2017-09-25, 10:40
Medlem
Sopphjonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Kort så bevisart bara detta för mig att kvinnor ska hålla sig borta från politiken.
Eller att partier ska hålla kvinnor borta från ledande positioner.

De är helt enkelt inte "män att klara av det".

Så klassiskt kvinnligt att "ge upp" och lacka ur när något går emot dem.
Ingen kämpaglöd, idealen kastas överbord, offerkoftan på.
Bäbismentaliteten "Att lägga sig på golvet o skrika" är deras sätt att reagera när det går emot.
Och sen kommer deras "trumfkort" - att hämnas.

Politiken är ingen syjunta och att enskilda inte klarar av sitt uppdrag betyder i princip noll.
Det är sveriges situation och landets framtid det handlar om.

Haha, det ser så intelligent ut när man drar 51 % av befolkningen över en kam... Du gör ett ganska bra jobb vad gäller att själv oavsiktligt visa exakt vilken typ av person som snarare än kvinnor borde hålla sig borta från politisk debatt. Sten - möt glashus.
Citera
2017-09-25, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
HW ska alltså ha fått utstå stryptag och fingrar i underlivet p.g.a. sitt visselblåsande av en GM hon inte vill namnge!? Och inte polisanmält GM samtidigt som hon gladeligen polisanmälde en partiintern förskingring i Skara tidigare?

Klart att media hurrar nu, men hela den här historien känns onekligen märklig... En personlig hämnd för att HW petats från flera uppdrag?

Sverige är fantastiskt!

Nyhetsförmedlingen handlar om politisk propaganda, med lösa rykten om sextrakasserier när det passar in i den bild media vill förmedla.

Detta hände inte nyligen, och damen har marscherat vidare i livet, förvisso kränkt!

Det vi ser är att det finns allt för många äckliga mansgrisar med makt, i den feministiska staten Sverige. Grisar överallt! Inom det politiska livet och bland de som stiftar våra lagar finns det grisar, så inget nytt här inte beträffande grisar! Det enda nya är att jakten på grisar har intensifierats.

Kul att det finns en gris i SD också. Inom moderaterna har vi ju haft de högt uppsatta politikerna Haffo, Littorin och Borg som visat sig vara grisar med en fin fasad. Listan på grisar inom sossriet är enorm! Men namnen sippar inte ute i den omfattning beteendet förtjänar, då sossar har media på sin sida.

Det jag tycker saknas i debatten om grisar och politisk tillhörighet, är enkla fakta som att alla medborgare har rösträtt i Sverige, till och med dömda! Varför ska det vara mer problematiskt för Åkesson är för moderat- eller sosseledare?

Jag är säker på att Anders Eklund är sosse, likt de flesta kriminella. Jag har det på känn! Vad gör Löfvén åt det?

Vad ska moderaterna göra när en moderat politiker är en gris, annat än tt ta avstånd, vilket har skett varje gång någon politiker säger hora, går till hora aller visar snorren.
Citera
2017-09-25, 10:47
Medlem
Stigmata01s avatar
Om historien är sann ska aset outas och anmälas, just nu är dett en icke händelse då det varken finns en namngiven GM eller polisanmälan. Att Tv 4 och msm gör en stor sak av historien är just att det riktar sig mot Sd.

Eftersom detta hände 2012, ingen anmälan finns, inga vittnen och ingen namngiven gm så är det omöjligt att avgöra sanningshalten i Wighs anklagelser. Precis som msm vill ha det när det gäller SD.
Citera
2017-09-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sopphjonet
Haha, det ser så intelligent ut när man drar 51 % av befolkningen över en kam... Du gör ett ganska bra jobb vad gäller att själv oavsiktligt visa exakt vilken typ av person som snarare än kvinnor borde hålla sig borta från politisk debatt. Sten - möt glashus.

Du, jag har under lång tid mött kvinnor i mitt arbetsliv. Som chefer, som medarbetare, som ledare.
Och jag har försvarat dessa och tom tatt deras parti. Till att börja med.
Sedan har det slutat på nästan samma sätt varje gång.
De sviker. De håller inte måttet. De lackar ur. De tål inte konkurrens. Allting går åt helvete.
Precis samma mönster inom politiken.

Så, typ - det räcker nu. Jag har lärt mig av bittra erfarenheter. Och Hanna är ju bara en i raden som visar sin oduglighet att hantera konflikter, missförhållande på ett logiskt och konstruktivt vis. Istället är det de primitiva ap-generna som alltid verkar ta över.
Citera
2017-09-25, 10:50
Medlem
JanTalibans avatar
Eftersom Hanna Wigh tycks bli ifrågasatt så känner jag att jag vill vittna till hennes försvar:

Jag har faktiskt SJÄLV blivit oprovocerat greppad i könet av en SD-riksdagsman. (Fast jag varken är kvinna eller attraktiv.) Därmed är jag jävligt övertygad om att sådant förekommer. Naturligtvis påtalar man det inte – förrän kanske långt efteråt när det plötsligt blir läge, och då lär folk kritiskt fråga varför man ”väljer att gå ut med detta FÖRST NU”.

