2017-09-25, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
KB - KM's dåvarande sambo

KM har jag koll på men vem är KB? och kan KM eller hans sambo snott narkotikaklassade preparat från sjukhuset eller liknande? Behöver inte vara stor mängd men tillräckligt för att få KM´s sparkad.
Citera
2017-09-25, 11:48
Medlem
Är det så svårt att läsa tråden, eller använda sökfunktionaliteten?
Det är så mycket "skräp" som trillar in nu. Återupplivande av gamla grejer som behandlats, diskussioner om diabetes mm som inte har ett skit med försvinnandet att göra.

För f-n...
Skärpning nu, lägg upp för och emot runt de kandidater som finns.
Skippa inlägg om hur man gör vissa saker på FB, eller när man kan få diabetes typ I/II mm. DET HAR INGET med försvinnande att göra.
Och till alla nya användare (ja jag är också ganska ny, men jag bemödade mig med att läsa igenom stora delar av tråden INNAN jag slängde ur mig random tankar) LÄS tråden, så slipper vi andra läsa samma grejer IGEN.
Citera
2017-09-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisappointedTuna
Är det så svårt att läsa tråden, eller använda sökfunktionaliteten?
Det är så mycket "skräp" som trillar in nu. Återupplivande av gamla grejer som behandlats, diskussioner om diabetes mm som inte har ett skit med försvinnandet att göra.

För f-n...
Skärpning nu, lägg upp för och emot runt de kandidater som finns.
Skippa inlägg om hur man gör vissa saker på FB, eller när man kan få diabetes typ I/II mm. DET HAR INGET med försvinnande att göra.
Och till alla nya användare (ja jag är också ganska ny, men jag bemödade mig med att läsa igenom stora delar av tråden INNAN jag slängde ur mig random tankar) LÄS tråden, så slipper vi andra läsa samma grejer IGEN.
Jag tror att det ligger mycket i att ta reda på vem var HA? Var hon populär bland killarna? Vem saknade henne när hon va på resa med sin syster? Vilka gick på för och efterfester där systrarna var när de var hemma i Mariestad och i närheten? För att få reda på ev gm så måste man veta vem var HA? Det är mycket skriverier Ang misstänkta gm men kanske inte så mycket skrivet om HA.
Citera
2017-09-25, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jörgen83
Jag tror att det ligger mycket i att ta reda på vem var HA? Var hon populär bland killarna? Vem saknade henne när hon va på resa med sin syster? Vilka gick på för och efterfester där systrarna var när de var hemma i Mariestad och i närheten? För att få reda på ev gm så måste man veta vem var HA? Det är mycket skriverier Ang misstänkta gm men kanske inte så mycket skrivet om HA.

Intressant infallsvinkel; Jag skulle beskriva det som att hon var "inne", umgicks bland stans etablerade elit såsom seglare och bilhandlare. Kom ihåg att det var inte vilken familj somhelst som hade villa på Ekudden på -80 och -90 talet. Området betecknades näst efter Strandvägen som stans "gräddhylla".

Därför blir jag konfunderad när man inser vilken samhällsklass "mannen med pilotglasögon" kommer ifrån.
Citera
2017-09-25, 14:00
Medlem
Okej intressant. Om vi då utgår ifrån den aspekten att HA är ifrån gräddhyllan. Var det många i början av 90 talet som retade sig på eliten alltså de som kom ifrån finare familjer? Någon som gick i HA skolklass eller som på något sätt har träffat HA på säg hund kurs, ridning är ju nämnt men kanske finns andra vinklar? Segling är ju också något som har pratats om men kanske finns andra vinklar? Det kan ju även finnas något annat? Brukar det inte alltid finnas ett svart får i familjen? Någon som vet hur det va bland grannarna före o efter denna natt 92?
Citera
2017-09-25, 14:06
Medlem
Citat:
Okej intressant. Om vi då utgår ifrån den aspekten att HA är ifrån gräddhyllan. Var det många i början av 90 talet som retade sig på eliten alltså de som kom ifrån finare familjer? Någon som gick i HA skolklass eller som på något sätt har träffat HA på säg hund kurs, ridning är ju nämnt men kanske finns andra vinklar? Segling är ju också något som har pratats om men kanske finns andra vinklar? Det kan ju även finnas något annat? Brukar det inte alltid finnas ett svart får i familjen? Någon som vet hur det va bland grannarna före o efter denna natt 92?

