Citat:
Ursprungligen postat av
Jocelynn
Ska brja trappa ut Duloxetin. Erfarenheter?
Enligt bipacksedeln ska man vara vldigt frsiktig och rdgra med lkare, men d stafettlkaren p vrdcentralen sa "Det r inga problem, du kan bara sluta" knns det som att jag fr klara mig p egen hand.
Har gtt ner frn 120 mg/dag till 60 mg/dag och det knns som att hjrnan r understyrd. Jag kan hra mina gonfransar prassla nr jag blinkar och jag har svr yrsel. Hur ska jag klara detta?
Har dessutom kapslar. Hur pverkas man om man ppnar dem och bara tar halva innehllet? (Sen nr jag ska ner p 30 mg?)
Tacksam fr svar.
Det beror p vilken sorts kapslar du har - en del varianter av Duloxetin innehller dock tidsutlsa kulor, granulat - dessa gr utmrkt att ta undan ett litet antal fr varje dag och sedan snka dosen extremt gradvis.
Frstr inte alls hur din stressade stafettlkare tnker - Duloxetin r nmligen knd fr att ha ganska kraftiga utsttningssymptom fr en del, s drmed borde han ha krt p den frsiktiga linjen istllet.
Skulle lagt till en liten dos extra granulat, eftersom du verkar ha snkt lite fr snabbt, i ngra dagar, och sedan krt p 60 mg igen. Sedan r det bara som sagt att ta ut ngra f korn mer varje dag...