2017-09-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Om det nu har hänt, varför anmäler hon inte? Varför vänta 5 år och gå ut nu?
Det finns helt klart en dols agenda här. Tveksam till om det hänt.

Jag tvivlar inte på att det har hänt, men skulle vilja veta hur det kom sig att hon var i situationen där mansgrisen lyckades med sin bedrift.

Sen så måste man undra om hon var blyg i alla år eller bara bidade sin tid. Timingen ur hennes perspektiv är ju att det är inne just nu att jaga politiska motståndare med sexuella anklagelser. Det är en anpassning till att feminister har makten i Sverige, att gå ut offentligt nu. Och visst kan det verka vettigt för henne att profilera sig som en kvinna som fått ett finger i fittan. Men då har hon ju valt fel parti!

Men allvarligt talat, som politiker är hon redundant. Vi behöver kvinnor av den sort, ingen man ens skulle komma på tanken att sextrakassera.
Citera
2017-09-25, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fobec
Säger att hon var rädd för att polisanmäla men nu när hon har gått ut i media om allt så borde det inte finnas någon rädsla längre. Allt jag läst om henne så verkar hon ha skinn på näsan. Anmäl så vi får veta vem åsnan är!

Borde inte detta brott vara preskriberat nu?
Citera
2017-09-25, 11:11
Medlem
Mojokiis avatar
Usch, jag reagerade illa när jag läste det här. Visst att han inte lagförts (än) men om inte SD slänger ut snubben ur partiet genom att denna nu förlorat officiellt anseende och inte längre stärker partiet, då förlorar SD den sista respekt jag hade för partiet. Jag har haft respekt för Jimmie Åkessons förmåga att stå igenom all skit och verka för sina mål, oavsett acceptans-läget, men nånstans måste man också bevisa att man står för nåt bättre i praktiken, istället för att bara prata som om man gör det. Väldigt oärligt agerande och hycklande.
Citera
2017-09-25, 11:11
Medlem
Kan det inte vara att kvinnan bara ljuger?Hon måste i så fall påpeka vem som sextrakasserade henne!Annars är detbara tomma ord och hon är en ren lögnerska.Antingen du får vara modig och avslöja mannen som försökt att strypa dig(?!!!),stå för sina ord eller bara hålla käften.Bara två val.Dessutom väntade hon länge,utan att anmäla direkt?Och varför nu?Fick hon nån slags muta kanske?Nej,så får inte gå..Så gör inte normala kvinnor.
Mycket skum artikeln,allt är skum där..
Senast redigerad av jagalskarkatter 2017-09-25 kl. 11:15.
Citera
2017-09-25, 11:13
Medlem
Har hon Borderline eller någon sådan diagnos? Hon verkar ha haft så många olika problem och varit utsatt för alla möjliga elaka människor. Borderlinebrudar har en sådan tendens.
Citera
2017-09-25, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Du, jag har under lång tid mött kvinnor i mitt arbetsliv. Som chefer, som medarbetare, som ledare.
Och jag har försvarat dessa och tom tatt deras parti. Till att börja med.
Sedan har det slutat på nästan samma sätt varje gång.
De sviker. De håller inte måttet. De lackar ur. De tål inte konkurrens. Allting går åt helvete.
Precis samma mönster inom politiken.

Så, typ - det räcker nu. Jag har lärt mig av bittra erfarenheter. Och Hanna är ju bara en i raden som visar sin oduglighet att hantera konflikter, missförhållande på ett logiskt och konstruktivt vis. Istället är det de primitiva ap-generna som alltid verkar ta över.

Jaså - min erfarenhet är att kvinnor är trogna om man behandlar dem väl.
Folk som dig och SD lär väl inte förstå det. Flashbacktråden är bara ännu ett bevis för hur SD-försvararna sticker fram sina huvuden när det passar.

"Han har immunitet". Måste ju finnas många som vet vem det är. Jag gissar att det rör sig om någon välkänd person. Det finns inte många som har immunitet.

Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kort så bevisart bara detta för mig att kvinnor ska hålla sig borta från politiken.
Eller att partier ska hålla kvinnor borta från ledande positioner.

De är helt enkelt inte "män att klara av det".

Så klassiskt kvinnligt att "ge upp" och lacka ur när något går emot dem.
Ingen kämpaglöd, idealen kastas överbord, offerkoftan på.
Bäbismentaliteten "Att lägga sig på golvet o skrika" är deras sätt att reagera när det går emot.
Och sen kommer deras "trumfkort" - att hämnas.

Politiken är ingen syjunta och att enskilda inte klarar av sitt uppdrag betyder i princip noll.
Det är sveriges situation och landets framtid det handlar om.

