Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Det finns ett stort avstånd mellan vanliga kvinnor och offentliga personer som politiker.
Vanliga kvinnor är inte rädda för att få ett finger i fittan av en arbetskamrat eller på politiska sammankomster. Om det skulle ske brakar helvetet lös innan fingret kommer in.
Vanliga kvinnor är rädda för att gå ut på kvällspromenad med hunden, ge sig ut i skogen för att plocka bär eller svamp. För kvinnor finns det allvarliga risker med att gå hem från jobbet eller krogen när det är mörkt ute. Vanliga kvinnor oroar sig för sönerna som kan bli misshandlade och rånade när de är ute och rör på sig. Oron för alla våldtäkter är en realitet. Oron ökas på nu när folk blir attackerade i hemmen. Det är oro för terror, oro när anhöriga är ute och reser och flyger, det är oro hela tiden.
Du har rätt. Hon är en värdelös politiker, om man vill ha kvinnofrid, på riktigt. Sen så har hon dåligt omdöme om vad som är viktiga politiska frågor, då jag kan inte bry mig om hennes obehagliga upplevelse när det finns knivaraber och män från Mena som gruppvåldtar random kvinnor.
Suck, jag ser BS. "Vanliga kvinnor" ser jävligt olika på saker och ting och folk klarar sig alldeles utmärkt hela tiden. Jag är själv inte rädd när jag går ute på stan, och jag hänger främst i Malmö numera. Att syfta på att problematiken främst finns i samband med invandring är en annan sak än att förvänta/påtvinga att kvinnor ska acceptera när det inte kommer i lika matchande sammanhang. Hon är ingen värdelös politiker, hon har obviously satt en massa energi i partiet, men kan inte stå upp för alla delar. Om man är en kvinna som upplever att partiet inte i praktiken stod upp för en när man blev sexuellt trakasserad så får man inte så trevliga alternativ.