2017-09-25, 10:13
Medlem
Sperssons avatar
.
Varför hamnar alltid Hanna Wigh i blåsväder?

Men visst, tacksamt för media som kan gotta sig åt interna bråk.
Citera
2017-09-25, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lienna
Ser ett parti i fall...

Och jag ser rosa tomtar bakom knuten.
Lycka till, hörredu.
Citera
2017-09-25, 10:15
Medlem
Kort så bevisart bara detta för mig att kvinnor ska hålla sig borta från politiken.
Eller att partier ska hålla kvinnor borta från ledande positioner.

De är helt enkelt inte "män att klara av det".

Så klassiskt kvinnligt att "ge upp" och lacka ur när något går emot dem.
Ingen kämpaglöd, idealen kastas överbord, offerkoftan på.
Bäbismentaliteten "Att lägga sig på golvet o skrika" är deras sätt att reagera när det går emot.
Och sen kommer deras "trumfkort" - att hämnas.

Politiken är ingen syjunta och att enskilda inte klarar av sitt uppdrag betyder i princip noll.
Det är sveriges situation och landets framtid det handlar om.
Senast redigerad av MrStreamer 2017-09-25 kl. 10:18.
Citera
2017-09-25, 10:20
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Den utpekade personen finns således bland något av dess namn.

Jimmie Åkesson • Björn Söder • David Lång •Johnny Skalin • Jonas Åkerlund • Josef Fransson • Kent Ekeroth • Lars Isovaara • Mattias Karlsson • Mikael Jansson • Per Ramhorn • Richard Jomshof • Sven-Olof Sällström • Tony Wiklander • Markus Wiechel

Någon som vill gissa?
Citera
2017-09-25, 10:29
Medlem
Jag ogillar nyheter där man bara får höra ena sidans syn på händelsen. Främst för att det påverkar alldeles för många människor utan förmåga att tänka kritiskt.

Som jag förstått det har denna HW vart med i flera olika konflikter och får känslan av att hon söker drama. Det gör att sanningshalten i det hon säger minskar stort.

Skulle detta vara sant så är det för jävligt men innan någon blivit dömd så tänker jag se detta som osanning.
Citera
2017-09-25, 10:29
Medlem
sk33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Det var inte länge sedan vi läste om en socialdemokrat som fälldes för misshandel.
Innan det var det en moderat som åkte dit för barnporr.
Och innan det var det en miljöpartist som åtalades för kvinnomisshandel.

Rötägg finns inom alla partier. Politiken är det viktiga.

Självklart. Men när man (trots allt) har ett ganska skamfilat rykte (dvs, SD har det, med rätta verkar det) så vilar ansvaret än tyngre på att de i ledande ställning förmår agera både preventivt och reaktivt.

Sanningshalten i Wighs påståenden kan jag inte bedöma, och en polisanmälan nu skulle säkert orsaka problem för henne, men om det är som det påstås i artikeln - att flera kvinnor utsatts för (ovälkomna, våldsamma) närmanden från samme man så borde (långt tidigare) partiledningen åtminstone tagit denne man i örat rejält. Eller, han kanske sitter i partiledningen, vad vet jag. Att det inte verkar vara Svenne Banan i Örkelhåla, ersättare på stol 6 i kommunen, utan en riksdagsledamot med många år i toppolitiken är ju försvårande. Förhoppningsvis kommer Wigh att orka göra en polisanmälan, om fler kvinnor sluter upp så kommer gärningsmannen nog att snart dra sig tillbaks "av privata skäl" även om fällande dom är osannolik pga bevisläget.

En kompis till mig tyckte att många i SD verkade ha väldigt "babbig" (hans ord) kvinnosyn. Och där tror jag SD har ett problem, de har potential att växa mer bland kvinnor än män (eftersom de ligger på lägre andel kvinnor bland väljarna), men schabblar bort det genom korkat och ofta kriminellt uppträdande.

Sen att det finns andra partier vars företrädare betett sig som grisar ursäktar intet.
Citera
2017-09-25, 10:30
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Varför hamnar alltid Hanna Wigh i blåsväder?

Men visst, tacksamt för media som kan gotta sig åt interna bråk.

Hon verkar onekligen vara något av en hysterika. Jag tror det är bra för SD att bli av med henne i god tid innan valrörelsen går igång. Jag tror inte på hennes påstående och det är inte första gången hon uppmärksamhets-apar sig direkt.
Citera
2017-09-25, 10:35
Medlem
JustZlatans avatar
Ni som säger att det här bara händer SD.

(FB) Socialdemokratisk toppolitiker sextrakaserar! Mer smarrigt skvaller om Urban Ahlin
Citera
2017-09-25, 10:36
Medlem
Sexövergrepp är en företeelse som existerar i alla partier. I SD är sexövergreppen inte så vanligt förekommande som i övriga partier då alla i SD är nationalister och patrioter.
Citera
2017-09-25, 10:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Jag har länge försökt att försvara SD när det kommer till deras jämställdhetspolitik. Att blott 1/5 av SD:s riksdagsledamöter är kvinnor har jag inte sett som ett problem, och eftersom jag är emot kvotering så har jag alltid accepterat den skeva könsfördelningen.

Men nu går det inte längre att försvara SD. Detta parti verkar inte bara ha problem med unga män som gillar att bråka på stan. De verkar även ha problem med män som sexuellt trakasserier andra kvinnliga medlemmar. Men det är inte det värsta, droppen som får bägaren att rinna över är det faktum att SD väljer att tysta ner detta och frysa ut de kvinnor som blivit utsatta. SD kritiserar gärna invandrares överrepresentation i brottsstatistiken, men hur kan man ta denna kritik seriöst när partiets medlemmar gång efter annan begår brott och partiet förringar dessa företeelser?
Senast redigerad av Libertarismus 2017-09-25 kl. 10:45.
Citera
Medlem
Starbacks avatar
Enligt Expressen är gärningsmannen nån slags höjdare inom partiet som åtnjuter immunitet.
Någon som kan komma ut med namnet? Det är väl inte Kent nu igen?

http://www.expressen.se/gt/hanna-wigh-jag-utsattes-for-sexovergrepp-av-sd-kollegan/
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen79
Ett parti som stöttas av manliga sympatisörer kan inte falla samman på grund av att det avslöjas sexuella eller ekonomiska brott bland deras representanter. Det är ju så att säga normalläget, se bara på Donald Trump.

Det är babianläge.

Man får vara medveten om att politiken och då speciellt nya missnöjespartier drar till sig snedseglare, fifflare och rättshaverister. Hyggligt dugligt folk har företag och riktiga arbeten och sköta.

Så för att komma ifrån babianläge och få ett fungerande parti så måste det ränsas. Om det damerna framför är sant så är det allvarligt.

Partiet har bara två saker de kan göra. Hålla tyst och sitta stilla i båten tills det har passerat. Eller agera.

SDs framgång i nästa val baseras på de kvinnliga rösterna. Så att agera på rätt sätt är att föredra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in