(Och just det; dessutom har ju min SD-kompis blivit uppsmiskad i ansiktet av en annan SD-riksdagsman.)

Jag är för övrigt SD-anhängare och har egentligen inget intresse av att kasta skit på partiet. Men rätt ska vara rätt.

Min åsikt är att SD:s anhängare och företrädare nästan alltid är hyggligt folk, men att de som kommer upp sig i partiet tyvärr alltför ofta är grisiga psykopater som sätter i system att slicka uppåt och sparka nedåt.
Senast redigerad av JanTaliban 2017-09-25 kl. 10:58.
Citera
2017-09-25, 10:52
Medlem
Champagneoclocks avatar
Om det nu har hänt, varför anmäler hon inte? Varför vänta 5 år och gå ut nu?
Det finns helt klart en dols agenda här. Tveksam till om det hänt.
Citera
2017-09-25, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag har länge försökt att försvara SD när det kommer till deras jämställdhetspolitik. Att blott 1/5 av SD:s riksdagsledamöter är kvinnor har jag inte sett som ett problem, och eftersom jag är emot kvotering så har jag alltid accepterat den skeva könsfördelningen.

Men nu går det inte längre att försvara SD. Detta parti verkar inte bara ha problem med unga män som gillar att bråka på stan. De verkar även ha problem med män som sexuellt trakasserier andra kvinnliga medlemmar. Men det är inte det värsta, droppen som får bägaren att rinna över är det faktum att SD väljer att tysta ner detta och frysa ut de kvinnor som blivit utsatta. SD kritiserar gärna invandrares överrepresentation i brottsstatistiken, men hur kan man ta denna kritik seriöst när partiets medlemmar gång efter annan begår brott och partiet förringar dessa företeelser?

Å snyft så vackert!

Vilket genomskinligt inlägg...
Du har knappast gjort något annat än bashat SD i tråd efter tråd. Troll.
Citera
2017-09-25, 10:57
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Å snyft så vackert!

Vilket genomskinligt inlägg...
Du har knappast gjort något annat än bashat SD i tråd efter tråd. Troll.
Men kan inte du läsa, eller?

Jag har aldrig någonsin kritiserat SD:s jämställdhetspolitik (jag har försvarat den skeva könsfördelningen).
Senast redigerad av Libertarismus 2017-09-25 kl. 11:02.
Citera
2017-09-25, 11:01
Medlem
Stigmata01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Om det nu har hänt, varför anmäler hon inte? Varför vänta 5 år och gå ut nu?
Det finns helt klart en dols agenda här. Tveksam till om det hänt.

Msm och Wigh vill misstänkliggöra alla SDs riksdagsmän från 2012 alla från Åkesson till Söder. Därför är de inte intresserade av vem det är.
Citera
2017-09-25, 11:01
Medlem
Kan man inte prata ur skägget och säga vem det är som ska ha begått det här övergreppet 5 år efteråt så ser jag ingen större trovärdighet i det hela.
Är Hanna en missnöjd uppviglare?
Citera
2017-09-25, 11:04
Medlem
Fobecs avatar
Säger att hon var rädd för att polisanmäla men nu när hon har gått ut i media om allt så borde det inte finnas någon rädsla längre. Allt jag läst om henne så verkar hon ha skinn på näsan. Anmäl så vi får veta vem åsnan är!
Citera
2017-09-25, 11:04
Medlem
Citat:
Jag har länge försökt att försvara SD när det kommer till deras jämställdhetspolitik. Att blott 1/5 av SD:s riksdagsledamöter är kvinnor har jag inte sett som ett problem, och eftersom jag är emot kvotering så har jag alltid accepterat den skeva könsfördelningen.

Men nu går det inte längre att försvara SD. Detta parti verkar inte bara ha problem med unga män som gillar att bråka på stan. De verkar även ha problem med män som sexuellt trakasserier andra kvinnliga medlemmar. Men det är inte det värsta, droppen som får bägaren att rinna över är det faktum att SD väljer att tysta ner detta och frysa ut de kvinnor som blivit utsatta. SD kritiserar gärna invandrares överrepresentation i brottsstatistiken, men hur kan man ta denna kritik seriöst när partiets medlemmar gång efter annan begår brott och partiet förringar dessa företeelser?
Du är verkligen känd som en SD:are här på Flashback

Eftersom du tycks veta mer än oss andra: Vad heter personen som Hannah anklagar och vilka andra fakta har hon att ge än sitt ord (stödbevis)?

Citat:
Huruvida det är märkligt eller ej är irrelevant. Att 87% för samtal med varandra är inte ett hån mot demokratin, det är snarare väldigt demokratiskt.
Senast redigerad av alipo 2017-09-25 kl. 11:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in