Citat:
Ursprungligen postat av
iSvempa
Det brukar vara jämnåriga skolkamrater eller grannar som har något otalt med offret som mördades. 8 årliga pojkar brukar inte mörda, i alla fall inte ett barn och en vuxen dam. Att en vuxen man skulle vara så förbannad på en 8 åring så han planerar att mörda denne, låter inte troligt. Vuxna brukar inte umgås med 8 åringar utanför familjen.
Jag hävdar fortfarande att det är pappan man är ute efter, men att det är enklare att mörda grabben.
Är det jämnåriga skolkamrater så får man anta att det är någons storebror/kusin eller liknande som konfronterat Mohammed. Jag kan mycket väl tänka mig att det är som GW säger, en kille i åldern 13-17 år som har gjort det, motivet skulle då vara att hjälpa sin lillebror som blivit behandlad illa av Mohammed på något sätt. Problemet är bara att polisen säger att man har letat efter sådana motiv men inte funnit något, frågan är om man verkligen har gjort det ordentligt?
Jag tror inte det är pappan man är ute efter, då tror jag man skulle ha kidnappat eller bara märkt Mohammed på något vis, inte döda honom med kraftigt övervåld, inte en chans.