2017-09-24, 19:44
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fantantonio
Det gjorde man men jag tycker det var snarare Roma som gav iväg förlusten. Dem senaste matcherna har man inte imponerat och då ändå mött Crotone, Bologna och nu senast Genoa. Med det sagt vinner man och det är allt som räknas på kortsikt.

Derbyt lär man vinna, ja.
Jag håller med om Roma matchen, det var egentligen Romas första bevis på hur bra de spelar i år. Men inter har ändå något jämfört med milan. Handanovic, icardi och perisic är klass. Och även om spelet inte flyter som hos vissa andra lag skapar de ändå chanser och släpper in få mål. Spalleti är dessutom en garanti som har åstadkomit något i sin karriär. Milan har inte mycket förutom biglia.
Citera
2017-09-24, 20:29
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Den alltid lika färgstarke Aurelio Di Laurentiis går återigen ut i ett nytt utspel om att minska antalet lag i Serie A:

https://www.football-italia.net/110233/adl-cut-serie-16-teams

Jag är nog benägen att åtminstone överväga saken, dock inte till sexton men väl arton lag. Det har varit några år nu här på slutet som har haft ett eller två lag i botten som verkligen inte tillför något. För kassa helt enkelt.

Som sagt, nu har alltså Hellas och Benevento lyckats göra två mål och släppt in trettio stycken likadana, sex omgångar in i serien...
Citera
2017-09-24, 22:26
Medlem
SoulAmazins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
https://www.youtube.com/watch?v=RKNnllw3ls4 Immobile håller på att växa ut till en superstaaar. Ser ovanligt kvick ut, och avslutningarna är kliniska som vanligt.

Tycker Immobile snarare är en klassisk stor fisk i en liten damm-spelare. Han gör sig bäst där strax under toppen, i lag som Lazio.
Citera
2017-09-25, 01:10
Medlem
Knugen37s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Som sagt, nu har alltså Hellas och Benevento lyckats göra två mål och släppt in trettio stycken likadana, sex omgångar in i serien...

Tycker att det börjar bli extremt tröttsamt med dessa lag från Serie B som inte har en chans i Serie A. Bara kolla de senaste åren med Frosinone, Carpi etc. Inte nog med att de åker ut med huvudet före, det gör så att lag som Genoa spenderar minimalt på spelarköp då man vet att man troligtvis inte kommer att åka ut även om truppen är usel.
Citera
2017-09-25, 01:35
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulAmazin
Tycker Immobile snarare är en klassisk stor fisk i en liten damm-spelare. Han gör sig bäst där strax under toppen, i lag som Lazio.
Han kan vara en superstar i Lazio då, inte helt fel. Luca Toni blev superstar i ett fiorentina på samma nivå.
Citera
2017-09-25, 01:44
Medlem
Fantantonios avatar
När vi kritiserar Benevento och Hellas, med all rätta, bör vi rikta ytterligare kritik mot Serie B. Ytterst beklagligt att nivån har sjunkit såhär mycket.
Citera
2017-09-25, 02:14
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
När vi kritiserar Benevento och Hellas, med all rätta, bör vi rikta ytterligare kritik mot Serie B. Ytterst beklagligt att nivån har sjunkit såhär mycket.

Serie B är nog i sig fortfarande en svår serie men de ekonomiska kriserna under 2000-talet har utarmat den italienska klubbfotbollen på lägre nivå ser det ut som.

ADL träffar ju rätt i sin kritik. För tjugo-trettio år sedan så fanns det en mängd klubbar med historik och kraft som kunde gå upp och färga i Serie A. Idag tillhör de undantagen, oftast är det klubbar med mycket starka ägare som lyckas i högsta serien. Sassuolo och Bologna som senaste exempel.
Citera
2017-09-25, 11:00
Medlem
JayGatsbys avatar
Tragiskt nog har Di Laurentiis antagligen rätt. Inte 16, men väl 18.
Tycker det är riktigt tråkigt att Hellas aldrig kan styra upp sig själva. Nog borde det finnas resurser och underlag i Verona/Veneto? En av Europas rikaste regioner.

Apropå den färgstarke filmproducenten; vad tror vi om Napoli, kan de faktiskt ta scudetton?
Citera
2017-09-25, 17:38
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Tragiskt nog har Di Laurentiis antagligen rätt. Inte 16, men väl 18.
Tycker det är riktigt tråkigt att Hellas aldrig kan styra upp sig själva. Nog borde det finnas resurser och underlag i Verona/Veneto? En av Europas rikaste regioner.

Apropå den färgstarke filmproducenten; vad tror vi om Napoli, kan de faktiskt ta scudetton?
En av anledningarna till att jag vill se Chievo i serie c. Ett helt Verona bakom Hellas hade varit mycket trevligare än den här uppdelningen som är nu. Lite samma sak känner jag med alla de här 102 lagen i emilia romagna. Det kanske finns en poäng med 16 lag ändå så varje region/mindre stad har ett lag istället för att tampas publikmässigt med grannbyn. Problemet är dock att de skulle kunna hålla lag som Calgiari och Palermo utanför, man kan inte välja städer som i usa.
Citera
2017-09-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
En av anledningarna till att jag vill se Chievo i serie c. Ett helt Verona bakom Hellas hade varit mycket trevligare än den här uppdelningen som är nu. Lite samma sak känner jag med alla de här 102 lagen i emilia romagna. Det kanske finns en poäng med 16 lag ändå så varje region/mindre stad har ett lag istället för att tampas publikmässigt med grannbyn. Problemet är dock att de skulle kunna hålla lag som Calgiari och Palermo utanför, man kan inte välja städer som i usa.
Skönt snack i tråden.

Jag håller med om Verona, men inser samtidigt att en anledning till att ingen stor finansiär investerat i Hellas är deras ultras. Vilket också förklarar varför staden inte heller vill investera.

Ultras vaktar numera till stor del traditioner, istället för att vara revolutionärer som tidigare. När Calcio kom att dominera världen piskade de på utvecklingen, nu arbetar man mot den moderna fotbollen. Man har dock hela tiden kämpat mot makten. Och det hänger fint samman med att dagens punkare är konservativa.

Oavsett har Hellas en ovanligt bångstyrig ultras, som ingen repektabel politiker eller affärsman vill förknippas med.
Citera
2017-09-25, 18:42
Medlem
På tal om Chievo så rapporterar de (tillsammans med Lazio) inga officiella publiksiffror, men de uppskattas till 10.000 efter två hemmamatcher.

Hittills i Serie B (efter två till tre hemmamatcher); Bari (14.700), Cesena (11.600), Foggia (11.600), Parma (11.100), Perugia (10.300), Pescara (9.800), Salernitana (9.500)...

Och vi kan konstatera att Hellas, trots sin patetiska insats hittills, har 16.100 på fyra hemmamatcher.
Citera
2017-09-25, 18:51
Medlem
Citat:
Blir så jävla trött på Miha. En otroligt begränsad tränare som sitter på ett mycket fint material. Synd om Toro.

Juve är och förblir bättre än Torino, absolut men knappast här jag bedömer Mihajlovic gärning.
Mihajlovic har fått en hel del kritik, men förutom skitlagen I botten så är det kanske främst Rastelli och Montella som blivit kritiserade. Med all jävla rätt. Tänkte skriva färdigt detta inlägg, men matlagningen blev kritisk, och jag måste prioritera. Jag återkommer i ämnet
Senast redigerad av Brille68 2017-09-25 kl. 18:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in