2017-09-25, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Kan du ge en beskrivning då av hur den är konstruerad och hur tyngdpunkten ändrar sig?

Nei jeg vil ikke bruke mer tid på den luke-teorien. Det kan du og Madsen gjøre.
Citera
2017-09-25, 18:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy

Du har alltså inte den blekaste aning, som jag trodde, ännu ett troll.
Citera
2017-09-25, 18:34
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men det är väl klart att det är sexuellt, artikeln osar ju av det. Kolla bara på bilderna. Vampyrintresse har alltid varit sexuellt, även Christopher Lee som Dracula och nu i modern tid Edward i Twilight sätter ju fart på kvinnors fantasier (dom som har den böjelsen från början alltså).

Det är alltså inte Kim Wall som tagit de fotografierna. De föreställer inte heller några personer som förekommer i texten.

Du som utger dig för att vara frilansande journalist förstod det från början antar jag. Du vill vara misstänkliggöra mordoffret.
Citera
2017-09-25, 18:40
Medlem
Citat:
Skit nå i den luke-teorien da.

KW alarmerte sin samboer så polisen arresterte Madsen umiddelbart ved i landstigning.
Alle må jo fatte at Madsen har drept henne.

Du har helt rätt! Om polisen funnit minsta tilltro till PM:s "olycka" hade han inte blivit omhäktad skäligen misstänkt för mord. Så den "olyckan" är nog grundligt utredd samt avskriven av polis.
Visserligen har det talats om en rekonstruktion av PM:s påstådda "olycka"på plats i Nautilus.
Det här olycksscenariot kräver att det först BEVISAS att PM EJ styckat KW. Och det är väl ingen som tror att det är någon annan än PM som varit framme. Som en Skribent skrev tidigt -Torson har störst diameter. Och den lyckades PM få upp genom luckan. Varför gjorde PM sig då besvär med att kapa hennes mindre huvud längs med axlarna? Det satt väl bra som det gjorde på torson.Så för att det ska vara meningsfyllt att bråka om luckan måste det bevisas FÖRST att PM EJ styckat KW. Så det är i lite ologisk ordning tycker jag.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-25 kl. 19:06.
Citera
2017-09-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
För att jag varit mekaniker, bland mycket annat, sedan barnsben. Jag ser hur luckan är konstruerad, var vikterna sitter, vilken lutning den har, hur den är tänkt att fungera, och var tyngdpunkten ligger. Ni har helt enkelt uppåt väggarna fel i era beräkningar. T.o.m Madsen och andra som varit med och byggt båten vittnar om att den där luckan är farlig, att den står och väger. Det kan man ju även se klart och tydligt om man har öga för det. Så för att svara på din fråga, feltrimmet som Madsen hävdar, räcker för att luckan, tillsammans med lite lättare sjögång, ska slå igen.

Garbage in, garbage out kallas era "beräkningar" på fackspråk.
Självfallet kan luckan stå och väga. Det förväntar vi oss också. Den obesvarade frågan är i vilken vinkel den står och väger. Mitt påstående är att luckan från ändläget måste passera 90° med ett antal grader innan den när jämviktsläget och börjar på egen hand falla igen. Detta är ett krav om luckan inte har motvikt eftersom tyngdpunkten inte ligger i linje med gångjärnet. Och om motvikten sitter som jag tror - dvs inte har sin tyngdpunkt i rak linje från luckans tyngdpunkt fast på motsatta sidan gångjärnet, så kommer den inte att förbättra situationen. Därav min ASCII-art i tidigare postning.

PM kan inte sätta för mycket motvikt "under" gångjärnet utan att motvikten slår i röret man klättrar ner genom.

Jag tror motvikten sitter lite som i denna bild - motvikten har tyngdpunkten ovanför gångjärnet för stängd lucka så motvikten strävar efter att hålla öppet en lucka som står rakt upp:
https://www.airtrade.com.sg/product/hatch-cover-with-without-counter-weight/

Ytterligare lucka som för stängd lucka har motvikten ovanför gångjärnet - så motvikten hjälper till att tvinga en öppen lucka att stanna i öppet läge:
http://marineoutfittings.m.sell.everychina.com/p-104354316-single-side-opening-weathertight-steel-marine-hatch-cover-with-counter-weight.html
Citera
2017-09-25, 19:22
Bannlyst
Citat:
Hahaha, du visar bara gång på gång att du inte förstår någonting.
Till att börja med skulle ubåten hamna upp och ner, på botten. Men att det är för mycket begärt att tro att du skulle förstå det, har vi insett för länge sedan.
Om vi dock bortser från det lilla faktum, så förändrar inte vikten i sig luckans vinkel, men det är väl precis som ovan, för mycket begärt att tro att du ska förstå det.

Fel svar, luckan skulle ställa sig vertikalt, och dykbåten skulle givetvis stå kvar på land. Var får du alla tokiga idéer ifrån?
Citera
2017-09-25, 19:30
Medlem
Citat:

Citat:
Ja jeg vet hvordan motvikten er konstruert og fungerer. Og tyngdepunktet endrer seg vid lutning.

