2017-09-24, 12:22
Medlem
Haggeifys avatar
Har själv en Boundless CFX vape och är sjukt nöjd, har knappt rökt någonting alls efter jag köpte den. Innan behövde jag gå ut för att röka med nu kan jag sitta inne och vejpa och det luktar nästan ingenting alls. Dessutom kan man använda de vejpade gräset till att göra edibles
Citera
2017-09-24, 13:17
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggeify
Har själv en Boundless CFX vape och är sjukt nöjd, har knappt rökt någonting alls efter jag köpte den. Innan behövde jag gå ut för att röka med nu kan jag sitta inne och vejpa och det luktar nästan ingenting alls. Dessutom kan man använda de vejpade gräset till att göra edibles
Går även bra att hälla det vejpade gräset i en milkshake. Smakar skit, men är absolut den lindrigaste metoden för att slippa smaken. Bara håll för näsan och svälj shaken snabbt.

Beroende på hur mycket man använder så är man bäng i 8 - 10 timmar. Man kan t.o.m vakna hög dagen efter.
Citera
2017-09-24, 13:17
Medlem
mjaukatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
Omni TI. Jag köpte även en M eftersom att företaget hade en riktigt fin rea just när jag handlade.

Är riktigt nöjd med dessa! Får se hur dom fungerar till vintern när man är utomhus i kylan.

Hur tycker du dessa två skiljer sig åt? Jag gick för M då syftet var en billig och tålig vape som backup till paxen. Men efter hand nu så är det vapcapen jag sträcker mig efter oftast.
Citera
2017-09-24, 13:26
Medlem
Rufoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjaukatt
Hur tycker du dessa två skiljer sig åt? Jag gick för M då syftet var en billig och tålig vape som backup till paxen. Men efter hand nu så är det vapcapen jag sträcker mig efter oftast.
Med Omni så kan man reglera storleken på laddningen. Man kan även öka eller helt stänga extra luftflöde via munstycket, och behöver således inte sätta ett finger över hålet på stammen. Förutom det så är det lättare att rotera omni mellan fingrarna när man ska hetta upp vapen.

Är du nöjd med din M så behöver du inte köpa en omni.
Citera
2017-09-25, 00:23
Medlem
BigFatCones avatar
Den främsta skillnaden tycker jag är att det är betydligt mer effektivt. Hälften så mycket weed mot en spliff för samma rus. Men kvalitetsmässigt så kan jag inte påstå att jag tycker att det är någon större skillnad.
Citera
2017-09-25, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 998tx
Psykos hit, psykos dit. Jag tror inte det spelar någon roll om du röker en spliff eller ur vapp. Tror inte heller att risken är större/mindre beroende på hur du röker din ört. Men jag kan ha fel. Finns det någon slags forskning på det här? Gjorde mig nyfiken. Ligger en psykos väntande så tror jag att den triggas hur som helst.

Personligen så röker jag helst ur vapp, men tackar inte nej till en spliff. Det känns väldigt mycket "renare" att röka ur en vapp. Sen är det helt beroende på situtation då en vapp är väldigt portabel och inte luktar speciellt mycket. I alla fall inte min Pax. Blir även mycket mindre rök, så röka inomhus är inga problem.

Jag förstår inte riktigt om det är cbd-olja du vajpar eller hur gör du.
Jag vajpar vanlig e-juice, jag är kanske trög 🤔
Citera
2017-09-25, 07:03
Medlem
kangas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande1967

Jag tror du kanske missuppfattat hela tråden. Den är i ett cannabis forum, så det pratas om cannabis här. CBD-olja = olja av en cannabinoid i cannabis.
Citera
2017-09-25, 08:28
Medlem
Citat:

Sorry om jag var otydlig. Här är det bara weed som gäller, ingen olja
Tror inte min Pax2 gillar olja om jag ska vara helt ärlig.
Citera
2017-09-25, 10:06
Medlem
kangas92s avatar
Citat:

Om du skrev för att få reda på vart man får tag i CBD-olja, så använd nån knasig sökmotor min vän!
Det finns massor av illegala företag som vill hjälpa folk i världen med att få sin dagliga dos cbd.

Men passa dig som sagt.. det är olagligt i Sverige att köpa cbd-olja.
Senast redigerad av kangas92 2017-09-25 kl. 10:09.
Citera
2017-09-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Om du skrev för att få reda på vart man får tag i CBD-olja, så använd nån knasig sökmotor min vän!
Det finns massor av illegala företag som vill hjälpa folk i världen med att få sin dagliga dos cbd.

Men passa dig som sagt.. det är olagligt i Sverige att köpa cbd-olja.

Ha ha då är jag med.
Det är så mycket som är olagligt. Starka morfiner är lagligt mot smärta men inte cannabis, läkemelsverket styr med hjärnhand.
Citera
2017-09-25, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kangas92
Jag måste också säga, att även ur vaporizer så kan man trigga en psykos.

Så det är inte "säkrare" att röka ur en vaporizer.. kan till och med vara tvärt om.. större chans att få en psykos via vaporizer.

Så va försiktiga!! Gör ingenting ni känner er osäkra på, då kan det gå åt helvete.
Psykos av en vaporizer? Det var något nytt. Man får ju som du förhoppningsvis vet, inte psykoser av cannabis. Vad laddar du vaporizern med egentligen?
Citera
2017-09-25, 12:09
Medlem
Hoppas att det är tillåtet att jag slänger in en fråga. Man kan alltså köpa cbdolja från exempelvis Bauta och vejpa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in