Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
En av anledningarna till att jag vill se Chievo i serie c. Ett helt Verona bakom Hellas hade varit mycket trevligare än den här uppdelningen som är nu. Lite samma sak känner jag med alla de här 102 lagen i emilia romagna. Det kanske finns en poäng med 16 lag ändå så varje region/mindre stad har ett lag istället för att tampas publikmässigt med grannbyn. Problemet är dock att de skulle kunna hålla lag som Calgiari och Palermo utanför, man kan inte välja städer som i usa.
Skönt snack i tråden.
Jag håller med om Verona, men inser samtidigt att en anledning till att ingen stor finansiär investerat i Hellas är deras ultras. Vilket också förklarar varför staden inte heller vill investera.
Ultras vaktar numera till stor del traditioner, istället för att vara revolutionärer som tidigare. När Calcio kom att dominera världen piskade de på utvecklingen, nu arbetar man mot den moderna fotbollen. Man har dock hela tiden kämpat mot makten. Och det hänger fint samman med att dagens punkare är konservativa.
Oavsett har Hellas en ovanligt bångstyrig ultras, som ingen repektabel politiker eller affärsman vill förknippas med.