Med all respekt för ert enorma arbete/tid med luckan så skulle jag vilja påpeka en sak.
PM:s olycksscenario faller på att KW var styckad.
Det finns ju ingen anledning att kapa av KW:s huvud vid axlarna om det ej var för att dölja bevis.
Den stora delen var torson och den fick han ju upp. Så vad var anledningen till att kapa av huvudet längs med axlarna om det gått till som PM påstår?
Det är ju en helt annan sak om det bevisats att PM INTE styckat KW. Då hade det funnits fog för att utreda om hans olyckscenario med luckan vetenskapligt stämmer.
Så först måste det BEVISAS att PM "begravde" henne hel innan man kan tillskriva minsta tilltro till olycksscenariot med fallande lucka. Obs! Jag riktade mig till trngw men jag klantade mig och vågar inte redigera quote taggarna ifall jag ställer till det.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-25 kl. 20:03.
Citera
2017-09-25, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Fel svar, luckan skulle ställa sig vertikalt, och dykbåten skulle givetvis stå kvar på land. Var får du alla tokiga idéer ifrån?
Du drar här en slutsats baserat på ett antagande du inte kan befästa med fakta.

Motvikten skulle (om den inte tar i någonting) ställa sig vertikalt. Sedan beror det på vilken vinkel motviktsinfästningen har i förhållande till luckan om själva luckan också ställer sig vertikalt. Du kan dock inte förutsätta att lucka och motvikt är monterade i 180° vinkel, så luckan pekar rakt bort från motvikten.
Citera
2017-09-25, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Med all respekt för ert enorma arbete/tid med luckan så skulle jag vilja påpeka en sak.
PM:s olycksscenario faller på att KW var styckad.
Det finns ju ingen anledning att kapa av KW:s huvud vid axlarna om det ej var för att dölja bevis.
Den stora delen var torson och den fick han ju upp. Så vad var anledningen till att kapa av huvudet längs med axlarna om det gått till som PM påstår?
Det är ju en helt annan sak om det bevisats att PM INTE styckat KW. Då hade det funnits fog för att utreda om hans olyckscenario med luckan vetenskapligt stämmer.
Så först måste det BEVISAS att PM "begravde" henne hel innan man kan tillskriva minsta tilltro till olycksscenariot med fallande lucka. Obs! Jag riktade mig till trngw men jag klantade mig och vågar inte redigera quote taggarna ifall jag ställer till det.

Mest sannsynlig så vil psykiatrien komme med en diagnose på Madsen.
Citera
2017-09-25, 20:20
Medlem
Citat:
Mest sannsynlig så vil psykiatrien komme med en diagnose på Madsen.

Jag gjorde ett läsfel. Jag trodde att jag kommenterade ett dubbelcitat av trngw och dig.

Men om man ska tro på olyckan så måste A. det BEVISAS att PM "begravde" KW hel.
B. Och först då bör luckteorin prövas vetenskapligt.

Inte B. först och sedan A. Det blir bortkastat arbete i den ordningen.
Således om PM styckade KW så ljuger han om olyckan.
Senast redigerad av ottoplommon 2017-09-25 kl. 21:11.
Citera
2017-09-25, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag gjorde ett läsfel. Jag trodde att jag kommenterade ett dubbelcitat av trngw och dig.

Men om man ska tro på olyckan så måste det A.BEVISAS att PM "begravde" KW hel.
B. Om det bevisas så bör luckteorin prövas vetenskapligt.

Inte B. först och sedan A. Det blir bortkastat arbete i den ordningen.

Det er jo ingen myndigheter som tror på luke-teorien, derimot så vet vi at Wall har hatt en nødsamtale som gjorde at polisen startet etterforskning allerede om natten.
At det skulle ha skjedd en ulykke etter nødsamtalen er lite sannsynlig.
Citera
2017-09-25, 20:36
Bannlyst
Citat:
Du klarar verkligen inte att ta dig ur din "kiss och bajs"-argumentation...

Bilden du visar är om något ett rent påhitt. Tur jag inte har din anala hjärna, för då hade väl hela den kommit ur din, ja du vet vad. Den är ju ett uruselt dåligt genomfört fotomontage. Någon motvikt syns inte heller.

Jag har fått en god uppfattning om konstruktionen av lyckans motvikt. Eller motvikter om man så vill.

Men du kan väl beskriva hur si menar att den ser ut. Du som har full koll på allt men aldrig kan säga ett knyst om hur saker faktiskt förhåller sig. Troll i ordets rätta bemärkelse.

Nej, vi ska inte bara förhålla oss till vad PM säger. Vi ska också förhålla oss till fakta och naturlagar, som till skillnad från PM är saker man kan lita på.

Fotomontage? Nej, motvikten syns även på orginalet, fick bara lite hjälp i tråden med att justera ljuset, och ta fram vad som dolde sig i mörkret. Naturlagar vet inte du något om överhuvudtaget, du är en av trådens största svammelpellar.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in