2017-09-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hanna har ju kämpat på i flera år trots motstånd från partiledningen som har fryst ut henne.

Kan du länka lite till källor hur hon har "kämpat på"?

Är du mitt inne i partilednignen? Hur kan du annars veta allt detta?
Kanske fanns en anledning till "utfrysningen".
Så länge som vi inte kan ta del av en typ paneldebatt mellan Hanna och de andra i ledningen där exakt detta debatteras eller få se videoklipp som bevis så är det ju bara ståndpunikter från den ENA parten.

Att det sk "Kalla fakta" ägnar sig åt kändisskvaller känns knappast seriöst.
Att de vidare gör det med en agenda i manuset känns knappast bättr.

Kort - Jag skiter fullständigt i om de slåss i kansliet emellanåt. Bara de har en vettig politik som de har för avsikt att genomföra. Det finns inga enskilda politiker i något parti som är viktigare än partiernas politik. Politikerna är bara små arbetsmyror för att förverkliga partiets ambitioner.
Citera
2017-09-25, 11:23
Medlem
Fobecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Borde inte detta brott vara preskriberat nu?

Tror det är 5 och 10 år för sexuellt tvång samt grovt. Och den här personen har tydligen varit på fler kvinnor i partiet enligt Hanna. Så det finns möjlighet för henne att anmäla!
Citera
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alipo
Problemet är att Hanna inte har bevis, vad jag vet, för sitt påstående.

Jag bad om namn på förövare och stödbevis. Du som sanningsvittne kan väl ge oss det?
Vad svamlar du om? Tror du att jag har ett filmklipp på händelsen, eller?
Citera
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jag tvivlar inte på att det har hänt, men skulle vilja veta hur det kom sig att hon var i situationen där mansgrisen lyckades med sin bedrift.

Sen så måste man undra om hon var blyg i alla år eller bara bidade sin tid. Timingen ur hennes perspektiv är ju att det är inne just nu att jaga politiska motståndare med sexuella anklagelser. Det är en anpassning till att feminister har makten i Sverige, att gå ut offentligt nu. Och visst kan det verka vettigt för henne att profilera sig som en kvinna som fått ett finger i fittan. Men då har hon ju valt fel parti!

Men allvarligt talat, som politiker är hon redundant. Vi behöver kvinnor av den sort, ingen man ens skulle komma på tanken att sextrakassera.
Är hon kvar som politiker? Jag fick uppfattningen att hon lämnat SD.
Citera
2017-09-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Hanna har ju kämpat på i flera år trots motstånd från partiledningen som har fryst ut henne.

Kan du länka lite till källor hur hon har "kämpat på"?

Är du mitt inne i partilednignen? Hur kan du annars veta allt detta?
Kanske fanns en anledning till "utfrysningen".
Så länge som vi inte kan ta del av en typ paneldebatt mellan Hanna och de andra i ledningen där exakt detta debatteras eller få se videoklipp som bevis så är det ju bara ståndpunikter från den ENA parten.

Att det sk "Kalla fakta" ägnar sig åt kändisskvaller känns knappast seriöst.
Att de vidare gör det med en agenda i manuset känns knappast bättre.

Kort - Jag skiter fullständigt i om de slåss i kansliet emellanåt. Bara de har en vettig politik som de har för avsikt att genomföra. Det finns inga enskilda politiker i något parti som är viktigare än partiernas politik. Politikerna är bara små arbetsmyror för att förverkliga partiets ambitioner.

Hanna visar nu tydligt att det är primitiva privata hämdaktioner som står högst upp på agendan.

Hon skiter fullständigt i om hon skadar partiet genom att leka offer i massmedia. Henns hämdaktion verkar ju bara gå ut på att skada partiet så mkt som möjligt.

Hade hon GENUINT brunnit för en SD-politik ska kunna genomföras i landet genom att partiet blir så stort som möjligt hade hon knappast burit sig åt såhär.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-09-25 kl. 11:27.
Citera
2017-09-25, 11:27
Medlem
Citat:
Jag tvivlar inte på att det har hänt, men skulle vilja veta hur det kom sig att hon var i situationen där mansgrisen lyckades med sin bedrift.

