2017-09-25, 12:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Iom hennes tidigare bravader så kan vi nog ana ugllor i mossen...

(FB) Vad kan vi gräva upp om Hanna Wigh Mazeitaviciene (SD)

Mycket väl sammanfattat! Det här har ju hängt i luften en längre tid uppenbarligen.
Citera
2017-09-25, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
DN skriver skriver att de för agendasättande journalistik. Så de kan knappast ses som objektiva, då hela syftet med tidskriften är agendasättande.

TV4 ägs delvis av en vänsterextremist med bakgrund i EXPO och researchgruppen.

SVT? Kom igen. När de har politiska aktivister som journalister så känns SVT ytterst oseriöst. Det har SVT iofs alltid varit, enda tillbaka sedan Ville, Valle och Viktor som jag fick lyssna på som barn.
Det är nästan skrämmande vad SD-sekten är hjärntvättad.
Du läser alltså endast Fria Tider och sociala medier och får på så sätt en sann bild av verkligheten?

SD-sekten: SD har aldrig gjort något fel. Allt är alltid medias fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klauz

(1) Tror inte du hade uttryckt dig på samma sätt om det var nån SVT-chef som intervjuades i kalla fakta för han ville vittna om hur invandringskritiska blir utfrysta. Då hade du säkerligen tyckt att det var det viktigaste inslaget kalla fakta har gjort.

(2) Varför kan inte SD:are bara erkänna att detta låter förjävligt och absolut borde utredas?
En anledning till varför jag är invandringskritisk är för den dåliga kvinnosyn en del nyanlända tar med sig - jag vill att systrar, döttrar, fruar, mammor osv ska känna sig helt trygga från sexuellt våld och trakasserier i Sverige. Om nu ett flertal kvinnor vittnar om utbredd rutten kvinnosyn inom ett parti som möjlöigtvis kan vara Sveriges näst största parti om ett år, då är väl det vår SKYLDIGHET att ta dessa vittnessmål på allvar och utreda dom? Inte förminska det till "kändisskvaller"?

(3)Tänk om din dotter eller fru var aktiv inom SD och sedan sa hon att en manlig kollega hade, mot hennes vilja, kört upp fingrar i hennes underliv?! Hade du bett henne att "sluta kändisskvallra" då?

1 - Här handlar det om politik, om "pk", om censur något helt annat än Hannas fall.

Fö så skiljer jag inte på partier
Några exempel;
-Gudrun S - biografpissare
-Anders B - snoppviftare
-Åsa Romson - giftig bottenfärgmålare

Det enda som jag reagrar på här är Åsas målning efter som det går helt stick i stäv mot vad hon påstår sig stå för.

2 - Klart det ska utredas. Har aldrig påstått något annat. Det jag reagera mot är hennes sätt att hantera det. Hon har tidigare tagit avstånd från "PK-MSM" som mobbar SD men NU passar det alldeles utmärkt. Hennes agerande skadar partiet och det vet hon. Hennes agerande gör det svårare att få igenom den politik som hon i varje fall har hett sken av kämpa för. Smart så att springa till media och bli vilde?

3 - Detta blir ju en polissak. Kanske hade jag sökt upp personen ifråga och "samtalat" (med knytnävarna). Jag hade i varje fall inte pushat henne att agera som hon nu gör eftersom det kan minska partiets möjligheter att få igenom sin politik. Vilket, faktiskt, är det viktiga.

Hanna beter sig som en typisk förnärnad drama-queen med någon slags bokstavskombiantion.
Såna fungerar som effektiva "bomber" var de än hamnar.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-09-25 kl. 13:00.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepowerbank94
Btw, den ene är Håkan Borg. Den våldtäktsanklagade Mikael Valtersson. Men i nutid är oddsen höga för den som offentligt smutskastar Hanna Wigh offentligt men med höga poster.

Historierna om Borg och Valterson är väl kända sedan gammalt. Frågan är vem riksdagsmannen som nu omtalas av HW skulle kunna vara.

Den tidigare säkerhetschefen Per Vegelow säger:

Citat:
Han har immunitet, honom kommer man inte åt. Jag skulle bli hemskt överraskad om man inte kände till det här i partiledningen. Då säger jag högt upp i partiledningen, han har ändå varit med så många år i partiet.

Det torde utseluta alla nykomlingar och alla i själva partitoppen. Åkesson, Söder, Jomshof och Karlsson bör väl i sådana fall vara uteslutna, samt alla som dykt upp i partiet under de senaste åren.

När det gäller sanningshalten så är väl ingenting omöjligt och det finns förstås suspekt folk inom alla organisationer, partier, företag, etc. Vad som kanske talar emot HW:s utsaga är att hon dels valt att inte göra någon anmälan samt att hon varit inblandad i diverse konstigheter tidigare.

Det bästa vore förstås om en anmälan gjordes så att saken kunde utredas ordentligt, istället för att allt stannar vid rykten och påståenden.
Citera
2017-09-25, 12:55
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Den typen av invandring som bedrivs i det här landet påverkar hela samhällsbygget negativt. Våldsbrottsligheten ökar, våldtäkterna ökar, bostadsköerna växer, vårdköerna växer, skolresultaten faller, arbetslösheten stiger, segregationen ökar, konflikterna ökar, och så vidare. Den som ännu inte insett detta är dum och blind, och jag bryr mig inte längre om att försöka lägga fram detta på ett snällt och artigt sätt. Nästa år är sista chansen att rädda det här landet, och ni som väljer att återigen lägga er röst på samma utveckling vi hittills sett är direkt medskyldiga till landets förfall. Detta bör ni ha med er i bakhuvudet nästa år när ni röstar, att ni aktivt förstör era barns och barnbarns framtid i det här landet.