Moget inlägg.
Hanna har ju kämpat på i flera år trots motstånd från partiledningen som har fryst ut henne.
Om hon klagar så är det "typiskt kvinnligt".
Och hon är en duktig och energetisk person, enligt min mening. Sen är ju kvinnor kvinnor och män är män. Kvinnor är lite mer känslosamma. Förstår en man inte det så är det att beklaga.

Jag undrar om SD-folket sitter och orkestrerar detta drev mot Hanna nu. Varje gång någon SD:are missköter sig så dyker de upp: "Ja men det finns sossar också.", "Ja men det var hennes/hans eget fel".

Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det var inte länge sedan vi läste om en socialdemokrat som fälldes för misshandel.
Innan det var det en moderat som åkte dit för barnporr.
Och innan det var det en miljöpartist som åtalades för kvinnomisshandel.

Rötägg finns inom alla partier. Politiken är det viktiga.

Fuck off, tönt.
Inget annat parti har immunitet i partitoppen. Gå och lägg dig igen.
Citera
2017-09-25, 11:14
Medlem
kuntakinte55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Vilken jävla idiot hon är som tar upp detta offentligt i massmedia ett år innan valet, istället för att lösa det internt. Hon vill uppenbarligen förstöra för partiet.
Kanske upplever hon att partiet vill förstöra för henne och såg hur hon skulle komma att kastas ut ur partiet och därför valde att själv lämna.

Om personen har både dålig impulskontroll och är immun, då misstänker jag Kent Ekeroth som är jude och det finns videobevis för hans dåliga impulskontroll. Det finns säkert flera andra möjliga men har svårt att tänka mig att Jimmie ha så dålig impulskontroll, han är ju annars den som skulle vara absolut mest immun.
Citera
2017-09-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Den utpekade personen finns således bland något av dess namn.

Jimmie Åkesson • Björn Söder • David Lång •Johnny Skalin • Jonas Åkerlund • Josef Fransson • Kent Ekeroth • Lars Isovaara • Mattias Karlsson • Mikael Jansson • Per Ramhorn • Richard Jomshof • Sven-Olof Sällström • Tony Wiklander • Markus Wiechel

Någon som vill gissa?

Med tanke på vad denne person gjort mot individer som han inte tycker om och hans diktatoriska stil samt hans tidigare relationer till kvinnor så hoppas jag och tror att namnet är Mattias Karlsson. Det vore den enda som skulle kunna vara immun och ha partiskydd. För allt. Men det är ju bara vad jag tror.
Senast redigerad av Pingubengt 2017-09-25 kl. 11:18.
Citera
2017-09-25, 11:18
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagalskarkatter
Kan det inte vara att kvinnan bara ljuger?Hon måste i så fall påpeka vem som sextrakasserade henne!Annars är detbara tomma ord och hon är en ren lögnerska.Antingen du får vara modig och avslöja mannen som strypte dig(!!!),stå för sina ord eller hålla käften.Bara två val.
Mycket skum artikeln,allt är skum.

Jag kan även förstå ett läge att även om man vill göra personen illa och få personen ut ur partiet så vill man inte utsätta personen för offentlig media. Tycker hon ser ut att agera resonligt utifrån sitt läge. Hon säger fortfarande att det inte är fel på partiets åsikter, men att det finns dåliga representanter. Låter väldigt osannolikt i min värld att starta en sådan sak baserat på en lögn. Man vågar inte starta det utan kött på benen, för konflikten blir väldigt tydlig.
Citera
2017-09-25, 11:19
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Det är ju vattentätt att ljuga ihop en historia om att man blivit utsatt för övergrepp så länge man inte nämner något namn som säger emot. Det måste vara mumma att få stå oemotsagd.

SD kan omöjligt gå ut med att de tvivlar på sanningshalten, för då kommer de ånyo bli stämplade som kvinnoföraktande
Citera
2017-09-25, 11:21
Medlem
MelTorments avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Den utpekade personen finns således bland något av dess namn.

Jimmie Åkesson • Björn Söder • David Lång •Johnny Skalin • Jonas Åkerlund • Josef Fransson • Kent Ekeroth • Lars Isovaara • Mattias Karlsson • Mikael Jansson • Per Ramhorn • Richard Jomshof • Sven-Olof Sällström • Tony Wiklander • Markus Wiechel

Någon som vill gissa?

Jag tror att det står mellan våldsbrottslingen och återfallsförbrytaren.
Citera
2017-09-25, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag har ofta kritiserat SD som parti, men aldrig deras jämställdhetspolitik (eftersom jag inte har haft något problem med den).

Ingen aning. Men till skillnad från många andra i tråden så tänker jag inte smutskasta Hanna Wigh för att hon blottar partiets misogyna internkultur.
Problemet är att Hanna inte har bevis (än sin anklagelse), vad jag vet, för sitt påstående.

Jag bad om namn på förövaren och stödbevis. Du som sanningsvittne kan väl ge oss det?
Senast redigerad av alipo 2017-09-25 kl. 11:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in