Sen så måste man undra om hon var blyg i alla år eller bara bidade sin tid. Timingen ur hennes perspektiv är ju att det är inne just nu att jaga politiska motståndare med sexuella anklagelser. Det är en anpassning till att feminister har makten i Sverige, att gå ut offentligt nu. Och visst kan det verka vettigt för henne att profilera sig som en kvinna som fått ett finger i fittan. Men då har hon ju valt fel parti!

Men allvarligt talat, som politiker är hon redundant. Vi behöver kvinnor av den sort, ingen man ens skulle komma på tanken att sextrakassera.

Jag är själv kvinna men hennes beteende är inte normal.Minst sagt.Om jag fick det("ett finger i f..)skulle jag anmäla mannen på en gång.Eller ALDRIG.Hon verkar vara totalt efterbliven,och absolut inte trovärdig.Sådana kärringar ska absolut inte vara nån politiker alls.För alltid.De förstör även för andra "vanliga" kvinnor.
Citera
2017-09-25, 11:28
Medlem
tomlarsens avatar
Skall vara RH eller RF, som har skydd av innersta kretsen. Båda har kriminellt förflutet och är kända för att vara "öppna för inviter".
Citera
2017-09-25, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Vad svamlar du om? Tror du att jag har ett filmklipp på händelsen, eller?
Plötsligt så hade du inget annat än skvaller (hennes anklagelse)?

Om någon anklagar dig för pedofili är det då sant för en person säger så (retorisk fråga)?
Citera
2017-09-25, 11:29
Medlem
Sperssons avatar
.
Någon person i denna härva kanske inte skulle blivit SD-politiker från första början.
Jag menar, om man ständigt skapar rubriker så passar man inte som politiker.
Citera
2017-09-25, 11:31
Medlem
Att det är på grund av immunitet att någon eller några inte orkar bry sig om att anmäla köper jag inte.

Är det så att någon begår sexuella övergrepp eller sexuella ofredanden så är det en polisiär sakfråga. Det är ingenting partiet ska ta ställning till och döma efter. Partiet är inte en straffrättslig domstol om frågor som gäller brottsbalken. Att den personen än så länge då inte blivit utsparkad är ju just för att ingen anmälan har skett. Det ligger alltså inte på partiet.
Därför MÅSTE man anmäla då det enda partiet kan gå efter. Vilket vi ser med Ekeroth, han ryker om han blir dömd.
Det blir rättsvidrigt om ett parti ska börja döma folks eventuella brottsliga gärningar.

Det är hemskt om hon blivit utsatt men hon ska inte gnälla på partiet då de inte kan göra något utan en anmälan. Vad förväntar hon sig att dem ska göra? De ska i grunden varken ta ställning för eller emot henne. Men självklart förstår jag att ett parti blir less om att hela tiden höra anklagelser som sen ingen vågar anmäla. Då börjar man ju fundera om det bara är skitsnack.
Citera
2017-09-25, 11:31
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuntakinte55
Kanske upplever hon att partiet vill förstöra för henne och såg hur hon skulle komma att kastas ut ur partiet och därför valde att själv lämna.

Hon kan lämna partiet, hata sina partikollegor och polisanmäla dem utan att göra det offentligt i massmedia med hela svenska folket som publik. Med bara ett år kvar till valet så drar hon igång denna cirkus, helt uppenbart med syfte att skada partiet. SD är vår sista chans i det här landet och hon försöker sabba den.
Citera
2017-09-25, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomlarsen
Skall vara RH eller RF, som har skydd av innersta kretsen. Båda har kriminellt förflutet och är kända för att vara "öppna för inviter".

Varken R.H eller R.F satt i Riksdagen 2012 och det var väl då det utspelade sig om jag har uppfattat det hela rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in