09-25, 20:22
Medlem
Le Cheval Blancs avatar
Sa hon att mannen på kontoret slutat som partisekreterare? Måste inte det betyda Björn Söder? Partisekreterare 2005-2015?
Citera
2017-09-25, 20:23
Medlem
Citat:
Har hört folk nämna Linus Bylund. Hoppas ej att det stämmer.
Vad pekar mot Linus Bylund?
Någon som kan sammanfatta?
Citera
2017-09-25, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Tyvärr är jag rädd att det är så.

Hon har ju uppgett att hon fick bäst stöd av Blund och Söder. Uppgiften finns här i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in