2017-09-25, 11:57
Medlem
ThuleSocietys avatar
Nu är inte jag någon Judedemokrat men en fågel viskade i mitt öra att många inom SD är besvikna över hur partiet har blivit.

Det är många som inte vill att partiet ska vara socialkonservativt.

Hanna Wigh hamnade väl i bråk med en kvinnlig kollega för knappt en vecka sedan dessutom?

Jag tror knappast att något "sexövergrepp" har skett utan det hela handlar om att det är väldigt infekterat inom partiet just nu.

Frågan är vilken sida Hanna Wigh är på. Är hon en av dom som vill att SD ska bli en del av sjuklövern eller vill hon att dom ska fortsätta vara nationalister?

Hanna Wigh är välkommen till NMR om hon är trött på SDs judevurmande!
Senast redigerad av ThuleSociety 2017-09-25 kl. 12:00.
Citera
Bannlyst
Henrik Vinge läxar upp kalla fakta på ett bra sätt och reportern blir svarslös.
https://www.youtube.com/watch?v=pGnobx3dD9M
Citera
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Hon kan lämna partiet, hata sina partikollegor och polisanmäla dem utan att göra det offentligt i massmedia med hela svenska folket som publik. Med bara ett år kvar till valet så drar hon igång denna cirkus, helt uppenbart med syfte att skada partiet. SD är vår sista chans i det här landet och hon försöker sabba den.
Ja det är helt idiotiskt. Men kom ihåg att cirkusen i sig är baserad på partiska gammelmedia och att när det händer i andra partier tystas liknande händelser ned.

Exempelvis Sossarnas Per Svedberg, fick detta lika mycket cirkus och en egen intervju i Kalla Fakta?
http://natverkmotpk.blogspot.com/2009/12/riksdagsmannen-s-skrek-till-kvinnan.html
Citera
2017-09-25, 12:02
Medlem
kalkryggars avatar
Jag känner på mig att det är Jönshoff som har petat med sitt långfingriga finger i fittan på HW. Varje gång man ser honom så får man en sån röten eftersmak i munnen. Att det har hänt tror jag säkert eftersom sd är ett sånt parti. Dom som är seriösa människor håller sig i utkanten av partiet eftersom de inte vill att media skall förstöra deras liv. Därför så fylls toppen bara på av fåntrattar, sexister och våldtäktsmän. Se bara på sd-s stora namn i Trollhättan Nina Drakfors. Hon pratar ju som om hon vore 14 år.

Jag tror det kan vara bra om Hanna lämnar sörjan och gör någonting vettigt med sitt liv.
Citera
2017-09-25, 12:02
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det finns ett stort avstånd mellan vanliga kvinnor och offentliga personer som politiker.

Vanliga kvinnor är inte rädda för att få ett finger i fittan av en arbetskamrat eller på politiska sammankomster. Om det skulle ske brakar helvetet lös innan fingret kommer in.

Vanliga kvinnor är rädda för att gå ut på kvällspromenad med hunden, ge sig ut i skogen för att plocka bär eller svamp. För kvinnor finns det allvarliga risker med att gå hem från jobbet eller krogen när det är mörkt ute. Vanliga kvinnor oroar sig för sönerna som kan bli misshandlade och rånade när de är ute och rör på sig. Oron för alla våldtäkter är en realitet. Oron ökas på nu när folk blir attackerade i hemmen. Det är oro för terror, oro när anhöriga är ute och reser och flyger, det är oro hela tiden.

Du har rätt. Hon är en värdelös politiker, om man vill ha kvinnofrid, på riktigt. Sen så har hon dåligt omdöme om vad som är viktiga politiska frågor, då jag kan inte bry mig om hennes obehagliga upplevelse när det finns knivaraber och män från Mena som gruppvåldtar random kvinnor.

Suck, jag ser BS. "Vanliga kvinnor" ser jävligt olika på saker och ting och folk klarar sig alldeles utmärkt hela tiden. Jag är själv inte rädd när jag går ute på stan, och jag hänger främst i Malmö numera. Att syfta på att problematiken främst finns i samband med invandring är en annan sak än att förvänta/påtvinga att kvinnor ska acceptera när det inte kommer i lika matchande sammanhang. Hon är ingen värdelös politiker, hon har obviously satt en massa energi i partiet, men kan inte stå upp för alla delar. Om man är en kvinna som upplever att partiet inte i praktiken stod upp för en när man blev sexuellt trakasserad så får man inte så trevliga alternativ.
Citera
2017-09-25, 12:03
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Luktar falsk våldtäktsanmälning lång väg.

Helt enig, krypa fram först nu och berätta lagomt inför valet. Hon är en trubbelmakare av rang och har bråkat med många inom partiet och senast ett slagsmål med en kvinnlig kollega. Tror det är ren bullshit från hennes sida, men jag säger bara en sak... KARMA!
Citera
2017-09-25, 12:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Han hade en hand mot halsen och tryckte mig mot väggen. Sen tog han den andra handen som han hade ledig, och så tog han ner den innanför mina byxor och tryckte upp ett finger, säger hon.

Detta jämställs med våldtäkt i svensk lag. Inte sexuellt övergrepp.
Citera
2017-09-25, 12:06
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Detta jämställs med våldtäkt i svensk lag. Inte sexuellt övergrepp.

Ord mot ord, var finns bevisen?
Citera
2017-09-25, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Fröken Wigh har hamnat i lite väl många konflikter. Det lutar mot en störning i personligheten. Att skylla på sexuella övergrepp är en kvinnas sätt att hämnas för att hon inte fick som hon ville. Hon gick förlorande ur maktstriden, och nu försöker hon skada SD. Hon kommer att misslyckas.

Skulle strypgreppet och fingret i fittan förekommit vid samma tillfälle? Om det var dagtid måste det funnits vittnen. Om inte.....i vilket sammanhang var det då? En fylld grej på natten?
Citera
2017-09-25, 12:07
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
SD har stått och står så långt ifrån övriga partier på så många punkter att det inte är särskilt märkligt att folk som går över till SD också stannar där. Jag förstår inte hur man kan gå från att först vilja ha stängda gränser till att dagen efter vilja ha mer eller mindre öppna gränser. Det ger ett väldigt förvirrat och schizofrent intryck, tycker jag.

Det ger inget "schizofrent intryck", det handlar om att många har nyanserade perspektiv på sakerna. Det är svårt att balansera alla politiska sammanhang helt enkelt och att låtsas som eller tycka att det är lätt bör också tas som en varningssignal. Jag förväntar mig utveckling av politiker, och kommer att fortsätta utvecklas i samband med politik och människor omkring mig. Eftersom saker inte är svartvita och mycket kan placeras som subjektivt även om det upplevs objektivt så vore det märkligt om ett parti sitter på hela sanningen.
Citera
2017-09-25, 12:09
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior

Ord mot ord, var finns bevisen?
Nej du förstår inte. Brottets rubricering, oavsett om det skett eller inte, är våldtäkt och inte sexuellt övergrepp. Googla lite så hittar du mer info om varför.
Citera
2017-09-25, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Kanske inte ljuger, men överdriver är nog ganska troligt. Och sedan lägger media på ytterligare 100% till storyn pga sitt uppenbara SD-hat.
SD-sekten: Allt är alltid medias fel

SD granskas inte hårdare av media. Alla partisympatisörer tycker förövrigt att det egna partiet granskas hårdare än andra partier. Men här är SD extrema och skyller allt på media. SD har aldrig gjort något fel, allt handlar om medias vinklingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in