BW borde ju gått samma väg hemåt - eller hämta han en bil?
Citera
2017-09-25, 14:25
Medlem
BW är det din hypotes. Varför just han? Vilken bil åkte han med ifrån festen? Definitivt är ju att han är en man ur balans denna afton. Varför tog det slut med tjejen?
Citera
2017-09-25, 15:18
Medlem
Citat:
BW är det din hypotes. Varför just han? Vilken bil åkte han med ifrån festen? Definitivt är ju att han är en man ur balans denna afton. Varför tog det slut med tjejen?

Jag tror han åkte i en Opel ned till stan.

Skulle bli uppriktigt förvånad om han är inblandad. Den där engelsmannen känns som en biroll i en kriminalfilm, kan inte uttala mig om filuren.
Citera
2017-09-25, 15:47
Medlem
Okej.... men om vi inte spekulerar i vem som har gjort detta utan bara pratar om HA tror ni att de som gjorde det här hade någon anledning till att det som hände, hände? Man kan ju också spekulera hur det gått till då vi nog kan räkna med att polisen har rätt pilot och om vi ska få någon form av klarhet i detta så är det han som ska kunna ge det även om han inte är gm. Eller va tror ni?
Citera
2017-09-25, 16:40
Medlem
Citat:
Okej.... men om vi inte spekulerar i vem som har gjort detta utan bara pratar om HA tror ni att de som gjorde det här hade någon anledning till att det som hände, hände? Man kan ju också spekulera hur det gått till då vi nog kan räkna med att polisen har rätt pilot och om vi ska få någon form av klarhet i detta så är det han som ska kunna ge det även om han inte är gm. Eller va tror ni?

Först måste man bena ut om övergreppet var planerat eller ej.
Många har utgått ifrån att det var ett våldtäktsförsök som gick överstyr.

Jag utesluter inte att det kan vara annat som ligger bakom. I så fall är troligtvis överfallet planerat, undantaget påkörningsolycka.
Citera
2017-09-25, 17:01
Medlem
Xeitums avatar
Citat:

Nej, nej nu blev det fel. Det som sagts är att BW stötte på en tjej på JH's fest i Radbyn. Tjejen ska ha nobbat BW o gått tillbaka till sitt ex som tydligen också var på festen. En vit Opel kadett är sagt, tror ingen har kommit med något påstående om vems bilen var. Verkar inte heller helt säkert om Shane P var med i bilen lr inte, om han var det så tror jag att risken för att BW kan vara inblandad ökar, detta med tanke på att MR Pumfrey blev jäkligt otrevlig mot tjejer i påstruket tillstånd, allt enligt tråden.

Shane påstås även ha återvänt till England något/några år efter HA's försvinnande efter ha åkt på rejält med stryk av ett invandrargäng, hade möjligen något att göra med att han misshandlat nån tjej.
Citera
2017-09-25, 17:19
Medlem
GudrunStarks avatar
Citat:
Helt rätt Jörgen 83, detta tror jag att man ska försöka få en liten översikt av.
Du är från Mariestad, skrev du inledningsvis. Vad har du hört om fallet? Är du i ålder med Helena så att du har gemensamma bekanta? Mariestad är litet och alla känner någon...
Har du en bild av vem Helena var? Stämmer den med gräddhyllan?

Glad att du tar tag i detta och blir väl bemött trots att du nyligen tagit bladet från munnen i tråden.
Du behövs här!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in