Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Du, jag har under lång tid mött kvinnor i mitt arbetsliv. Som chefer, som medarbetare, som ledare.
Och jag har försvarat dessa och tom tatt deras parti. Till att börja med.
Sedan har det slutat på nästan samma sätt varje gång.
De sviker. De håller inte måttet. De lackar ur. De tål inte konkurrens. Allting går åt helvete.
Precis samma mönster inom politiken.
Så, typ - det räcker nu. Jag har lärt mig av bittra erfarenheter. Och Hanna är ju bara en i raden som visar sin oduglighet att hantera konflikter, missförhållande på ett logiskt och konstruktivt vis. Istället är det de primitiva ap-generna som alltid verkar ta över.
Jaså - min erfarenhet är att kvinnor är trogna om man behandlar dem väl.
Folk som dig och SD lär väl inte förstå det. Flashbacktråden är bara ännu ett bevis för hur SD-försvararna sticker fram sina huvuden när det passar.
"Han har immunitet". Måste ju finnas många som vet vem det är. Jag gissar att det rör sig om någon välkänd person. Det finns inte många som har immunitet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrStreamer
Kort så bevisart bara detta för mig att kvinnor ska hålla sig borta från politiken.
Eller att partier ska hålla kvinnor borta från ledande positioner.
De är helt enkelt inte "män att klara av det".
Så klassiskt kvinnligt att "ge upp" och lacka ur när något går emot dem.
Ingen kämpaglöd, idealen kastas överbord, offerkoftan på.
Bäbismentaliteten "Att lägga sig på golvet o skrika" är deras sätt att reagera när det går emot.
Och sen kommer deras "trumfkort" - att hämnas.
Politiken är ingen syjunta och att enskilda inte klarar av sitt uppdrag betyder i princip noll.
Det är sveriges situation och landets framtid det handlar om.
Moget inlägg.
Hanna har ju kämpat på i flera år trots motstånd från partiledningen som har fryst ut henne.
Om hon klagar så är det "typiskt kvinnligt".
Och hon är en duktig och energetisk person, enligt min mening. Sen är ju kvinnor kvinnor och män är män. Kvinnor är lite mer känslosamma. Förstår en man inte det så är det att beklaga.
Jag undrar om SD-folket sitter och orkestrerar detta drev mot Hanna nu. Varje gång någon SD:are missköter sig så dyker de upp: "Ja men det finns sossar också.", "Ja men det var hennes/hans eget fel".
Citat:
Ursprungligen postat av
ace_sec
Det var inte länge sedan vi läste om en socialdemokrat som fälldes för misshandel.
Innan det var det en moderat som åkte dit för barnporr.
Och innan det var det en miljöpartist som åtalades för kvinnomisshandel.
Rötägg finns inom alla partier. Politiken är det viktiga.
Fuck off, tönt.
Inget annat parti har immunitet i partitoppen. Gå och lägg dig igen.