Hur pass fokuserar du på miljöfrågor? Där är vi i princip lika aktiva med att förstöra våra barns och barnbarns framtid. Jag är generellt emot en stor invandring, men anser inte att det är det enda raka enkla svaret på all problematik.

Det ena har att göra med att jag anser invandringsagendan oärlig, och upplever att det uppstår någon slags kollektiv skuld som gör att jag som svensk främst borde skämmas och vilja hjälpa, så om jag inte vill lägga stora nationella resurser på det eftersom jag ser olika prioriteringsfrågor så är jag bara en sån där "ond rasist". Det att hög invandring inte nödvändigtvis är den bästa taktiken för en generell god utveckling tycks man gärna vilja undvika. Men det faktum att invandring inte är den enda problematiken är också intressant hur det hela tiden duckas. Miljöfrågorna är akuta men invandringsfrågorna har tagit över, för det är mer "spännande" och laddat. Vi väljare tenderar gå på det som är mer reaktivt...

Miljöfrågorna visar också på hur vi väljer sådant som är mer personligt bekvämt för oss att fokusera på.

Visste du att om några decennier kommer vi alla dö av samma sjukdomar som för 100 år sedan? Antibiotikaresistensen minskar ordentligt, och det beror till stor del på vår höga köttkonsumtion. När antibiotikan slutar funka så kommer fler kvinnor och barn dö i födselsängen, fler kommer dö av tubekulos, etc (minns inte exakt vilka sjukdomar, men trevligt verkar det inte vara). Vi sitter i en trygghetsbubbla på så många vis.
Senast redigerad av Mojokii 2017-09-25 kl. 12:58.
Citera
2017-09-25, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Vad lustigt. Jag har mött otaliga män i arbetslivet - som chefer, som underlydande, som kollegor, som ledare. Och jag har otaliga exempel på exakt det du beskriver.

Vi kan även lägga till män med för stora egon som inte står i proportion till deras arbetsinsats, män som pinkar revir gentemot andra män fastän det missgynnar det greater good för processer och gemensam leverans, män som blir för fulla och slemmar på kvinnor på varenda personalfest, män som tar för givet att kvinnliga underlydande alltid tar hand om grovgörat medan de själva seglar runt med hjälp av en välsmord gom och gamla meriter, osv i all oändlighet.

Måste vara fel på hela befolkningen då.

Byt ut män mot kvinnor i det fetade....
Det är vad JAG har mött betydligt fler gånger än män som gör det.
Jag har aldrig stött på män som kan vara så hänsynslösa och iskalla som kvinnor kan vara i situationer som dessa.

"Måste vara fel på hela befolkningen då."
Heheh - jo det kan vi nog sluta oss till om vi summerar våra erfarenheter.
Eller snarare att det alltför ofta är renrasiga psykopater som väljs till chefer.
Citera
2017-09-25, 12:58
Medlem
eftersom hon inte polisanmält detta har det såklart inte inträffat.
Citera
2017-09-25, 13:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det finns massvis med fall där kvinnor falskanmält våldtäkt för egen vinnings skull också...
Vilket inte har någonting alls att göra med vilken rubricering brottet har.
Citera
2017-09-25, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, att hon kan ha en störning som gör henne manipulativ.

Du drar ganska grova slutsatser på väldigt lite information. Visst kan det vara så men det krävs en jävligt unken kvinnosyn (eller blind trohet till partiet?) för att se det som den sannolika förklaringen.

Jag skulle säga att det är en rejält mycket trovärdigare förklaring för varför hon inte gått fram med det tidigare.
Citera
2017-09-25, 13:03
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sdlkjadkjlakdj99
eftersom hon inte polisanmält detta har det såklart inte inträffat.

Det är klart att det troligtvis har inträffat. Normala kvinnor ljuger inte om sådant. SD har profilerat sig som stenhårda i bekämpningen av sexbrott. Men dom är inte bättre än någon annan privat.
Citera
2017-09-25, 13:04
Medlem
Finns flera saker jag inte får att gå ihop, men främst är att hon polisanmäler inte för att hon är rädd för represalier, men hon går ur partiet och sätter sig som vilde.

Det om något lär ju få alla att dra till med varenda(laglig) represallie som finns. Vad extra skulle göras för att hon polisanmäler?

Det känns väldigt tveksamt.
Citera
2017-09-25, 13:04
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Med tanke på att det är SD så skulle det inte förvåna mig om hennes påståenden är, åtminstone delvis, sanna. SD har haft problem med riksdagsledamöter som bråkar och begår brott. Kent Ekeroth till exempel. SD är även toppstyrt och tystar gärna ned kontroverser.

Tycker SD varit duktiga med att peta bort de som begått bevisade brott och blivit dömda. Något de andra partierna i Sverige haft mycket svårt att utföra med sina egna brottslingar som de istället skyddat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in